mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Maybach 62 oraz 57

Maybach 62 oraz 57

Maybach podczas Salonu w Paryżu

Maybach 62 oraz 57

Oznaczenie modelu „Maybach 62” wskazuje – analogicznie do budowy jachtów – na długość pojazdu, czyli 6, 17 metra. Drugi wariant modelu – „Maybach 57” – o długości 5, 73 metra, obchodził swoją premierę na Salonie Samochodowym w Paryżu.

Nowy Maybach wyposażony w technikę samochodową dwudziestego pierwszego stulecia, wytworzony w nowoczesnej manufakturze i zaprojektowany jest z najwyższą pieczołowitością w najmniejszych detalach.

Maybach określa nowe standardy w luksusowym segmencie rynku samochodów osobowych i równocześnie kontynuuje tradycję legendarnych pojazdów Maybacha, które w dwudziestych i trzydziestych latach ubiegłego stulecia zaliczały się wspólnie z Mercedes-Benz do elity międzynarodowego przemysłu samochodowego.

Innowacje stosowane dotąd wyłącznie w samochodach Mercedesa, zostały dla Maybacha odpowiednio dopracowane i należą do jego seryjnego wyposażenia: elektrohydrauliczny układ hamulcowy Sensotronic Brake Control, elektronicznie sterowane pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC DC, system obsługi głosowej telefonu i radioodbiornika samochodowego LINGUATRONIC, system obsługowo-wskaźnikowy COMAND APS albo automatyczne wzywanie pomocy w razie wypadku TELEAID.

Do tego dochodzą elementy, które zostały rozwinięte specjalnie dla Maybacha: najwyższa wśród limuzyn na świecie moc i moment obrotowy seryjnego napędu opartego na silniku "Typu 12" z 405 kW / 550 KM, nowego rodzaju fotele z wygodną, leżącą pozycją dla pasażerów z tyłu, 600 watowy system audio z funkcją Dolby-Surround na każdym fotelu i wydajny, czterozakresowy układ klimatyzacji na bazie dwóch osobnych systemów klimatyzacyjnych.

W nowym Maybachu technologia łączy się z elegancją, estetyką i perfekcją.

Przez harmonijne powiązanie kształtu, koloru i materiału ta luksusowa limuzyna osiąga jakość projektowania, która podkreśla jej niepowtarzalny charakter. Najwartościowsze materiały - między nimi ponad 100 mistrzowsko ukształtowanych i ręcznie obrobionych części ze szlachetnych gatunków drewna - zdobią obszerne wnętrze. Ogólna długość wnętrza mierzy 2,68 metra, a odstęp pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami osiąga niedoścignioną wartość 1,57 metra.

Nowo zaprojektowany silnik Maybacha potwierdza długoletnie doświadczenie i wysokie kompetencje koncernu DaimlerChrysler w zakresie projektowania, konstrukcji i wytwarzania dwunastocylindrowych napędów. DaimlerChrysler jest największym producentem dwunastocylindrowych silników widlastych typu V12 dla samochodów osobowych. Przy 5,5 litrach pojemności skokowej napęd Maybacha rozwija z pomocą podwójnego układu doładowania typu biturbo 405 kW / 550 KM mocy i już od 2300 obrotów na minutę daje do dyspozycji maksymalny moment obrotowy rzędu 900 Nm. Napęd "typu 12" jest więc w skali światowej najsilniejszym pod względem mocy i momentu obrotowego, seryjnym silnikiem stosowanym w limuzynach. Dzięki technice trójzaworowej i wydajnym katalizatorom spełnia on bez trudu ostre wymogi dotyczące limitów spalin EU-4, które będą obowiązywać od roku 2005.

Przyspieszenie od zera do 100 km/h zalicza Maybach 62 w 5,4 sekundy, a dla przejścia z 60 do 120 km/h dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu potrzeba tylko 6,5 sekundy.

Do wzorowej techniki bezpieczeństwa luksusowych modeli Maybacha należy, obok konstrukcji nadwozia, łącznie dziesięć poduszek powietrznych - dwie adaptacyjne poduszki powietrzne z dwustopniowymi generatorami gazu dla pasażerów z przodu, cztery poduszki boczne oraz po dwie potężne poduszki boczne nadokienne po obu stronach wnętrza. Pasy bezpieczeństwa mocowane w trzech punktach z komfortową automatyką, wydajne napinacze pasów i ograniczniki siły napięcia pasów są zintegrowane z siedzeniami, a zatem mogą w każdej pozycji rozwinąć w pełni skuteczne działanie. Do wysokiego bezpieczeństwa jazdy tej limuzyny przyczynia się, skonstruowany od podstaw przez Mercedes-Benz, układ hamulcowy Sensotronic Brake Control, który w Maybachu wyposażony jest w dwie centralne jednostki sterujące, dwa zasobniki wysokiego ciśnienia i dwa agregaty hydrauliczne.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport