mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > MODUS: pierwszy 'mały' na 5 gwiazdek

MODUS: pierwszy 'mały' na 5 gwiazdek

Jak podaje Renault Polska Modus jest pierwszym samochodem w swojej klasie, który uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek, zdobywając 32,84 punkty na 37 możliwych, w testach przeprowadzonych przez niezależną instytucję Euro NCAP.

MODUS: pierwszy 'mały' na 5 gwiazdek

" Wynik Modusa jest tym bardziej satysfakcjonujący, że trudniej jest zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom małego samochodu ", mówi Jacques Faure - odpowiadający w Renault za bezpieczeństwo bierne. " Nagroda ta jest efektem wieloletnich działań Renault zmierzających do zapewnienia bezpieczeństwa zgodnie ze strategią "bezpieczeństwo dla wszystkich". Naszym celem jest zagwarantowanie jak najlepszego poziomu bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom, siedzącym z przodu i z tyłu, zarówno w małych jak i dużych samochodach. "Podczas testów inspektorzy Euro NCAP stwierdzili doskonały poziom bezpieczeństwa w Modusie. Bilans obrażeń przeprowadzony po analizie manekinów dowodzi skuteczności systemów bezpieczeństwa, a w szczególności czołowych poduszek powietrznych samoczynnie dostosowujących się do siły zderzenia o dwóch poziomach napełnienia oraz systemu podwójnych napinaczy. Również konstrukcja pojazdu uległa prawidłowemu odkształceniu rozpraszając energię zderzenia i zabezpieczając przed wgnieceniem podzespołów do kabiny. W dziedzinie bezpieczeństwa biernego Modus musiał spełnić szczególnie ostre założenia techniczne.
Przyjęte rozwiązanie systemów zabezpieczeń reaguje na odkształcenia konstrukcji pojazdu, w taki sposób, aby zapewnić optymalne bezpieczeństwo na wszystkich miejscach, niezależnie od rodzaju zderzenia. Modus został wyposażony w System Renault Protection trzeciej generacji. Obejmuje on sześć poduszek, w tym dwie poduszki czołowe samoczynnie dostosowujące się do siły zderzenia o dwóch poziomach napełnienia i cztery poduszki boczne (dwie poduszki boczne chroniące klatkę piersiową, wbudowane w siedzenia i dwie kurtyny, których zadaniem jest ochrona głów pasażerów siedzących z przodu i z tyłu). Działanie tych elementów wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo podczas zderzenia jest dostosowane do wzrostu kierowcy, ocenianego za pomocą czujnika położenia fotela na prowadnicy. Przednie miejsca są również wyposażone w dwa napinacze i ogranicznik napięcia do 400 daN, zabezpieczający klatkę piersiową.
Dźwiękowy sygnał ostrzegawczy i piktogram na desce rozdzielczej przypominają kierowcy o zapięciu pasów, jeśli o tym zapomni.
Ryzyko tzw. nurkowania na tylnych miejscach jest ograniczone dzięki zastosowaniu pasów z napinaczami, krótkiej, pionowo ustawionej końcówki pasa z klamrą oraz odpowiedniemu wyprofilowaniu konstrukcji siedzeń. Modus jest jedynym samochodem tej klasy oferującym te systemy.
Modus posiada ponadto na bocznych miejscach z tyłu oraz na miejscu pasażera z przodu 3-punktowy system mocowania fotelików dla dzieci tyłem do kierunku jazdy Isofix. Wyłącznik umieszczony na bocznej płaszczyźnie deski rozdzielczej zapewnia bezpieczeństwo w przypadku umieszczenia fotelika na przednim miejscu - pozwala na wyłączenie poduszki czołowej oraz bocznej poduszki chroniącej klatkę piersiową i pirotechnicznego napinacza. Konstrukcja samochodu ulega odkształceniu podczas zderzenia dzięki zastosowaniu blachy o wysokim współczynniku sprężystości. Pochłania ona energię zderzenia i przekształca kabinę w kapsułę ratunkową zabezpieczającą użytkowników przed przedostaniem się podzespołów mechanicznych do środka.
Podczas zderzenia czołowego konstrukcja Modusa przenosi siły na przednie części podłużnic, których stabilność zapewnia kątownik, słupek i poprzeczka pod przegrodą czołową. Znajdujące się z przodu podzespoły (silnik, skrzynia biegów, akumulator, moduł elektroniczny i osprzęt) zgniatają się nawzajem podczas zderzenia, co zapewnia kontrolowany przebieg odkształceń nadwozia. Wykonany z magnezu szkielet kierownicy ulega odkształceniu, a kolumna kierownicza składa się. Pedał hamulca opada na podłogę, co ogranicza ryzyko obrażeń nóg, a paddingi na wysokości nóg po stronie kierowcy i pasażera chronią łydki i kostki. Mocowanie ławki Triptic wytrzymuje znaczne siły zrywające we wszystkich 4 ustawieniach regulacji wzdłużnej.
Modus posiada sztywny środkowy słupek ulegający kontrolowanemu odkształceniu zmniejszającemu skutki zderzenia bocznego oraz paddingi wbudowane w panele drzwi zabezpieczające miednicę i jamę brzuszną użytkowników oraz poduszkę boczną chroniącą klatkę piersiową.
W przypadku uderzenia w tył system mocowania oraz wyprofilowanie podłogi ograniczają przesunięcie koła zapasowego. W przypadku gwałtownego zderzenia, koło ulega przebiciu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.