mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > MINI w wersji pięciodrzwiowej

MINI w wersji pięciodrzwiowej

MINI zmienia się. Podobnie zresztą jak cały motoryzacyjny świat. Po wprowadzeniu do oferty kolejnych modeli - Clubman, Paceman, Countryman - teraz przyszedł czas na odmianę pięciodrzwiową swojego flagowego modelu.

MINI w wersji pięciodrzwiowej
Pięciodrzwiowa odmiana MINI jest drugą wersją nadwoziową trzeciej generacji małego brytyjskiego modelu pod rządami BMW. W stosunku do tradycyjnego wariantu trzydrzwiowego nowe MINI wyraźnie urosło. Jest dłuższe o 161 mm i ma większy o 72 mm rozstaw osi. Co ciekawe, długość auta jest różna w zależności od wersji silnikowej (standardowo 3.982 mm, w wersji Cooper S i Cooper SD - 4.005 mm). Nie zmieniła się szerokość auta, natomiast nadwozie urosło o 11 mm (1.425 mm).

Większe rozmiary pozwoliły na umieszczenie z tyłu trzymiejscowej kanapy, dzielonej w stosunku 60:40. Pasażerowie siedzący na tych miejscach mają o 72 mm więcej miejsca na nogi, 15 mm więcej miejsca nad głową i o 61 mm zwiększyła się szerokość wnętrza. Przestrzeń bagażowa urosła o 67 litrów i wynosi 278 l.

W momencie debiutu rynkowego 5-drzwiowe MINI będzie dostępne w czterech wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych, wszystkich z technologią TwinPower Turbo.


Podstawowym silnikiem w wersji Cooper jest trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,5 litra i mocy 136 KM. Maksymalny moment obrotowy 230 Nm dostępny jest w przedziale już od 1.250 do 4.000 obr/min. Do setki ten wariant MINI przyspiesza w 8,2 sekundy (8,1 z automatem), maksymalnie jest w stanie się rozpędzić do 207 km/h, spalając przy tym średnio 4,7-4,8 l/100 km.

Dwulitrowa wersja benzynowa (Cooper S) to 4-cylindrowy silnik o mocy 192 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (1.250-4.750 obr/min). Sprint do setki wynosi 6,9 s. (6,8 s.), maksymalna prędkość wynosi 232 km/h, a średnie spalanie to 5,9-6,0 l/100 km.

Odmiany wysokoprężne również mają podobny układ cylindrów i pojemności. Słabszy, trzycylindrowy wariant (Cooper D) rozwija moc 116 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm (1.750 obr/min). Wartości te pozwalają rozpędzić się do 100 km/h w 9,4 s (9,5 s.) i maksymalnie do 203 km/h. Jednostka ta spalać będzie za to jedynie 3,6-3,8 l/100 km.

Dwulitrowy diesel (Cooper SD) to 170 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego (1.500-2.750 obr/min). Pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 7,4 s. (7,3 s.), a maksymalna prędkość wynosi 225 km/h. Jak podaje MINI, ten wariant silnikowy zużyje średnio 4,1-4,3 l/100 km.

Najnowsza odmiana MINI do sprzedaży trafi jesienią br. Oficjalna premiera tego modelu odbędzie się podczas październikowych targów motoryzacyjnych w Paryżu.
Zobacz koniecznie: Wszystko o MINI
Tematy w artykule: MINI Paryż Cooper Cooper S Cooper D targi w Paryżu

Podobne wiadomości:

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Aktualności 2016-10-21

Nissan Micra - oto pierwsza zapowiedź przed Paryżem

Nissan Micra - oto pierwsza zapowiedź przed...

Aktualności 2016-09-23

Komentuj:

~rex 2014-06-12

Za duże klamki, za małe kółka. Za duże zderzaki, za małe drzwiczki. Wygląda okropnie, jak żart z samochodu. Posklecane bez ładu i składu.

~wizard 2014-06-06

zniszczyli już kompletnie markę Mini

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.