mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Maksymalny Ford

Maksymalny Ford

Nazwa C-MAX oznacza, iż model ten należy do segmentu C oraz ponadto wyraża maksimum komfortu (Comfort), maksimum pewności w prowadzeniu (Confidence) i maksimum kontroli (Control).

Właśnie wchodzący na rynek polski Ford Focus C-MAX, wyróżniający się zwartą budową nadwozia, nowoczesną i nieco sportową linią oraz bardzo dobrą dynamiką i własnościami jezdnymi, z pewnością w dużym stopniu zmieni oczekiwania klientów co do zalet  i możliwości, jakie może zaoferować nowoczesny minivan średniej wielkości (MFV – Modern Family Vehicle). Ford Focus C-MAX jest większy i wyższy niż inne modele rodziny Focus, ale jednocześnie jest mniejszy i zgrabniejszy niż typowi przedstawiciele tego segmentu, mający z reguły dość pokaźne gabaryty.

Ford Focus C-MAX sugeruje maksimum kontroli: właściwości układu jezdnego, dzięki którym pojazd słucha kierowcy, a jego zachowanie nie niesie ze sobą żadnych niespodzianek. Konstruktorzy postawili sobie za cel uzyskanie najlepszych w tej klasie parametrów trzymania się drogi, precyzji układu kierowniczego i skuteczności hamulców. Dodatkowymi zaletami jest wygoda i bogate wyposażenie miejsca kierowcy oraz wysoka pozycja za kierownicą.

Ford Focus C-MAX obiecuje maksimum komfortu: mnóstwo miejsca na nogi oraz dużo miejsca nad głowami z przodu, ergonomicznie zaprojektowane fotele, dobrze trzymające ciało i zapewniające optymalne podparcie odcinka lędźwiowego, wysoki kunszt wykończenia wnętrza oraz długa lista udogodnień, w tym system zmiennej konfiguracji tylnych siedzeń (Comfort Seat System).

Ford Focus C-MAX wyraża maksimum pewności: starannie dopracowana charakterystyka układu jezdnego zbliżona do Forda Focus sprawia, że w normalnych warunkach jazdy pojazd zachowuje się stabilnie i słucha kierowcy. Jednocześnie układ hamulcowy należy do najskuteczniejszych w tej klasie, wspomagany seryjnie montowanym układem przeciwpoślizgowym ABS i mechanicznym układem wspomagającym hamowanie w sytuacjach awaryjnych (EBA). Na życzenie dostępny jest także elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP. O pewności prowadzenia decyduje także długa lista elementów zwiększających bezpieczeństwo, a także nowoczesne jednostki napędowe.

Ford Focus C-MAX może być napędzany jednym z dwóch silników Duratorq TDCi  z wtryskiem common rail, opracowanych wspólnie z grupą PSA Peugeot-Citroën. Nowe silniki TDCi są dostępne w Fordzie Focus C-MAX w wersji o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM lub 2,0 litra rozwijającej moc 136 KM.

Ford Focus C-MAX z 1,6-litrowową wersją silnika TDCi będzie osiągał przyspieszenie  ze startu zatrzymanego do 100 km/h na poziomie 11,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Zużycie paliwa według norm fabrycznych wynosi 6,3 l/100 km w jeździe miejskiej, 4,1 l/100 km na szosie, zaś średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie  4,9 l/100 km.

Rozwijający maksymalną moc 136 KM, 2,0-litrowy silnik Duratorq TDCi jest obecnie największą jednostką z wtryskiem common rail w ofercie Forda. Maksymalną wartość momentu obrotowego 320 Nm osiąga przy 2,000 obr/min, co oznacza, że silnik ten jest nie tylko bardzo mocny, ale również gwarantuje odpowiednią „zrywność” i bardzo dobre przyspieszenie. Dzięki znacznym zapasom momentu przy niższych prędkościach obrotowych jednostka 2.0l TDCi daje duży komfort prowadzenia w codziennej eksploatacji. Silnik ten standardowo współpracuje z nową 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów Ford MMT6 – tak skonfigurowany układ napędowy zapewnia optymalne połączenie bardzo dobrych własności dynamicznych i oszczędnego zużycia paliwa.
W wersji 2,0-litrowej silnik TDCi pozwala na przyspieszanie od zera do 100 km/h w 9,6 sek., przy maksymalnej prędkości 200 km/h. Zużycie paliwa w ruchu miejskim kształtuje się na poziomie 7,5 l/100 km, przy 4,5 l/100 km poza miastem. Średnio silnik spala 5,6 l/100 km.

Nabywca Forda Focus C-MAX ma również do wyboru 1,8-litrową wersję benzynowego silnika Ford Duratec, należącego do nowej rodziny jednostek I-4. Dostępny po raz pierwszy   w Fordzie Focus, silnik ten jest wersją jednostki oferowanej w modelu Ford Mondeo, o nieco zmniejszonej mocy i charakterystyce momentu obrotowego dostosowanej do wymagań modelu Ford Focus C-MAX. Jednostka Duratec uzyskuje maksymalną moc 120 KM (88 kW) przy 6,000 obr/min, zaś szczytowa wartość momentu obrotowego 165 Nm przypada przy 4,000 obr/min. Ford Focus C-MAX z tym silnikiem przyspiesza od zera do 100 km/h w 10,8 sek. i osiąga maksymalną prędkość 193 km/h. W mieście silnik spala 9,7 l/100 km, przy 5,6 l/100 km poza miastem   i średnim zużyciu 7,1 l/100 km. Silnik Duratec 1.8l spełnia normę czystości spalin Euro 4.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford C-Max
Ford C-Max
Cena podstawowa już od: 68 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford C-Max Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Focus C-Max Ford C-Max

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport