mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > MINI w wersji pięciodrzwiowej

MINI w wersji pięciodrzwiowej

MINI zmienia się. Podobnie zresztą jak cały motoryzacyjny świat. Po wprowadzeniu do oferty kolejnych modeli - Clubman, Paceman, Countryman - teraz przyszedł czas na odmianę pięciodrzwiową swojego flagowego modelu.

MINI w wersji pięciodrzwiowej
Pięciodrzwiowa odmiana MINI jest drugą wersją nadwoziową trzeciej generacji małego brytyjskiego modelu pod rządami BMW. W stosunku do tradycyjnego wariantu trzydrzwiowego nowe MINI wyraźnie urosło. Jest dłuższe o 161 mm i ma większy o 72 mm rozstaw osi. Co ciekawe, długość auta jest różna w zależności od wersji silnikowej (standardowo 3.982 mm, w wersji Cooper S i Cooper SD - 4.005 mm). Nie zmieniła się szerokość auta, natomiast nadwozie urosło o 11 mm (1.425 mm).

Większe rozmiary pozwoliły na umieszczenie z tyłu trzymiejscowej kanapy, dzielonej w stosunku 60:40. Pasażerowie siedzący na tych miejscach mają o 72 mm więcej miejsca na nogi, 15 mm więcej miejsca nad głową i o 61 mm zwiększyła się szerokość wnętrza. Przestrzeń bagażowa urosła o 67 litrów i wynosi 278 l.

W momencie debiutu rynkowego 5-drzwiowe MINI będzie dostępne w czterech wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych, wszystkich z technologią TwinPower Turbo.


Podstawowym silnikiem w wersji Cooper jest trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,5 litra i mocy 136 KM. Maksymalny moment obrotowy 230 Nm dostępny jest w przedziale już od 1.250 do 4.000 obr/min. Do setki ten wariant MINI przyspiesza w 8,2 sekundy (8,1 z automatem), maksymalnie jest w stanie się rozpędzić do 207 km/h, spalając przy tym średnio 4,7-4,8 l/100 km.

Dwulitrowa wersja benzynowa (Cooper S) to 4-cylindrowy silnik o mocy 192 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (1.250-4.750 obr/min). Sprint do setki wynosi 6,9 s. (6,8 s.), maksymalna prędkość wynosi 232 km/h, a średnie spalanie to 5,9-6,0 l/100 km.

Odmiany wysokoprężne również mają podobny układ cylindrów i pojemności. Słabszy, trzycylindrowy wariant (Cooper D) rozwija moc 116 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm (1.750 obr/min). Wartości te pozwalają rozpędzić się do 100 km/h w 9,4 s (9,5 s.) i maksymalnie do 203 km/h. Jednostka ta spalać będzie za to jedynie 3,6-3,8 l/100 km.

Dwulitrowy diesel (Cooper SD) to 170 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego (1.500-2.750 obr/min). Pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 7,4 s. (7,3 s.), a maksymalna prędkość wynosi 225 km/h. Jak podaje MINI, ten wariant silnikowy zużyje średnio 4,1-4,3 l/100 km.

Najnowsza odmiana MINI do sprzedaży trafi jesienią br. Oficjalna premiera tego modelu odbędzie się podczas październikowych targów motoryzacyjnych w Paryżu.
Zobacz koniecznie: Wszystko o MINI
Tematy w artykule: MINI Paryż Cooper Cooper S Cooper D targi w Paryżu

Podobne wiadomości:

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Aktualności 2016-10-21

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Premiery 2016-10-03

Komentuj:

~rex 2014-06-12

Za duże klamki, za małe kółka. Za duże zderzaki, za małe drzwiczki. Wygląda okropnie, jak żart z samochodu. Posklecane bez ładu i składu.

~wizard 2014-06-06

zniszczyli już kompletnie markę Mini

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport