mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Maybach 62 oraz 57

Maybach 62 oraz 57

Maybach podczas Salonu w Paryżu

Maybach 62 oraz 57

Oznaczenie modelu „Maybach 62” wskazuje – analogicznie do budowy jachtów – na długość pojazdu, czyli 6, 17 metra. Drugi wariant modelu – „Maybach 57” – o długości 5, 73 metra, obchodził swoją premierę na Salonie Samochodowym w Paryżu.

Nowy Maybach wyposażony w technikę samochodową dwudziestego pierwszego stulecia, wytworzony w nowoczesnej manufakturze i zaprojektowany jest z najwyższą pieczołowitością w najmniejszych detalach.

Maybach określa nowe standardy w luksusowym segmencie rynku samochodów osobowych i równocześnie kontynuuje tradycję legendarnych pojazdów Maybacha, które w dwudziestych i trzydziestych latach ubiegłego stulecia zaliczały się wspólnie z Mercedes-Benz do elity międzynarodowego przemysłu samochodowego.

Innowacje stosowane dotąd wyłącznie w samochodach Mercedesa, zostały dla Maybacha odpowiednio dopracowane i należą do jego seryjnego wyposażenia: elektrohydrauliczny układ hamulcowy Sensotronic Brake Control, elektronicznie sterowane pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC DC, system obsługi głosowej telefonu i radioodbiornika samochodowego LINGUATRONIC, system obsługowo-wskaźnikowy COMAND APS albo automatyczne wzywanie pomocy w razie wypadku TELEAID.

Do tego dochodzą elementy, które zostały rozwinięte specjalnie dla Maybacha: najwyższa wśród limuzyn na świecie moc i moment obrotowy seryjnego napędu opartego na silniku "Typu 12" z 405 kW / 550 KM, nowego rodzaju fotele z wygodną, leżącą pozycją dla pasażerów z tyłu, 600 watowy system audio z funkcją Dolby-Surround na każdym fotelu i wydajny, czterozakresowy układ klimatyzacji na bazie dwóch osobnych systemów klimatyzacyjnych.

W nowym Maybachu technologia łączy się z elegancją, estetyką i perfekcją.

Przez harmonijne powiązanie kształtu, koloru i materiału ta luksusowa limuzyna osiąga jakość projektowania, która podkreśla jej niepowtarzalny charakter. Najwartościowsze materiały - między nimi ponad 100 mistrzowsko ukształtowanych i ręcznie obrobionych części ze szlachetnych gatunków drewna - zdobią obszerne wnętrze. Ogólna długość wnętrza mierzy 2,68 metra, a odstęp pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami osiąga niedoścignioną wartość 1,57 metra.

Nowo zaprojektowany silnik Maybacha potwierdza długoletnie doświadczenie i wysokie kompetencje koncernu DaimlerChrysler w zakresie projektowania, konstrukcji i wytwarzania dwunastocylindrowych napędów. DaimlerChrysler jest największym producentem dwunastocylindrowych silników widlastych typu V12 dla samochodów osobowych. Przy 5,5 litrach pojemności skokowej napęd Maybacha rozwija z pomocą podwójnego układu doładowania typu biturbo 405 kW / 550 KM mocy i już od 2300 obrotów na minutę daje do dyspozycji maksymalny moment obrotowy rzędu 900 Nm. Napęd "typu 12" jest więc w skali światowej najsilniejszym pod względem mocy i momentu obrotowego, seryjnym silnikiem stosowanym w limuzynach. Dzięki technice trójzaworowej i wydajnym katalizatorom spełnia on bez trudu ostre wymogi dotyczące limitów spalin EU-4, które będą obowiązywać od roku 2005.

Przyspieszenie od zera do 100 km/h zalicza Maybach 62 w 5,4 sekundy, a dla przejścia z 60 do 120 km/h dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu potrzeba tylko 6,5 sekundy.

Do wzorowej techniki bezpieczeństwa luksusowych modeli Maybacha należy, obok konstrukcji nadwozia, łącznie dziesięć poduszek powietrznych - dwie adaptacyjne poduszki powietrzne z dwustopniowymi generatorami gazu dla pasażerów z przodu, cztery poduszki boczne oraz po dwie potężne poduszki boczne nadokienne po obu stronach wnętrza. Pasy bezpieczeństwa mocowane w trzech punktach z komfortową automatyką, wydajne napinacze pasów i ograniczniki siły napięcia pasów są zintegrowane z siedzeniami, a zatem mogą w każdej pozycji rozwinąć w pełni skuteczne działanie. Do wysokiego bezpieczeństwa jazdy tej limuzyny przyczynia się, skonstruowany od podstaw przez Mercedes-Benz, układ hamulcowy Sensotronic Brake Control, który w Maybachu wyposażony jest w dwie centralne jednostki sterujące, dwa zasobniki wysokiego ciśnienia i dwa agregaty hydrauliczne.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą
Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą
Oficjalna prezentacja nowego Porsche Cayenne odbędzie się już 29 sierpnia, ale na kilka dni przed premierą wyciekły zdjęcia prezentujące nadwozie i wnętrze nowego SUV-a.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic