mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lexus IS z nowym silnikiem

Lexus IS z nowym silnikiem

Nowa jednostka wysokoprężna, obecne w sprzedaży poddane modyfikacjom, niewielkie zmiany zewnętrzne to najważniejsze modernizacje, jakim poddany został Lexus IS. Premiera na zbliżającej się wystawie w Paryżu.

Lexus IS z nowym silnikiem

Z zewnątrz lifting Lexusa IS, jak to ma zazwyczaj miejsce, objął takie elementy stylistyczne jak światła (dostępne także ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED), atrapę grilla, zderzak oraz nowe kształty 17- i 18-calowych felg. Wśród 11 możliwych do wyboru kolorów nadwozia pojawiły się trzy całkowicie nowe (dwa odcienie niebieskiego oraz czarny). Zmiany w kabinie dotyczą zaś głównie wykończenia detali - pojawiły się nowe metalizowane wstawki na zegarach, na kierowniczy czy desce rozdzielczej.

Najważniejszą jednak zmianą będzie pojawienie się całkowiciej nowej wersji silnikowej - IS 200d. Choć to oznaczenie może być trochę mylące, to w tej wersji pod maską pracować będzie turbodiesel o pojemności 2,2 litra. Będzie to słabsza odmiana jednostki z wersji IS 220d, która rozwija maksymalną moc 150 KM oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Wersja ta, która współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną, przyspiesza do 100 km/h w 10,2 sekundy, maksymalnie może rozpędzić się do 205 km/h, spalając przy tym średnio 5,1 l/100 km.

Mocniejszy z silników wysokoprężnych tymczasem nie zmieni się praktycznie w ogóle. Będzie dysponował mocą maksymalną 177 KM i maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Parametry te pozwolą uzyskać prędkość 100 km/h na liczniku już po 8,9 sekundy i maksymalnie pojechać 220 km/h. Nieznacznie, bo tylko o symboliczne 0,1 l/100 km, zmniejszyło się średnie zużycie paliwa tej jednostki (5,5 l/100 km).

Zmiany z kolei w wersji IS 250 (także IS 250C) nie zmieniły nic w parametrach benzynowego silnika V6 - 208 KM, 252 Nm - jednak pozwoliły nieco zmniejszyć jego apetyt na benzynę. Dostępny tylko z 6-stopniową przekładnią automatyczną Lexus IS 250 spalać będzie średnio 8,4 l/100 km (IS 250C 9,2 l/100 km), czyli mniej o 0,7 litra, do setki będzie się rozpędzać w 8,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 225 km/h.

Topową odmianą w rodzinie IS wciąż będzie Lexus ISF, pod którego maską pracować będzie ośmiocylindrowa jednostka o mocy 423 KM i maksymalnym momencie 500 Nm. Jednostka ta została połączona z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, a sprint do 100 km/h trwa zaledwie 4,7 sekundy.

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus IS
Lexus IS
Cena podstawowa już od: 162 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Komentuj:

~wicio 2010-09-01

Lexus to nie Audi że klient musi mieć wielki wybór

~Artur 2010-08-31

Jeździłem ISFem. Wspaniały wóz. Ale na Boga, jaki paskudny!

~łycha :) 2010-08-31

nie ma żadnej dziury, przecież jest model IS 350 !!

aaa 2010-08-31

Dziura pomiędzy 250 a F jest aż śmieszna. Naprawdę brakuje 300 lub 350 w tym modelu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport