mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Luksusowy drapieżca

Luksusowy drapieżca

Peugeot 607 - propozycja godna XXI wieku.

Luksusowy drapieżca

Peugeot wyraźnie pozazdrościł Mercedesowi i BMW. Jego limuzyna oznaczona numerem 607 to jednak trochę inna propozycja niż niemieckie auta tej klasy. Już pierwsze spojrzenie pozwala określić różnice kulturowe, głównie chyba temperament, dzielące jego konstruktorów od naszych zachodnich sąsiadów. Reflektory niczym drapieżne oczy, elegancka sylwetka z zacięciem sportowym - oto z czym mamy do czynienia. Jak na limuzynę przystało nie jest to auto małe, powstało na płycie podwoziowej odziedziczonej po modelu 605. Jest za to dłuższa - 4.87, szersza - 1.83 oraz wyższa - 1.46. Taki wygląd pobudza wyobraźnie, której bynajmniej nie zawodzą parametry techniczne auta. Półtoratonowa limuzyna wyposażona jest w trzylitrowy silnik V6 o mocy 210 KM, spalający 9,8 l na 100 kilometrów. Pozwala on przyspieszyć do setki w 8.1 sekundy. Możemy też umieścić pod maską 2,2 litrowy, czterorzędowy "benzyniak" ze 158 KM i przyspieszeniem w granicach 9,6 sekundy. Do wyboru jest jeszcze jedna jednostka napędowa - jest nią 2,2 litrowy Hdi. Jako pierwszy silnik na świecie został wyposażony w specjalny filtr zatrzymujący cząsteczki sadzy. Co 400 - 500 kilometrów filtr oczyszcza się a nagromadzone odpady ulegają spaleniu. Ten turbodiesel ma moc 136 KM zużywając 6,8 l paliwa. Nie zapomniano oczywiście o zapewnieniu bezpieczeństwa majętnemu właścicielowi limuzyny: EPS, poduszki powietrzne (także boczne) oraz pięć zagłówków.

W środku oczywiście jest przestronnie oraz, znów oczywiście, ogromnie bogato. Ze skórzanymi fotelami, najwyższej klasy tworzywem sztucznym i drewnianymi wstawkami współgrają nowinki techniczne na miarę nowego tysiąclecia. Mamy tu system nawigacyjny rodem ze Star Treck'a, który miłym kobiecym głosem poinformuje nas gdzie się właśnie znajdujemy a o wszelkich niedomaganiach na jakie, broń Boże, mogłoby ucierpieć nasze auto, bądź po prostu niedomkniętych drzwiach przeczytamy na sporych rozmiarach ekranie. 607 jeszcze przed opuszczeniem fabryki przez pierwszy seryjny egzemplarz doczekała się dwóch skrajnie różnych wersji. Paladine to bajkowo komfortowa limuzyna, Feline, zaś to istny sportowy bolid. Przyznacie chyba, że jest w czym wybierać.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport