mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mazda3 Facelift na IAA 2011

Mazda3 Facelift na IAA 2011

Mazda oprócz modelu CX-5 nad Menem zaprezentowała odświeżoną wersje swojego kompaktowego auta. Zmiany objęły zarówno nadwozie, jak i wnętrze samochodu.

Mazda3 Facelift na IAA 2011
Mazda3 otrzymała nowy kształt przedniego zderzaka oraz okrągłe światła przeciwmgłowe. Tylny zderzak jest teraz węższy, zaś lampy tylne zostały przesunięte na boczne ściany.
Japoński kompakt otrzymał nowe 16- i 17-calowe koła oraz 8 kolorów nadwozia. We wnętrzu główne zmiany to biała grafika na wyświetlaczu wielofunkcyjnym MID. Tarcze zegarów są podświetlane na biało. W Mazdzie znajdziemy również  5,8-calowy ekran dotykowy z telefonem głośnomówiącym oraz z nawigacją bazującą na technologii TomTom®. Przed skutkami wypadku ochronią nas przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, które są w wyposażeniu standardowym oraz aktywne przednie zagłówki.

>>zobacz wszystkie nowości na targach we Frankfurcie<<


"Trójka" pod maska może być wyposażona w jeden z dwóch silników wysokoprężnych. Turbdiesel MZR-CD 2,2 sprzężony z ręczną 6-biegową skrzynią może mieć 185 KM (400 Nm maksymalnego momentu obrotowego) i spalać 5,4l/100 km. Drugi wariant tego silnika spala 5,2 l/100 km osiągając 150 KM (przy maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm). Mniejszy silnik wysokoprężny ma 1,6 l poj.(115 KM  i 270 Nm) i zadowala się 4,3 l/ 100 km.



Silników benzynowych jest pięć. Motor wolnossący 2,0 z automatyczną 5-biegową przekładnią osiąga 150 KM(187 Nm) spalając 7,6 litra paliwa. Jednostka MZR 2,0 DISI i-stop z przekładnią 6-biegową rozwija moc 150 KM i moment 191 Nm, potrzebując 6,7 litra paliwa na 100 km. Drugi motor Wolnossący 1,6 z manualną skrzynią 5-biegową rozwija 105 KM i moment 145 Nm. Spala przy tym 6,7 l/100 km. Nowy silnik benzynowy MZR 1,6 z 4-biegową skrzynią Activematic potrzebuje tylko 7,4 litra paliwa na 100 km. W hatchbacku średnie zużycie paliwa wynosi 7,6 l/100 km, a emisja 176 g CO2/km. Activematic pracuje w trybie całkowicie automatycznym lub przy ręcznym sterowaniu sekwencyjnym, uwzględniając pochyłości drogi oraz przy zoptymalizowanej redukcji biegu z 4. na 2. w odpowiedzi na pełne wciśnięcie pedału gazu („kick down”). Najmocniejszy silnik to 2,3 l turbodoładowany z 6-biegową skrzynią manualną osiąga moc 260 KM i moment obrotowy 380 Nm. Dostępny jest w wersji MPS. Mazda3 MPS potrzebuje 6,1 s aby osiągnąć 100 km/h, a maksymalnie można nią podróżować z prędkością 250 km/h.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mazda
Tematy w artykule: Mazda targi IAA Mazda3 Mazda3 MPS Frankfurt 2011

Podobne wiadomości:

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Premiery 2016-11-16

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Aktualności 2016-11-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport