mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > MINI pokazało nowe Mini

MINI pokazało nowe Mini

Brytyjska marka w swojej fabryce w Oxfordzie pokazała najnowszą generację modelu Mini. Wraz z "nowym" designem debiutują nowe silnik. Auto jest dłuższe, szersze i wyższe od poprzednika.

MINI pokazało nowe Mini
Na ziemi brytyjskiej ktoś doszedł do wniosku, że aby zaznaczyć światu,  że pokazują całkiem nowe Mini to trzeba je powiększyć. I tak auto jest o 98 mm dłuższe, o 44 mm szersze i o 7 mm wyższe od poprzednika. Dodatkowo powiększono o 42 mm do 2495 mm. Zwiększenie rozmiarów sprawiło, że jak deklaruje producent w Mini jest teraz więcej miejsca. Przestrzeń bagażowa to 211 litrów.

Stylistyka? Ta zmieniła się nieznacznie. Auto w przedniej części dostało nowe reflektory okrągłe wyposażone w światła diodowe LED bazujące na rozwiązaniach z koncepcyjnego Rocketmana. Mini ma teraz większy grill. Zniknęło chromowane obramowanie dolnej części zderzaka kosztem poszerzonej atrapy. Wprawne oko dostrzeże zmieniony kształt wlotu powietrza na masce. Najważniejsza zmiana w tylnej części to dodanie większych reflektorów.



Środek również przeszedł kosmetyczne zmiany, a najlepszym dodatkiem jest przycisk uruchamiający silnik, który znalazł się na konsoli centralnej w postaci przełącznika inspirowanego tymi z awiacji. Mini dodało do nowego modelu nowy wyświetlacz head up, który został umieszczony nad kierownicą. Pokazuje on nam m.in. prędkość bez konieczności odrywania oczu od drogi.

Pokrętło Driving Modes, znajdujące się u nasady dźwigni zmiany biegów, oferuje oprócz standardowego trybu również tryb Sport oraz Green. To, który z nich wybierzemy, będzie skutkować zmianą charakterystyki przepustnicy oraz wspomagania kierownicy. W trybie Sport zmieni się również szybkość zmiany biegów w trybie automatycznym. Tryb Green w zestawieniu z automatyczną przekładnią umożliwia skorzystanie z funkcji żeglowania, czyli odłącza napęd podczas swobodnego toczenia.

Mini zostanie wyposażony w nowy silnik trzycylindrowy z technologią Mini TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworów, zmienne fazy rozrządowe) o pojemności 1.5 litra, który jest wspierany turbosprężarką. Jednostka dostarcza 134 KM mocy oraz 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego (230 Nm z funkcją overboost). O kilka koni mechanicznych podniesiono moc 4 cylindrowego motoru 2.0 turbo, który w wersji Cooper S teraz będzie dostarczał moc 190 KM i 280 Nm(300 Nm z overboost). Wersja Cooper D napędzana będzie 1.5 litrowym turbodieslem, także trzycylindrowym, o mocy 115 KM i 270 Nm. W ofercie pojawi się skrzynia manualna i automatyczna (obie 6-biegowe).

W przyszłym roku na rynku brytyjska marka pokażę wersje One i One D oraz wzmocnionego Coopera SD. Oczywiście nie zabraknie również wyczynowego Coopera JCW. Najnowsze Mini będzie ozdobą targów motoryzacyjnych w Tokio i w Los Angeles.

Podobne wiadomości:

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Premiery 2016-11-18

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Samochody luksusowe 2016-11-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport