mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lexus przedstawia nowego GS-a

Lexus przedstawia nowego GS-a

Podczas corocznej imprezy Pebble Beach Concours d'Elegance w Kalifornii Lexus zaprezentował nową generację modelu GS - na początku model ten pojawi się w wersji GS350, jednak później dołączy do niego również odmiana hybrydowa oraz sportowa oznaczona literką 'F'.

Lexus przedstawia nowego GS-a
Nowy GS, choć zbudowany na nowej płycie podłogowej, nie różni się od swojego poprzednika jakoś diametralnie wymiarami zewnętrznymi. Auto mierzy teraz 4,85 m długości, 1,84 m szerokości i 1,46 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,85 m. O 40 i 50 mm powiększony został rozstaw kół (1,58 i 1,59 m), to dla poprawy właściwości jezdnych po krętej drodze. Bardziej precyzyjne prowadzenie zapewnić ma jednak przede wszystkim nowy układ zawieszenia. Z przodu znalazły się aluminiowe wahacze, z tyłu na nowo zaprojektowane zawieszenie typu multilink. Całość lżejsza, ale za to sztywniejsza pracuje ciszej i lepiej pokonuje wszelkie nierówności na drodze.

Pokazany w Pebble Beach nowy GS pod maską ma znany 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 ze zmiennymi fazami rozrządu. Rozwija on moc 306 KM (6.400 obr/min), a maksymalny moment obrotowy wynosi 375 Nm (4.800 obr/min). Wyposażony w sześciostopniową sekwencyjną przekładnię automatyczną GS350 przyspiesza ze startu do 100 km/h w 5,8 sekundy. Jak podają przedstawiciele firmy, udało się również poprawić wyniki spalania.

GS może być również wyposażony w napęd na wszystkie koła. Wówczas rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś zmienia się w zależności od warunków drogowych do 50:50 do 30:70.

Spory wpływ na osiągi, w tym i na spalanie będzie miał sam kierowca GS-a. Do wyboru będzie miał on bowiem cztery tryby pracy układu napędowego. Poza podstawowym trybem Normal, będzie ma jeszcze do dyspozycji tryby Eco, Sport oraz Sport+. W tym pierwszym, najbardziej oszczędnym, komputer odpowiednio steruje silnikiem, by zużycie paliwa było jak najniższe. Co ciekawe, optymalizacji podlegają także klimatyzacja oraz podgrzewanie foteli. W tym trybie podświetlenie zegarów zmienia się na niebieski kolor.

W trybie Sport, poza zmianą tła zegarów na czerwony, silnik zaczyna żwawiej reagować na ruchy pedału gazu, nieco później następuje z kolei zmiana przełożeń. Z kolei w trybie Sport+ do dynamiczniejszej jazdy odpowiednio dopasowują się wspomaganie kierownicy, nastawy zawieszenia oraz układ ESP.

Wnętrze, wciąż utrzymane w klasycznym tonie, jest jeszcze bardziej skoncentrowane na kierowcy. Udało się wygospodarować więcej miejsca nie tylko dla pasażerów, ale także na bagaże i to aż od 25 proc. Lexus GS zapewniać ma najwyższy poziom komfortu, ale i bezpieczeństwa. Dbać o to mają m.in. aż 10 poduszek powietrznych (w tym chroniące kolana kierowcy i przedniego pasażera) oraz szereg systemów, których zadaniem jest niedopuszczenie bądź minimalizacja skutków kolizji. W opcji dostępny będzie np. system, który dzięki radarom ma ostrzegać kierowcę przed ryzykiem wystąpienia kolizji. Co więcej, dzięki kamerze, która będzie śledzić wzrok kierowcy, w sytuacji gdy nie skupia on swojego wzroku na drodze, system zareaguje odpowiednio wcześniej.

Nowy Lexus GS350 na początku zadebiutuje na rynku amerykańskim (w takiej też specyfikacji pojawił się w Kalifornii), później zawita także do Europy, ale głównie do krajów byłego Związku Radzieckiego. Europejczycy będą musieli na niego nieco dłużej poczekać (najprawdopodobniej do połowy przyszłego roku), podstawową wersją w ofercie będzie GS250 z silnikiem benzynowym, a oprócz niego ma być również wersja hybrydowa oraz najmocniejsza, czyli GS F.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus GS
Lexus GS
Cena podstawowa już od: 199 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Komentuj:

~OJJ 2011-09-05

Fajny, ładny i pewnie dobry. Ale nie porywa, w grupie marek premium jest około 7 tej klasy aut. Lexusowi znów nie będzie łatwo! Nie będzie łatwo z XF-em, S80 czy 9-5, nie mówiąc o niemieckich autach segmentu E.

~AK 2011-08-19

aż 10 poduszek o rety! sąsiad miał Lexa. miał bo została kupa złomu. dostał z boku. sąsiad miał całą twarz siną jak poduszka wystrzeliła i do dziś prawie nie słyszy. pękł mu bembenek w lewym uchu. 17 lat temu jechałem po wódkę syreną bosto, miałem pierwszeństwo, syn sołtysa przywalił mi Audi 80 w moje drzwi. z większą prędkością niż baba w Lexusa. wyszedłem drugą stroną i ... też miał siną twarz. a potem d. jak sie sołtys dowiedział

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera
Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera
Firma Otto wypuściła po wielu miesiącach swój projekt na drogi. Kilka dni temu autonomiczna ciężarówka wypełniona po brzegi piwem przejechała swoją pierwszą trasę.