mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lexus RX - bestseller po raz czwarty

Lexus RX - bestseller po raz czwarty

W swojej trwającej ponad ćwierć wieku historii Lexus sprzedał 2,1 miliona sztuk modelu RX. Dla Japończyków jest to więc niezmiernie istotna premiera. SUV czwartej generacji został pokazany na salonie samochodowym w Nowym Jorku.

Lexus RX - bestseller po raz czwarty
Trzy z dziesięciu Lexusów na świecie to RX-y. To chyba najlepiej obrazuje, jak ważna jest czwarta edycja tego auta. Luksusowy oddział Toyoty nie zmienił jednak strategii - RX nadal wyróżnia się projektem karoserii i dokłada do tego komfortową kabinę, hybrydowy napęd i wszystkie modne elementy wyposażenia.

Przedstawiając to auto nie sposób rozpocząć od innej kwestii niż stylistyka. Lexus uparł się, że RX nie będzie przypominał żadnego konkurenta z rynku i z pewnością osiągnął cel. Atrapa chłodnicy w specyficznym dla marki kształcie rozrosła się tu do absurdalnych rozmiarów, a przednie reflektory błyszczą diodami ułożonymi w kształt litery L. Nawet kształt nadkoli, otaczających 20-calowe alufelgi jest dziwny - niesymetryczny i nie kolisty. Dach tradycyjnie w RX ostro spada w tylnej części nadwozia, przykrywając boczną linię okien o kompletnie niespotykanym dotąd kształcie. Sam tył nadwozia już tak nie szokuje, ale wyraźnie widać, że należy do Lexusa. Wszystkie te designerskie zabiegi dość zgrabnie ukrywają potężne wymiary SUV-a: 489cm długości, 189cm szerokości i 169cm wysokości.

Kokpit RX-a jest już znacznie bardziej tradycyjny. Eleganckie materiały wykończeniowe i solidnej wielkości ekrany dotykowe z pewnością wychodzą naprzeciw dzisiejszym potrzebom klientów. Wyświetlacze o przekątnej 11,6 cala możemy znaleźć nawet w zagłówkach przednich foteli, co jest oczywiście ukłonem w stronę pasażerów tylnej kanapy.

Technicznie RX nie zaskakuje tak bardzo - w ofercie silników znajdziemy benzynowe 3,5 V6 lub wersję hybrydową, gdzie silnik ten jest dodatkowo wspomagany przez motor elektryczny. Co ciekawe, obie wersje według Lexusa dysponują mocą 300KM. Dla osób, które chcą wielkiego SUV-a przystroić sportowymi dodatkami, Lexus przygotował wersję RX F Sport - nie liczcie tutaj na wyższą moc. F wyróżnia się sportową kierownicą, perforowaną skórzaną tapicerką, łopatkami do zmiany przełożeń 8-biegowego "automatu" i sportowymi ustawieniami zawieszenia w dodatkowym trybie Sport S+.

W wyposażeniu RX-a wyróżnić należy zestaw rozwiązań ukrytych pod wspólnym określeniem: Lexus Safety System+. Składa się na niego m.in. kontrola zjazdu z pasa ruchu, system zapobiegający kolizjom w ruchu miejskim, czy kontrola martwego pola w lusterkach bocznych. Kierowcy docenią także wyświetlacz head-up display, który prezentuje najważniejsze informacje na przedniej szybie.

Z pewnością nowy Lexus podbierze kilku klientów BMW X5 czy Mercedesowi GLE - takiego połączenia szalonego stylu z komfortową kabiną nie oferuje żaden z niemieckich konkurentów.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus RX
Lexus RX
Cena podstawowa już od: 249 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport