mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Małe C4 Picasso

Małe C4 Picasso

Nie minął jeszcze rok od wprowadzenia na rynek Citroena Grand C4 Picasso w wersji siedmioosobowej, a w przeciągu kilku miesięcy pojawi się kolejna wersja tego modelu. Pięciomiejscowy visiovan będzie wyróżniać się bardzo ciekawą i dynamiczną stylistyką.

Małe C4 Picasso

Nowy van już na pierwszy rzut oka odróżnia się od starszego brata bardziej dynamicznym wyglądem. W owalnej bryle samochodu nie zabrakło sportowych akcentów. Dzięki szerokim wlotom powietrza osłoniętym czarną kratką auto nabiera bardzo wyrazistego charakteru. Szerokokątna szyba o panoramicznych rozmiarach oraz szerokie, trójkątne okienka podkreślają przynależność do rodziny visiovanów Citroena. Tylne słupki auta zostały zakryte szybą bocznego tylnego okna. Wywołują one efekt ciągłości powierzchni bocznej, a także przyczyniają się do opływowego wyglądu linii dachu. Dolna część karoserii przywołuje wrażenie solidności. Załamanie linii w falistym kształcie ożywia tył samochodu nadając mu opływowy kształt i lekkość. Tylne lampy w C4 Picasso w formie zakrzywionego łuku uwydatniają jego szerokość.

Od momentu debiutu rynkowego nowe C4 Picasso będzie dostępne w czterech wersjach silnikowych, charakteryzujących się dobrą dynamiką oraz niskim zużyciem paliwa. Silniki benzynowe będą dostępne w wariantach: 1.8i 16V (127 KM) z pięciobiegową przekładnią oraz 2.0i 16V (143 KM) z sześciostopniowym manualem. W opcji pojawi się jeszcze 4-przełożeniowy automat. Dla fanów jednostek wysokoprężnych przygotowano dwa motory wyposażone w filtr cząsteczek stałych. Słabsza wersja HDi o mocy 110 koni będzie połączona z mechaniczną skrzynią pięciobiegową, bądź też skrzynią sterowaną elektronicznie dysponującą sześcioma biegami. Mocniejszy silnik HDi 138KM będzie współpracował z sześciobiegowym manualem oraz sześciostopniowym automatem.

W wyposażeniu standardowym Citroena pojawi się elektrycznie sterowany hamulec postojowy oraz system wspomagania przy ruszaniu ze wzniesienia. W jego wnętrzu znajdziemy dużą ilość schowków, w tym cztery zamykane na poziomie deski rozdzielczej. Dodatkowo centralny schowek będzie posiadał opcję chłodzenia. Nowe Picasso będzie można wyposażyć za dopłatą w specjalny koszyk Modubox, który pozwoli dzielić przestrzeń bagażnika i ułatwi przenoszenie przedmiotów na zewnątrz samochodu. Dla osób ceniących sobie komfort podróżowania producent udostępnił opcję montażu pneumatycznego zawieszenia na tylnej osi.

Pod względem wielkości van produkowany przez Citroena będzie znajdować się pomiędzy Xsarą Picasso, a Grand C4 Picasso. Oferując trzy minivany oraz jednego pełnowymiarowego vana (C8), francuska marka  posiada najbogatszą i najbardziej zróżnicowaną gamę na rynku.

Czytaj także:

Citroen C4 Picasso: Van z wizją (2006-10-27)

Nowy wymiar Citroena C4 (2006-08-03)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C4
Citroen C4
Cena podstawowa już od: 49 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. suv-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

~emilo 2007-02-14

niemcy ze swoją tandetą są daleko w tyle za Citroenem, najbardziej tandetne modele: Zafira, Turan

~ujeżdżacz 2007-01-31

Jeżdżę po 80-100tys. rocznie. Mam za sobą m.in. Scenic (fajny, ale mały), Sharan (wielki ale mało komfortowy jak swoją cenę, stosunkowo dużo pali), Turan (ciasny, niewygodny, tragiczna jakość - co miesiąc w warsztacie. Jedyny plus - precyzyjna zmiana biegów. Jakość VW to shit!), xsara picasso (trochę za miękkie zawieszenia, nie najlepszy silnik) a teraz c4 picasso. Nakręciłem już 15.000 bez żadnych kłopotów (niezawodność Citroena potwierdza m.in. statystyka ADAC), rewelacyjny komfort (po prostu przyjemnie się jeżdzi), bardzo sympatyczny silnik (diesel 2.0, 100kW) i rewelacyjna skrzynia biegów. W sumie - miód.

~m 2007-01-09

Super bryczka jeździłem tylko że tym siedmio miejscowym i powiem że jak przejechałem się pużnie kumpla turanem to myślałem że jadę traktorem. Różnica w klasie i komforcie jest bardzo duża niemcy mają kogo gonić

~lutek 2007-01-08

fajne jest to trzecie zdjecie :-)

~zygus 2007-01-07

citroen to syf,kila i mogila

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport