mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Maksymalny Ford

Maksymalny Ford

Nazwa C-MAX oznacza, iż model ten należy do segmentu C oraz ponadto wyraża maksimum komfortu (Comfort), maksimum pewności w prowadzeniu (Confidence) i maksimum kontroli (Control).

Właśnie wchodzący na rynek polski Ford Focus C-MAX, wyróżniający się zwartą budową nadwozia, nowoczesną i nieco sportową linią oraz bardzo dobrą dynamiką i własnościami jezdnymi, z pewnością w dużym stopniu zmieni oczekiwania klientów co do zalet  i możliwości, jakie może zaoferować nowoczesny minivan średniej wielkości (MFV – Modern Family Vehicle). Ford Focus C-MAX jest większy i wyższy niż inne modele rodziny Focus, ale jednocześnie jest mniejszy i zgrabniejszy niż typowi przedstawiciele tego segmentu, mający z reguły dość pokaźne gabaryty.

Ford Focus C-MAX sugeruje maksimum kontroli: właściwości układu jezdnego, dzięki którym pojazd słucha kierowcy, a jego zachowanie nie niesie ze sobą żadnych niespodzianek. Konstruktorzy postawili sobie za cel uzyskanie najlepszych w tej klasie parametrów trzymania się drogi, precyzji układu kierowniczego i skuteczności hamulców. Dodatkowymi zaletami jest wygoda i bogate wyposażenie miejsca kierowcy oraz wysoka pozycja za kierownicą.

Ford Focus C-MAX obiecuje maksimum komfortu: mnóstwo miejsca na nogi oraz dużo miejsca nad głowami z przodu, ergonomicznie zaprojektowane fotele, dobrze trzymające ciało i zapewniające optymalne podparcie odcinka lędźwiowego, wysoki kunszt wykończenia wnętrza oraz długa lista udogodnień, w tym system zmiennej konfiguracji tylnych siedzeń (Comfort Seat System).

Ford Focus C-MAX wyraża maksimum pewności: starannie dopracowana charakterystyka układu jezdnego zbliżona do Forda Focus sprawia, że w normalnych warunkach jazdy pojazd zachowuje się stabilnie i słucha kierowcy. Jednocześnie układ hamulcowy należy do najskuteczniejszych w tej klasie, wspomagany seryjnie montowanym układem przeciwpoślizgowym ABS i mechanicznym układem wspomagającym hamowanie w sytuacjach awaryjnych (EBA). Na życzenie dostępny jest także elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP. O pewności prowadzenia decyduje także długa lista elementów zwiększających bezpieczeństwo, a także nowoczesne jednostki napędowe.

Ford Focus C-MAX może być napędzany jednym z dwóch silników Duratorq TDCi  z wtryskiem common rail, opracowanych wspólnie z grupą PSA Peugeot-Citroën. Nowe silniki TDCi są dostępne w Fordzie Focus C-MAX w wersji o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM lub 2,0 litra rozwijającej moc 136 KM.

Ford Focus C-MAX z 1,6-litrowową wersją silnika TDCi będzie osiągał przyspieszenie  ze startu zatrzymanego do 100 km/h na poziomie 11,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Zużycie paliwa według norm fabrycznych wynosi 6,3 l/100 km w jeździe miejskiej, 4,1 l/100 km na szosie, zaś średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie  4,9 l/100 km.

Rozwijający maksymalną moc 136 KM, 2,0-litrowy silnik Duratorq TDCi jest obecnie największą jednostką z wtryskiem common rail w ofercie Forda. Maksymalną wartość momentu obrotowego 320 Nm osiąga przy 2,000 obr/min, co oznacza, że silnik ten jest nie tylko bardzo mocny, ale również gwarantuje odpowiednią „zrywność” i bardzo dobre przyspieszenie. Dzięki znacznym zapasom momentu przy niższych prędkościach obrotowych jednostka 2.0l TDCi daje duży komfort prowadzenia w codziennej eksploatacji. Silnik ten standardowo współpracuje z nową 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów Ford MMT6 – tak skonfigurowany układ napędowy zapewnia optymalne połączenie bardzo dobrych własności dynamicznych i oszczędnego zużycia paliwa.
W wersji 2,0-litrowej silnik TDCi pozwala na przyspieszanie od zera do 100 km/h w 9,6 sek., przy maksymalnej prędkości 200 km/h. Zużycie paliwa w ruchu miejskim kształtuje się na poziomie 7,5 l/100 km, przy 4,5 l/100 km poza miastem. Średnio silnik spala 5,6 l/100 km.

Nabywca Forda Focus C-MAX ma również do wyboru 1,8-litrową wersję benzynowego silnika Ford Duratec, należącego do nowej rodziny jednostek I-4. Dostępny po raz pierwszy   w Fordzie Focus, silnik ten jest wersją jednostki oferowanej w modelu Ford Mondeo, o nieco zmniejszonej mocy i charakterystyce momentu obrotowego dostosowanej do wymagań modelu Ford Focus C-MAX. Jednostka Duratec uzyskuje maksymalną moc 120 KM (88 kW) przy 6,000 obr/min, zaś szczytowa wartość momentu obrotowego 165 Nm przypada przy 4,000 obr/min. Ford Focus C-MAX z tym silnikiem przyspiesza od zera do 100 km/h w 10,8 sek. i osiąga maksymalną prędkość 193 km/h. W mieście silnik spala 9,7 l/100 km, przy 5,6 l/100 km poza miastem   i średnim zużyciu 7,1 l/100 km. Silnik Duratec 1.8l spełnia normę czystości spalin Euro 4.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford C-Max
Ford C-Max
Cena podstawowa już od: 72 030 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford C-Max Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Focus C-Max Ford C-Max

Podobne wiadomości:

Nowy Ford Transit Custom już niebawem w salonach

Nowy Ford Transit Custom już niebawem w...

Ciężarówki i Autobusy 2017-08-06

Ford Ka+ po face-liftingu - nowa wersja Active

Ford Ka+ po face-liftingu - nowa wersja...

Aktualności 2018-02-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.