mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mały, elektryczny Volkswagen

Mały, elektryczny Volkswagen

Na wystawie w Los Angeles Volkswagen zaprezentował trzecią wersję swego koncepcyjnego modelu z rodziny "New Small Family". Główną zaletą prototypowego space up! blue ma być elektryczny napęd.

Mały, elektryczny Volkswagen
Pierwszym z serii koncepcyjnych modeli niemieckiej marki był zaprezentowany we Frankfurcie mały, mierzący zaledwie 3,6 m długości model up!. W miesiąc później w Tokio zadebiutował drugi z serii, tym razem minivan, o nazwie space up!

Miejsce debiutu trzeciego z serii prototypowych Volkswagenów wybrano nieprzypadkowo. Los Angeles, a właściwie cały stan Kalifornia, słynie obecnie z dużego nacisku na promowanie proekologicznych pojazdów. A VW space up! blue ma być właśnie takim autem z zerową emisją zanieczyszczeń.

Sonda Który z modeli zdobędzie tytuł Car of the Year 2008?
Fiat 500
30.91 %
Ford Mondeo
29.98 %
Kia cee'd
14.84 %
Mazda 2
5.56 %
Mercedes klasa C
6.8 %
Nissan Qashqai
7.88 %
Peugeot 308
4.02 %
Silnik elektryczny wraz z 12 bateriami litowo-jonowymi, które zapewniają mu energię, zlokalizowano w tylnej części samochodu. Baterie można doładować poprzez wpięcie się do zwykłego gniazdka albo poprzez, zlokalizowane w przedniej części auta, ogniwa paliwowe. Dodatkowo w czterech oddzielnych oknach dachowych umieszczono duże 150-wattowe baterie słoneczne.

Silnik elektryczny rozwija moc 45kW/61 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 120 Nm. Mimo tych parametrów osiągi podane przez producenta nie wyglądają aż tak tragicznie. Do setki prototypowy Volkswagen przyspiesza w 13,7 s. i może osiągnąć prędkość 120 km/h. To zasługa nieznacznej wagi - mierzący 3,68 m długości space up! blue dzięki zastosowaniu nowatorskiego systemu ogniw paliwowych waży bowiem tylko 1.090 kg.

Zasięg prototypu tylko na samych bateriach wynosi 100 km, dzięki działaniu ogniw paliwowych zasięg wzrasta o kolejne 250 km.

Pod względem stylistycznym space up! blue nie różni się od pokazanego w Tokio modelu space up! Mimo wydawałoby się niezadużych wymiarów zewnętrznych - 3,68 m długości, 1,63 m szerokości i 1,57 m - auto sprawia wrażenie przeciętnego minivana. Dostęp do środka ułatwiają otwierane przeciwsobnie drzwi, a dość duży rozstaw osi zapewnia przestronność wewnątrz kabiny. Przestrzeń bagażową można zmieniać od 220 do 1.005 litrów.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen up!
Volkswagen up!
Cena podstawowa już od: 36 390 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.
Tematy w artykule: Volkswagen up!

Komentuj:

~eV 2007-12-05

Casandro, dieselek itp. może być zupełnie zbędny. Ogniwo paliwowe służy właśnie do zamieniania paliwa (np. alkoholu) na energię elektryczną. Problemy ze źródłem energii elektrycznej są powodem słabej obecności samochodów elektrycznych (a należy pamiętać, że są one starsze od spalinowych): wysokie ceny, mały zasięg i moc. Gdy to zostane rozwiązane - silnik spalinowy nie będzie miał szans w konkurencji z elektrycznym: tania eksploatacja, brak spalin, cisza i dobre przyspieszenia. Dzisiaj jak stoję w korku obok ciężarówki, to czuję się jak w komorze gazowej.

~harnasx 2007-11-15

Polecam dokument "Who killed electric car" - pozwoli wyjaśnić kilka spraw zwiazanych z samochodami o zerwej emisji - do sciągnięcia z netu (napisy PL też się znajdą) A dla sceptyków wyliczanka? ile wydajecie na koszty zwiazane z utrzymaniem silnika (olej filtr, filtr powietrza, filtr paliwa, swiece, i wreszcie regulacje/przeglądy ) baterie też nie są wieczne ale zastanawiające jest to dlaczego nie pozwolą i kto wybrać pomiędzy wygodą i zasięgiem (spalinowe) a oszczednoscią (elektryczne)? taka tejemnica Poliszynela

~bolo 2007-11-15

ceny nie podali Casandro, bo to model koncepcyjny, do produkcji nie wejdzie wześneij niż w 2010 roku

~Hen 2007-11-15

Jak bedzie cos udanego to zaraz zedra z czlowieka ile tylko sie da.

~Casandra 2007-11-14

Bardzo mi sie podoba takie autko. Chetnie bym kupila ale nie podali ceny. A szkoda. Zamiast ogniw paliwowych powinni zainstalowac jakiegos malego dizelka albo cos na LPG aby mozna bylo dojechac do domu lub zjechac bezpiecznie z drogi na parking. Ciekawe ile czasu by zajelo naladowanie baterii uzywajac tylko paneli slonecznych na dachu?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport