mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lotus Evora 400 - najmocniejszy i najszybszy

Lotus Evora 400 - najmocniejszy i najszybszy

Całe szczęście, są jeszcze producenci, którzy tworząc nowe modele, nie myślą tylko o ekologii i jak najniższym spalaniu, ale o zwiększeniu stada koni i urwaniu kolejnych ułamków sekundy podczas sprintu do setki. Taki właśnie będzie Lotus Evora 400.

Lotus Evora 400 - najmocniejszy i najszybszy
Ponieważ mówimy o supersportowym aucie, nie można zacząć inaczej, niż od jego serca, czyli jednostki napędowej. Pod maską znalazła się mocno zmodernizowana 3,5-litrowa jednostka V6, lżejsza o 5,6 kg, która dzięki nowej turbosprężarce ma większą o 16 proc. moc maksymalną - 400 KM w porównaniu do 345 KM, jakie znajdowało się w silniku Evory S. O 10 Nm, do 410 Nm wzrósł maksymalny moment obrotowy, który jest osiągany w przedziale od 3500 do 6500 obr/min. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy - Drive, Sport oraz Race. Jak wskazują ich nazwy, dwa ostatnie pozwolą cieszyć się z jeszcze bardziej sportowych doznań podczas jazdy.

Mocniejszy silnik w połączeniu z odchudzonym o 22 kg nadwoziem pozwolą jeszcze dynamiczniej przyspieszać - sprint ze startu do prędkości 100 km/h trwa teraz tylko 4,2 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi równe 300 km/h.

Przełożyło się to na pobicie rekordu okrążenia toru testowego Lotusa w Norfolk aż o sześć sekund. Dużą zasługę w tym sukcesie mają również przekonstruowane zawieszenie (zmienione sprężyny i amortyzatory), mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu czy zwiększone siły docisku - z przodu o 12 kg, z tyłu o 20 kg, które uzyskano dzięki płaskiej podłodze, tylnemu dyfuzorowi, 3-częściowemu spojlerowi i poprawionemu przepływowi powietrza.


W parze z większą mocą i wyższymi prędkościami poszły również zmiany w układzie hamulcowym. W Lotusie Evora 400 mamy większe tarcze - 370 mm z przodu i 350 mm z tyłu (w Lotusie Evora S było odpowiednio 350 i 332 mm). Zmniejszanie masy nie ominęło również i kół - przednie 19-calowe i tylne 20-calowe są lżejsze o 3,3 kg - na które trafiły opony Michelin Pilot Super o rozmiarach 235/35 z przodu i 285/20 z tyłu.

Wracając jeszcze do nadwozia, aż 2/3 podzespołów jest całkowicie nowych. Wewnątrz znalazły się nowe materiały i elementy, lepszej jakości, ale również lżejsze niż u poprzednika.

Wszystkie egzemplarze Lotusa Evora 400 będą ręcznie montowane w fabryce firmy w Hethel. Pierwsze egzemplarze nowego modelu na europejskim rynku pojawią się w sierpniu br. Ceny nie są jeszcze znane.

Podobne wiadomości:

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Genewa 2016 ruszyła na dobre!

Genewa 2016 ruszyła na dobre!

Aktualności 2016-03-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport