mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mały mutant Nissana

Mały mutant Nissana

Nissan Juke to dość oryginalny i odważny stylistycznie projekt japońskiego producenta. Crossover w sportowym stylu pojawi się w sprzedaży na europejskim rynku jesienią 2010 roku.

Mały mutant Nissana

Juke będzie produkowany w Europie – w angielskiej fabryce Nissana w Sunderland – oraz w Oppama (Japonia). Samochód dystrybuowany będzie na trzy kontynenty. Sprzedaż Juke rozpocznie się latem w Japonii, a następnie, jesienią, w Europie i Ameryce Północnej. A co reprezentuje sobą kolejny crossover Nissana?


W dolnej części nadwozia Juke to typowy SUV z dużymi kołami, szerokimi oponami, dużym prześwitem i masywną postawą. Górna część została już natomiast zaproektowana w bardziej dynamicznym stylu. Sportowy klimat panuje również we wnętrzu. Podporządkowany kierowcy kokpit zdominowany jest przez konsolę centralną, która kształtem ma przypominać motocyklowy zbiornik paliwa. Funkcjonalność samochodu gwarantuje tylna klapa i praktyczny bagażnik z ukrytymi dodatkowymi schowkami.

Juke bazuje na platformie B Sojuszu Renault-Nissan, w której rozstaw osi wynosi 2530 milimetrów. Wymiary całego nadwozia to 4135 mm długości, 1765 mm szerokości i 1570 wysokości. W wersjach z przednim napędem w zawieszeniu wykorzystano kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu, natomiast wersja z napędem na cztery koła wyposażona jest w tylne zawieszenie wielodrążkowe wzorowane na rozwiązaniu stosowanym w modelu Qashqai.

ALL-MODE 4x4-i to opracowany przez Nissana i cieszący się uznaniem sterowany elektronicznie układ napędowy, wzbogacony obecnie o technologię indywidualnego podziału momentu obrotowego w celu poprawy zwrotności i ograniczenia podsterowności przy pokonywaniu zakrętów. Oprócz podziału momentu między przednią i tylną oś w maksymalnym stosunku 50:50, układ może rozdzielać go także między lewym i prawym kołem tylnej osi.

Dynamiczne pokonywanie zakrętów ułatwia zwiększony moment obrotowy przekazywany na koło zewnętrzne, co ogranicza podsterowność. Układ może skierować maksymalnie 50% momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik na jedno z tylnych kół.

Od początku auto będzie oferowane z trzema silnikami do wyboru: jednym dieslem i dwoma jednostkami benzynowymi o pojemności 1,6 litra. Wszystkie silniki spełniają normę emisji Euro 5. Najmocniejszym silnikiem jest nowa turbodoładowana jednostka benzynowa z bezpośrednim wytryskiem paliwa, który rozwija moc 190 KM oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Drugi z silników benzynowych to nowo opracowana wersja sprawdzonej jednostki Nissana z rodziny HR. 16-zaworowa jednostka generuje 117 KM. W ofercie jest jeszcze silnik Diesla o mocy 110 KM. To półtoralitrowa jednostka dCI z common rail.

W samochodzie z napędem na jedną oś turbodoładowany silnik benzynowy 1.6, podobnie jak wersja wysokoprężna, współpracuje standardowo z sześciobiegową przekładnią manualną. Przekładnia CVT XTRONIC z sześciobiegowym trybem manualnym będzie dostępna w najbogatszej wersji Juke z napędem na 4 koła i turbodoładowanym silnikiem benzynowym.

Lista wyposażenia standardowego i opcjonalnego zostanie opublikowana bliżej daty rozpoczęcia sprzedaży, ale wiadomo, że można spodziewać się takich pozycji jak automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka, kamera cofania i inteligentny kluczyk. Dla nabywców Juke przygotowano także kilka bardziej unikatowych rozwiązań.

Jednym z nich jest „dynamiczny system sterowania” (Dynamic Control System), czyli centralny moduł wyświetlacza i przyrządów sterujących, za pomocą którego kierowca może zmieniać ustawienia trybu jazdy oraz włączać bardziej tradycyjne funkcje, takie jak klimatyzacja. Na wyświetlaczu prezentowane są także wskazania dotyczące pracy silnika i napędu.

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Nissan Juke
Nissan Juke
Cena podstawowa już od: 55 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Nissan V2G – z wyróżnieniem

auto motor i sport 0000-00-00

Nowy Nissan Leaf już jest. Znamy dane techniczne

Nowy Nissan Leaf już jest. Znamy dane...

Premiery 2017-09-14

Komentuj:

~mgcompany 2010-02-12

1,6 silnik - emocje sportowe gwarantowane :))))))

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.