mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > ML w skórze AMG

ML w skórze AMG

I mamy kolejną zapowiedź premiery na targach IAA we Frankfurcie. Po wprowadzeniu do sprzedaży najnowszej, drugiej generacji swojej terenówki, Mercedes uzupełni paletę o bardzo mocną wersję.

ML w skórze AMG

Pod każdym względem auto odróżnia się od standardowego modelu. Tradycyjnie srebrne nadwozie zostało uszlachetnione przez nadwornego tunera firmy ze Stuttgartu.


NOWOŚĆ - zobacz specjalną strone marki Mercedes

 Muskuły samochodu prężą się z każdej strony, począwszy od dużego kanciastego zderzaka przedniego, poprzez poszerzone nadkola mieszczące 19-calowe, 5-ramienne koła z oponami 295/45 R (lub opcjonalnie 20-calowe polerowane felgi z oponami 295/40 R), aż po tył auta. Również standardowo, jak w innych Mercedesach sygnowanych przez AMG, mamy tu cztery jajowate końcówki układu wydechowego i także powiększony zderzak z wyprofilowaniami imitującymi dyfuzor.

Na tym jednak nie koniec odwołań do Formuły 1. Podobnie jak w bolidzie biegi zmieniać można nie odrywając rąk od kierownicy. Przyciski obsługujące standardową dla tego modelu, 7-biegową skrzynię Speedshift 7G-Tronic, umieszczono na kole kierowniczym. Przekładnia ma ponadto trzy tryby pracy: Sport, Comfort i Manual, a moc przekazywana jest permanentnie na cztery koła w proporcjach 40:60 (przód/tył).

W każdym trybie pracy mocy wystarczy do zamknięcie wyskalowanego do 320 km/h prędkościomierza - jednak standardowa blokada ingeruje przy tradycyjnych 250km/h, co i tak z nadmiarem powinno wystarczyć fanom szybkich terenówek.

We wnętrzu znajdziemy wszystko i więcej dla zapewnienia wygody i bezpieczeństwa podróżnych. Z klasy S pochodzi system Pre-Safe (przygotowuje wnętrze do zagrażającego wypadku) współpracujący ze specjalnie przystosowanym zawieszeniem Airmatic, przednie poduszki adaptacyjne, system Neck-Pro, napinacze pasów z ogranicznikami i kurtyny powietrzne na całej długości przedziału pasażerskiego. Wszystko to opakowane w obowiązkową skórę mieszaną z alcantrą, aluminiowe dodatki i akcentujące wersję, wszędobylskie loga AMG.

Wszystko wskazuje na to, że poza nieobecnymi dwoma "wypukłościami" na masce silnika, nowy Mercedes ML 63 AMG jest pod każdym kątem lepszy od poprzednika. Spece z AMG pobili nie tylko rekord świata wyciskając z niedoładowanego silnika 510 KM (czym wyprzedzili m.in. BMW V10), ale i pokazali chyba granicę dla produkcyjnego, cywilnego auta terenowego. Czy tylko do czasu premiery kolejnej wersji?


Więcej informacji o marce Mercedes:

E-klasa z napędem 4x4

M-klasa też z hybrydą 

Druga generacja M-klasy

Komentuj:

~fdff 2007-03-05

nigdy nie widzialem piekniejszego samochodu terenowego !!! mua

~hwdp 2007-01-27

chcialbys miec takiego!!!!!! ja mam feerrarke enzo i sie nie chwale!!!:D

~krytyk 2006-09-25

to jest super wóz, mam takiego. Przecież to jest MERCEDES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~arek z. 2006-09-08

ja tez bylbym poewno pod wrazeniem gdybym mial okazje zasiasc za kolkiem i troche nim pojezdzic, ale poza tym Mercedes ML jakos specjalnie mnie swym wygladem nie przekonuje

~bossik 2006-05-28

taki SUV-ik to ja rozumiem...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.