mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lexus LF-A Roadster - szybko i bez dachu

Lexus LF-A Roadster - szybko i bez dachu

Choć wszyscy miłośnicy tej marki i w ogóle fani sportowych bolidów czekają z utęsknieniem aż w sprzedaży pojawi się Lexus LF-A, to już Japończycy pokazali światu koncepcyjną wersję bez dachu.

Lexus LF-A Roadster - szybko i bez dachu

Pokazany na wystawie w Detroit Lexus LF-A Roadster bazuje w dużej mierze na pokazanej w ubiegłym roku wersji coupe. Cały przód, aż do początku dachu jest identyczny, w konstrukcji nadwozia użyto aluminium oraz włókien węglowych, dzięki czemu, mimo braku dachu, auto jest dość sztywne.

Z coupe zapożyczony został także 10-cylindrowy silnik umiejscowiony tuż za przednią osią. Ta pięciolitrowa jednostka rozwija ponad 500 KM, dzięki której auto jest w stanie rozwinąć aż ponad 320 km/h. Moc na tylną oś przenoszona jest za pomocą sześciostopniowego, sekwencyjnego automatu, który umożliwia zmianę przełożeń za pomocą manetek na kierownicy.

To co wyróżnia wersję roadster od coupe, to automatycznie wysuwany tylny spojler, który podnosi się po osiągnięciu określonej prędkości. Nie zabrakło też, to rozwiązanie jest także w LF-A z dachem, wlotów powietrza na tylnych błotnikach oraz odpowietrzników pod tylnymi światłami.

Wygląd rasowego sportowca uzupełniony jest przez olbrzymie opony o rozmiarach 265/35R20 z przodu i 305/30R20 z tyłu. Aby auto skutecznie i przede wszystkim szybko dało się zatrzymać zamontowane zostały olbrzymie hamulce - z przodu z 6-tłoczkowymi zaciskami i 360-milimetrowymi tarczami, z tyłu z 4-tłoczkowymi zaciskami i 345-milimetrowymi tarczami.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Lexus LF-A Wszystko o Lexus
Tematy w artykule: Lexus roadstery Lexus LF-A

Podobne wiadomości:

Lexus LC - rekordowa sprzedaż

Lexus LC - rekordowa sprzedaż

Samochody luksusowe 2017-04-20

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Komentuj:

~cdi 2008-01-22

Niezly! Ale wolalbym Gallardo albo F430.

~Maks 2008-01-22

I tak nie pokona KIŁY Ceed :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.