mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Maybach - powrót po 60 latach

Maybach - powrót po 60 latach

Publiczna premiera luksusowej marki Maybach na Targach w Genewie

Po raz pierwszy po 60 latach na Targach w Genewie (7 – 17 marca 2002) Maybach, niemiecka marka samochodów luksusowych, zostanie zaprezentowana publicznie.

Centrum wystawy Maybacha ma być reminiscencja legendarnych limuzyn, które w latach 20-tych i 30-tych razem z Mercedesami należały do elity niemieckiej techniki motoryzacyjnej. Nazwa tych luksusowych pojazdów dzięki mistrzowskim osiągnięciom technicznym, wybitnej jakości oraz wykwintnemu stylowi stała się znana na całym świecie..

Każdy samochód od silnika poprzez podwozie do karoserii robiony był ręcznie zgodnie z indywidualnymi upodobaniami klienta. Na szczycie ówczesnych modeli Maybach stał „Zeppelin” ze swoim genialnym 12-cylindrowym napędem, który był największym niemieckim samochodem osobowym.

Bogata w tradycje nazwa Maybach odżyła jako marka w koncernie Daimler Chrysler. Jesienią 2002 roku ma zostać zaprezentowana luksusowa limuzyna, która dzięki znakomitemu wnętrzu, perfekcyjnej technice oraz najwyższej ekskluzywności ma nawiązać do tradycji legendarnych aut marki Maybach. Podstawowym założeniem było utrzymanie ścisłego związku z siostrzaną marką Mercedes-Benz, która uchodzi za lidera, jeśli chodzi o standardy w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu, niezawodności i żywotności. Nowy Maybach ma skorzystać ze wszystkich możliwych technicznych nowości.

Mercedes-Benz i Maybach mają silne wspólne korzenie. Wilhelm Maybach wieloletni dyrektor spółki Daimler, został w roku 1901 duchowym twórcą Mercedesa Typu 35 PS, który stał się wzorem dla wszystkich nowoczesnych samochodów osobowych. Od roku 1909 poświęcił się Maybach produkcji niezawodnych, dużej mocy silników do latających zeppelinów. W roku 1919 jego syn Karl zaczął pracować nad produkcją luksusowych samochodów, pierwsze w tych aut pojawiło się rok później. Do 1941 roku w fabryce Maybacha wyprodukowano około 1800 pojazdów.

Legendarny znak firmowy, który umieszczany był na pojazdach, będzie zdobił również nowe luksusowe auta tej marki. Podwójne M, będzie oznaczało jednak nie „Maybach - Motorenbau”, ale „Maybach Manufaktur”.

Najwyższa technologia i tradycja sprawiły, że marka ożyła, a przed nowymi samochodami Maybach stawiane są najwyższe wymagania. Następca legendarnego „Zeppelina”, który zaprezentowany zostanie jesienią tego roku utrzymuje tradycję przestronnej, ekskluzywnej limuzyny i podobnie jak jego poprzednik z 1930 roku ma być wyposażony w dużej mocy, 12-cylindrowy silnik. Właśnie ten świeżo opracowany napęd „Typ 12” o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 900Nm zostanie po raz pierwszy pokazany szerszej publiczności na Targach w Genewie. Wysoki komfort podróżowania zapewniało będzie pneumatyczne zawieszenie.

Wyposażenie tego nadzwyczaj ekskluzywnego auta jest po prostu imponujące. Można wymienić tu dostęp do takich urządzeń jak: telefon, fax, internet. Wyjątkowy jest również dach, który, podobnie jak w limuzynie Audi Avantissimo, za przyciśnięciem przycisku przepuszcza mniej światła do wnętrza samochodu. Maybach ma również bardzo wyjątkowe siedzenia lotnicze. Jeśli ktoś zamierza się przebrać, a dokładniej zmienić buty to nic nie stoi na przeszkodzie. W samochodzie znajdują się ogrzewane schowki na buty. Inne elementy wyposażenie to duży ciekłokrystaliczny ekran, barek ze srebrnymi kieliszkami.

Manufaktura Maybacha stworzona zastała dla klientów o najwyższych wymaganiach i absolutnej indywidualności.

Nowa luksusowa limuzyna będzie montowana w fabryce w Sindelfingen, w bezpośrednim sąsiedztwie produkcji Mercedesa Klasy S. Aby sprostać indywidualnym życzeniom klientów przy budowie karoserii oraz montażu samochodów zatrudnieni będą wysoko wykwalifikowani pracownicy oraz rzemieślnicy. Samochód będzie produkowany oczywiście z godnie z tradycją - w całości ręcznie.

Klienci Maybacha będą mogli współuczestniczyć w procesie powstawania ich auta. W tym celu zostało wzniesione tzw. "Centrum doskonałości" czyli ośrodek z zakresu wiedzy o Maybachu. Koszt budowy wyniósł ok. 10 mln marek niemieckich. Klienci, którzy nie mogą przyjechać do Sindelfingen, będą mieli możliwość rozmowy z „Centrum doskonałości” za pomocą video konferencji oraz możliwość zamówienia swojego osobistego niepowtarzalnego i wyjątkowego auta.

Celem marki jest stworzenie produktu zaspokajającego potrzeby najwyższego, co prawda małego, ale wykwintnego segmentu rynku. Profesor Jürgen Hubbert, członek Zarządu Daimler Chrysler AG twierdzi, że jego firma na podstawie 100-letniego doświadczenia potrafi sprostać oczekiwaniom wytwornych klientów.

Rocznie Mercedes chce sprzedać około 1500 sztuk tego modelu. Już wiadomo, że Maybach pojawi się w trzech wersjach: krotkiej, długiej i coupe. Jeśli chodzi o ceny to będą się kształtować na pozimie 330.000 Euro za wersję krótką (5.60 metra) oraz za wersję długą (6 metrów) około 400.000 Euro.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport