mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mały pickup Fiata na nowo

Mały pickup Fiata na nowo

W Ameryce Południowej to najpopularniejszy lekki samochód dostawczy. W Europie już tak różowo nie jest, choć wprowadzana właśnie do sprzedaży nowa wersja Fiata Strady może odmienić losy tego małego pickupa.

Mały pickup Fiata na nowo
W polskich salonach Fiata można już zamawiać nową Stradę - europejską wersję najpopularniejszego w Ameryce Południowej lekkiego samochodu dostawczego, którego producentem jest brazylijski zakład FIASA w Betim. W roku 2011 Fiat Strada, zaraz po renomowanym modelu Ducato, był drugim, co do popularności, samochodem użytkowym gamy Fiat Professional, osiągając w skali światowej sprzedaż 127.800 sztuk.

Nowy Fiat Strada oferowany jest w trzech poziomach wyposażenia  (Working, Trekking i Adventure) oraz trzech wersjach nadwoziowych (standardowej Krótka Kabina, wydłużonej Długa Kabina oraz ciężarowo-osobowej Podwójna Kabina). Istotną nowością jest wersja Podwójna Kabina (dostępna w modelach Working i Adventure), pozwalająca na przewóz czterech osób przy ładowności użytkowej 650 kg.

Wersje Długa Kabina i Podwójna Kabina posiadają wzdłużne relingi dachowe oraz spojler na tylnej krawędzi kabiny mieszczący trzecie światło stop. W porównaniu z poprzednią serią Strady, wymiary nowego modelu pozostają praktycznie niezmienione: długość 4409 mm (4457 w wersji Adventure), szerokość 1664 mm (1740 w wersji Adventure) i rozstaw osi 2718 mm.

Nowy Fiat Strada oferuje regularny kształt skrzyni ładunkowej, która przy długości 1685 mm (1332 mm w wersji Długa Kabina oraz 1082 mm w wersji Podwójna Kabina) i szerokości 1300 mm (1070 mm pomiędzy nadkolami) pozwala maksymalnie wykorzystywać ładowność pojazdu. Odporna na zadrapania i różnice temperatur wykładzina ochronna pomaga utrzymać czystość i porządek. Zagłębione w obu wewnętrznych ścianach skrzyni i jej podłodze zaczepy ładunkowe nie przeszkadzają w za- i wyładunku. Dostęp do skrzyni ułatwia pokryta materiałem przeciwślizgowym, odchylana o 90 stopni tylna klapa o nośności 300 kg, którą teraz można całkowicie zdemontować. Ładowność użytkowa Nowej Strady wynosi, zależnie od wersji, od 630 do 706 kg, dopuszczalna masa całkowita wynosi 1915 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy - 1000 kg.

Napędzany 16-zaworowym silnikiem wysokoprężnym 1.3 MultiJet Euro 5 o mocy 95 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm przy 1500 obr/min nowy Fiat Strada zużywa średnio 5,3 l/100 km i nie różni się pod tym względem od poprzednio stosowanego silnika Euro 4 o mocy 85 KM. Dla szczególnie wymagających użytkowników dostępny jest elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy E-Locker, ułatwiający jazdę na śliskich podłożach. System ten daje możliwość przeniesienia całej mocy na koło zachowujące najwyższą przyczepność. Łączy więc w ten sposób pewien stopień "dzielności typu off-road" z zaletami napędu 4x2.

Nowa Strada może być wykorzystywana do różnorakich zastosowań. I tak, wersja Working z pojedynczą kabiną (Krótka Kabina) przeznaczona jest dla przedsiębiorców, poszukujących samochodu czysto użytkowego. Wersja Podwójna Kabina z kolei pomieści czteroosobową ekipę serwisową, czy remontową wraz z niezbędnymi narzędziami i materiałami. Dla szczególnie wymagających użytkowników dostępny jest elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy E-Locker, ułatwiający jazdę na śliskich podłożach.

Nowy Fiat Strada próbuje konkurować nawet z większymi pick-upami, wykorzystując swe atuty w postaci niższej ceny zakupu i kosztów eksploatacji, w tym także niskiego zużycia paliwa. Ceny detaliczne (netto) na polskim rynku wahają się od 47.900 zł netto za wersję Working Krótka Kabina do 59.900 zł netto za wersję Adventure Podwójna Kabina.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat Strada Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat Fiat Strada pickup

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~Andrew 2012-02-11

Mimo, że to auto użytkowe, to także jako osobowe sprawdzi się dobrze. I to jest właśnie jego mocna strona, że oferuje wiele. Jest funkcjonalny, ekonomiczny, solidny i nie brzydki jak na Pickupa. Patrząc na zapotrzebowanie na tego typu samochody to uważam że fiat swoją Stradą uzupełnił segment w świetny sposób.

carmati 2012-02-08

Fajne auto. Wygląda bardzo poręcznie i praktycznie. Patrząc na popularność pickupów wróżę mu świetlaną przyszłość. Wymarzone auta dla małych przedsiębiorców, sadowników, różnego rodzaju ekip montażowych i remontowych. Kolejna ciekawa propozycja włoskiej marki.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport