mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Maxi-kombi Dacii w nowej szacie

Maxi-kombi Dacii w nowej szacie

Po debiucie nowej Dacii Logan, przyszedł czas na nową generację przedłużonego modelu rumuńskiej marki. Na wystawie w Genewie Dacia prezentuje całkowicie odmienionego Logana MCV.

Maxi-kombi Dacii w nowej szacie
Dacia Logan MCV na rynku pojawiła się w 2006 roku i dzięki sprzedaży niemal 340 tys. sztuk w około 40 krajach mocno przyczyniła się do sukcesu, jaki odniósł model Logan. Dlatego też, po odnowieniu trzech innych modeli - Logana, Sandero i Sandero Stepway, przyszedł wreszcie czas i na Lonaga MCV.

Zmiana stylistyki zewnętrznej jest analogiczna, jak w przypadku mniejszych kuzynów. 4,49 m długości i bagażnik o pojemności 573 litrów zapewniają rekordową ilość miejsca i pojemność bagażową - o 430 mm więcej niż w Nowym Sandero oraz możliwość przewożenia przedmiotów o długości do 2,7 m. Wewnątrz jest 5 pełnowymiarowych miejsc.

Wnętrze zostało zaprojektowane w sposób ułatwiający korzystanie z samochodu - z licznymi praktycznymi i łatwo dostępnymi schowkami, takimi jak kieszenie w przednich i tylnych drzwiach, kieszenie w oparciach przednich foteli czy schowek w górnej części deski rozdzielczej o łącznej pojemności 16 litrów. Warto też podkreślić, że przesłona części bagażowej (dostępna w zależności od wersji) posiada sztywną półkę, która również może służyć za dodatkowe miejsce na rzeczy. Tylna kanapa składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3 - 2/3, dostępna w standardzie, jest bardzo intuicyjna w obsłudze i oferuje szerokie możliwości zmiany konfiguracji wnętrza.

Podobnie jak w przypadku nowego Logana i Sandero, dostępne są dwa silniki benzynowe. Ekonomiczna, zarówno jeśli chodzi o cenę zakupu, jak i koszty eksploatacji, jednostka 1.2 16V 75 oraz najnowszy, 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy TCe 90. Waży on o 15 kg mniej od innych silników o porównywalnej mocy, zapewnia spalanie na poziomie 5 l/100 km i obniżoną do 116 g/km emisję CO2.

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostkę 1.5 dCi, dostępną w wersji o mocy 90 lub 75 KM (Euro5). Jest to jeden z najoszczędniejszych silników w swoim segmencie (3,8 l/100km) i o obniżonym oddziaływaniu na środowisko (99g/km).

Dacia będzie kontynuować promowanie LPG jako ekonomicznego źródła napędu, alternatywnego względem silników wysokoprężnych. W niektórych krajach silnik 1.2 16V 75 jest dostępny w wersji dwupaliwowej (benzyna/LPG), o niższych kosztach użytkowania i niższej emisji CO2.

Auto wyposażone zostało w nową funkcję Eco (dostępna w zależności od silnika). Po włączeniu tego trybu niektóre parametry pracy silnika są optymalizowane pod kątem zużycia paliwa. Pozwala to ograniczyć spalanie oraz emisję CO2 nawet o 10 proc.

W standardzie podstawowych wersji Logana MCV znajdziemy m.in. układ stabilizacji toru jazdy, ABS wraz ze wspomaganiem nagłego hamowania, cztery poduszki powietrzne czy też mocowania Isofix na zewnętrznych siedzeniach tylnej kanapy.

Ponadto dostępne będą system multimedialny MEDIA NAV, ogranicznik-regulator prędkości i system wspomagania parkowania tyłem. Zamówienia na nową Dacię Logan MCV będzie można składać w Polsce od końca kwietnia 2013 r.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Dacia Logan
Dacia Logan
Cena podstawowa już od: 29 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Dacia Logan i Sandero odmłodzone

Dacia Logan i Sandero odmłodzone

Aktualności 2016-09-20

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport