mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > MINI Paceman - czy jest sens?

MINI Paceman - czy jest sens?

MINI, a w zasadzie BMW, pokaże w Detroit koncept o nazwie Paceman, który jest po prostu trzydrzwiową wersją Countrymana. Pierwsze zdjęcia można już zobaczyć w Internecie.

MINI Paceman - czy jest sens?

BMW nazywa nową kreację "Sports Activity Coupe". Auto jest nieco niższe niż swój pierwowzór, będzie miało jedynie cztery miejsca siedzące (stojących nie przewidziano), no i oczywiście, jak wspomnieliśmy, brakuje mu dwójki drzwi. Paceman jest długi na 4,1m, szeroki na 1,8m i wysoki na 1,55m. MINI twierdzi, że na rynku jest bardzo dużo "luksusowych" aut klasy supermini i nieco większch, np. Volvo C30, zatem samochód taki, jaki właśnie stworzyło, jak najbardziej ma rację bytu.

- Ma sens posiadanie w ofercie samochodu w wersji trzy- i pięciodrzwiowej w tej klasie - mówi Gert Hildebrand, główny designer MINI. - Platforma Coutrymana ma o wiele więcej do zaoferowania niż to, co dotychczas widzieliśmy na drogach.

Dach konceptu, bardzo mocno ścięty ku dołowi, został polakierowany na biało, co stanowi mocny kontrast z całkowicie czarnymi szybami. Ogólny "look-a-like" Countrymana został zachowany, jednak widoczne są mocne różnice, choćby w kształcie tylnych świateł. Samochód jest kompletnie niefuturystyczny, co jest przecież cechą większości konceptów - Paceman już teraz wygląda tak, jakby jutro nad ranem miał wchodzić do produkcji. Gdy popatrzymy na profil auta, nie sposób nie mieć skojarzeń z niedawnym wynalazkiem Land Rovera, czyli z Range Roverem Evoque.

Wnętrze samochodu utrzymane jest w klasycznym stylu i języku MINI, jednak wieje tu wiele świeżych wiatrów. Duże wloty powietrza podkreślają zamierzenie konstruktorów, aby zapewnić w środku atmosferę przestronności. Środkowe wloty, gałka zmiany biegów oraz elementy wokół wykonane zostały w kontrastujących kolorach. Konsola centralna przechodzi łagodnie w tunel środkowy, który łączy przednią część kabiny z tylną.



Pod maską auta pracuje 1,6 litrowy silnik MINI John Cooper Works o dość dużej mocy 211 koni mechanicznych i momencie obrotowym 260 Nm. Platforma samochodu pasuje idealnie do opcjonalnego napędu MINI ALL4, czyli stałego napędu na cztery koła. Elektromechaniczny  centralny dyferencjał rozdziela siłę napędową pomiędzy przednią a tylną osią. W normalnych warunkach drogowych moc rozdzielana jest w idealnej proporcji 50%/50%, jednak w warunkach ekstremalnych nawet 100% może iść na tył.

Zobaczymy, czy samochód trafi w niedalekiej przyszłości do produkcji, jednak wszystko wygląda na to, że tak dokładnie się stanie. Paceman ma w zasadzie sens podobny do tego, jaki ma Volvo C30, choć z pewnością będzie to auto niszowe, choć wiemy dobrze, że każde MINI to auto dla indywidualistów.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
Cena podstawowa już od: 159 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. suv-2dr.
MINI Mini
MINI Mini
Cena podstawowa już od: 80 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.
MINI Countryman
MINI Countryman
Cena podstawowa już od: 103 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes SLS AMG E-Cell – do produkcji

auto motor i sport 0000-00-00

Nowe BMW M5 - silnik, dane techniczne, osiągi

Nowe BMW M5 - silnik, dane techniczne, osiągi

Aktualności 2017-08-31

Komentuj:

~jeson newins 2010-12-20

..."będzie miało jedynie cztery miejsca siedzące (stojących nie przewidziano)"... - ahahahahah super, uśmiałem się do łez :/

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.