mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > MINI Paceman - czy jest sens?

MINI Paceman - czy jest sens?

MINI, a w zasadzie BMW, pokaże w Detroit koncept o nazwie Paceman, który jest po prostu trzydrzwiową wersją Countrymana. Pierwsze zdjęcia można już zobaczyć w Internecie.

MINI Paceman - czy jest sens?

BMW nazywa nową kreację "Sports Activity Coupe". Auto jest nieco niższe niż swój pierwowzór, będzie miało jedynie cztery miejsca siedzące (stojących nie przewidziano), no i oczywiście, jak wspomnieliśmy, brakuje mu dwójki drzwi. Paceman jest długi na 4,1m, szeroki na 1,8m i wysoki na 1,55m. MINI twierdzi, że na rynku jest bardzo dużo "luksusowych" aut klasy supermini i nieco większch, np. Volvo C30, zatem samochód taki, jaki właśnie stworzyło, jak najbardziej ma rację bytu.

- Ma sens posiadanie w ofercie samochodu w wersji trzy- i pięciodrzwiowej w tej klasie - mówi Gert Hildebrand, główny designer MINI. - Platforma Coutrymana ma o wiele więcej do zaoferowania niż to, co dotychczas widzieliśmy na drogach.

Dach konceptu, bardzo mocno ścięty ku dołowi, został polakierowany na biało, co stanowi mocny kontrast z całkowicie czarnymi szybami. Ogólny "look-a-like" Countrymana został zachowany, jednak widoczne są mocne różnice, choćby w kształcie tylnych świateł. Samochód jest kompletnie niefuturystyczny, co jest przecież cechą większości konceptów - Paceman już teraz wygląda tak, jakby jutro nad ranem miał wchodzić do produkcji. Gdy popatrzymy na profil auta, nie sposób nie mieć skojarzeń z niedawnym wynalazkiem Land Rovera, czyli z Range Roverem Evoque.

Wnętrze samochodu utrzymane jest w klasycznym stylu i języku MINI, jednak wieje tu wiele świeżych wiatrów. Duże wloty powietrza podkreślają zamierzenie konstruktorów, aby zapewnić w środku atmosferę przestronności. Środkowe wloty, gałka zmiany biegów oraz elementy wokół wykonane zostały w kontrastujących kolorach. Konsola centralna przechodzi łagodnie w tunel środkowy, który łączy przednią część kabiny z tylną.



Pod maską auta pracuje 1,6 litrowy silnik MINI John Cooper Works o dość dużej mocy 211 koni mechanicznych i momencie obrotowym 260 Nm. Platforma samochodu pasuje idealnie do opcjonalnego napędu MINI ALL4, czyli stałego napędu na cztery koła. Elektromechaniczny  centralny dyferencjał rozdziela siłę napędową pomiędzy przednią a tylną osią. W normalnych warunkach drogowych moc rozdzielana jest w idealnej proporcji 50%/50%, jednak w warunkach ekstremalnych nawet 100% może iść na tył.

Zobaczymy, czy samochód trafi w niedalekiej przyszłości do produkcji, jednak wszystko wygląda na to, że tak dokładnie się stanie. Paceman ma w zasadzie sens podobny do tego, jaki ma Volvo C30, choć z pewnością będzie to auto niszowe, choć wiemy dobrze, że każde MINI to auto dla indywidualistów.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
Cena podstawowa już od: 169 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. suv-3dr.
MINI Mini
MINI Mini
Cena podstawowa już od: 77 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.
MINI Countryman
MINI Countryman
Cena podstawowa już od: 88 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~jeson newins 2010-12-20

..."będzie miało jedynie cztery miejsca siedzące (stojących nie przewidziano)"... - ahahahahah super, uśmiałem się do łez :/

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport