mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lotus Evora 400 - najmocniejszy i najszybszy

Lotus Evora 400 - najmocniejszy i najszybszy

Całe szczęście, są jeszcze producenci, którzy tworząc nowe modele, nie myślą tylko o ekologii i jak najniższym spalaniu, ale o zwiększeniu stada koni i urwaniu kolejnych ułamków sekundy podczas sprintu do setki. Taki właśnie będzie Lotus Evora 400.

Lotus Evora 400 - najmocniejszy i najszybszy
Ponieważ mówimy o supersportowym aucie, nie można zacząć inaczej, niż od jego serca, czyli jednostki napędowej. Pod maską znalazła się mocno zmodernizowana 3,5-litrowa jednostka V6, lżejsza o 5,6 kg, która dzięki nowej turbosprężarce ma większą o 16 proc. moc maksymalną - 400 KM w porównaniu do 345 KM, jakie znajdowało się w silniku Evory S. O 10 Nm, do 410 Nm wzrósł maksymalny moment obrotowy, który jest osiągany w przedziale od 3500 do 6500 obr/min. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy - Drive, Sport oraz Race. Jak wskazują ich nazwy, dwa ostatnie pozwolą cieszyć się z jeszcze bardziej sportowych doznań podczas jazdy.

Mocniejszy silnik w połączeniu z odchudzonym o 22 kg nadwoziem pozwolą jeszcze dynamiczniej przyspieszać - sprint ze startu do prędkości 100 km/h trwa teraz tylko 4,2 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi równe 300 km/h.

Przełożyło się to na pobicie rekordu okrążenia toru testowego Lotusa w Norfolk aż o sześć sekund. Dużą zasługę w tym sukcesie mają również przekonstruowane zawieszenie (zmienione sprężyny i amortyzatory), mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu czy zwiększone siły docisku - z przodu o 12 kg, z tyłu o 20 kg, które uzyskano dzięki płaskiej podłodze, tylnemu dyfuzorowi, 3-częściowemu spojlerowi i poprawionemu przepływowi powietrza.


W parze z większą mocą i wyższymi prędkościami poszły również zmiany w układzie hamulcowym. W Lotusie Evora 400 mamy większe tarcze - 370 mm z przodu i 350 mm z tyłu (w Lotusie Evora S było odpowiednio 350 i 332 mm). Zmniejszanie masy nie ominęło również i kół - przednie 19-calowe i tylne 20-calowe są lżejsze o 3,3 kg - na które trafiły opony Michelin Pilot Super o rozmiarach 235/35 z przodu i 285/20 z tyłu.

Wracając jeszcze do nadwozia, aż 2/3 podzespołów jest całkowicie nowych. Wewnątrz znalazły się nowe materiały i elementy, lepszej jakości, ale również lżejsze niż u poprzednika.

Wszystkie egzemplarze Lotusa Evora 400 będą ręcznie montowane w fabryce firmy w Hethel. Pierwsze egzemplarze nowego modelu na europejskim rynku pojawią się w sierpniu br. Ceny nie są jeszcze znane.

Podobne wiadomości:

Nissan Micra Bose Personal Edition

Nissan Micra Bose Personal Edition

Premiery 2017-03-11

Bose, to jeden z liderów na rynku zestawów audio. Nissan wraz z Bose zaprezentował specjalną edycję modelu Micra. 

Nowy Lotus Evora 400: Najmocniejszy w...

auto motor i sport 2015-02-18

Przy tworzeniu nowego Lotusa Evora 400 skupiono się na masie i precyzji. Dodano też nieco mocy. Efekt? Szybszego Lotusa jeszcze nie było.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.