mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Limitowany Titanium X z dwoma nowymi silnikami

Limitowany Titanium X z dwoma nowymi silnikami

Ford Mondeo wzmacnia swoją pozycję w europejskim segmencie aut wyższej klasy średniej poprzez wprowadzenie we wrześniu nowej, limitowanej serii Titanium X z dwoma jednostkami napędowymi.

Limitowany Titanium X z dwoma nowymi silnikami

Nowa jednostka wysokoprężna Duratorq TDCi o pojemności 2,2 litra jeszcze bardziej powinna zwiększyć popularność Forda Mondeo. Dysponując mocą 155 KM i maksymalnym momentem obrotowym 360-400 Nm, jest to w tej chwili najmocniejsza jednostka w klasie 4-cylindrowych silników wysokoprężnych. Ford Mondeo Titanium X napędzany silnikiem Duratorq TDCi przyspiesza od 0 do 100 km/h zaledwie w 8,7 sekundy, a przyspieszenie w zakresie 60-100 km/h na czwartym biegu wynosi 5,8 sekundy. Prędkość maksymalna dla Forda Mondeo Titanium X z tym silnikiem sięga 220 km/h.

Ofertę silników benzynowych powiększono natomiast o 204-konną wersję cenionego za wysoką kulturę pracy silnika Ford Duratec V6, opartą na dobrze znanej 3,0-litrowej jednostce, która w wersji o mocy 226 KM napędza Forda Mondeo ST220. Nowa jednostka V6 rozpędza Forda Mondeo Titanium X do 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 7,9 sekundy i pozwala uzyskać prędkość maksymalną 240 km/h. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 263 Nm przy 4.900 obr/min.

W pierwszym okresie nowy 2,2-litrowy silnik Duratorq TDCi będzie oferowany w wersji spełniającej normę Euro 3. Wersja Euro 4 wejdzie do sprzedaży w 2005 roku. Fabryczne normy zużycia paliwa, ze średnim spalaniem na poziomie 6,1 litra oleju napędowego na 100 km wskazują, że nowy silnik jest jednostką bardzo ekonomiczną. Mondeo z jednostką Duratec V6 3.0 uzyskuje spalanie odpowiednio 10,3 i 10,5 l/100 km dla wersji z nadwoziem 4-/5-drzwiowym i wersji kombi.

Dla nadania odpowiedniej rangi premierze obu tych jednostek napędowych, Ford wprowadza je w zupełnie nowej limitowanej serii Forda Mondeo noszącej nazwę "Titanium X", choć dostępne będą one także w pozostałych wersjach wyposażeniowych. Seria Titanium X wyróżnia się wnętrzem o wzornictwie w klimacie "techno" (zbliżonym do wersji Ghia) oraz stylizacją nadwozia inspirowaną sportowym modelem Fordem Mondeo ST220. Z modelu tego zapożyczono m.in. rozbudowany, nisko sięgający przedni zderzak, z nowymi chromowanymi wykończeniami kraty wlotu powietrza i innymi chromowanymi dodatkami, wyraźnie wyprofilowane przednie nadkola przechodzące w spojlery progowe i rozbudowany tylny zderzak,  optycznie obniżający sylwetkę. Kształt zderzaka podkreślają reflektory przeciwmgielne wysokiej mocy, przesunięte blisko obu końców zderzaka i umieszczone na czarnym tle, w chromowanych obramowaniach. Zabiegi te uzupełniono obniżeniem prześwitu, 17-calowymi obręczami kół z lekkiego stopu i przyciemnianymi szybami.
 
Oba nowe silniki współpracują z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów Ford Durashift, która pozwala w pełni wykorzystać potencjał dynamiki obu jednostek. Obie jednostki opracowano wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na modele z silnikami umożliwiającymi szybkie przemieszczanie się na duże odległości, a więc sprawdzające się przy długotrwałej jeździe z dużą prędkością po autostradach i zapewniające odpowiednio wysoki komfort podróżowania.

– Znając reputację Forda Mondeo jako samochodu mającego mnóstwo do zaoferowania kierowcom czerpiącym prawdziwą przyjemność z prowadzenia, wybraliśmy właśnie ten model i zaproponowaliśmy coś naprawdę specjalnego dla podkreślenia rangi premiery tych dwóch nowych i bardzo mocnych silników – powiedział Kevin O'Neill, dyrektor pionu samochodów dużych Ford of Europe.

Zobacz ceny Forda Mondeo

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.