mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mazda 3 na pierwszą rocznicę

Mazda 3 na pierwszą rocznicę

Pierwszą rocznicę powrotu na polski rynek Mazda świętuje wprowadzając do sprzedaży nową generację "trójki". Mazda 3, oferowana w wersji hatchback oraz sedan, jest już dostępna w sieci sprzedaży japońskiej marki w cenie zaczynającej się od 63.900 zł.

Mazda 3 na pierwszą rocznicę
Mazda 3, której pierwsza generacja pojawiła się na rynku w 2003 roku, należała do najbardziej popularnych modeli Mazdy osiągając sprzedaż na poziomie ponad 2 miliona sztuk, w tym w Europie ok. 480 tys. sztuk.

Jak ewoluowała nowa Mazda 3? Ogólny charakter auta, z domieszką sportowego stylu, pozostał bez większych zmian. Już na pierwszy rzut oka można rozpoznać, z jakim autem mamy do czynienia. W stosunku do poprzednika nowa "trójka" wydaje się być jednak jeszcze nieco bardziej agresywna, szczególnie wersja hatchback. Z kolei sedan ma spokojniejszą, bardziej elegancką sylwetkę, z wysoko uniesionym tyłem.

Obie wersje nadwoziowe urosły także w stosunku do poprzednika, zwłaszcza jeśli chodzi o długość nadwozia. Sedan mierzy obecnie 4.580 mm i jest dłuższy o 90 mm, hatchback zaś mierzy 4.460 mm, co oznacza wzrost długości o 45 mm (długość wersji Sports wynosi 4.490 mm). Szerokość Mazdy 3 wynosi 1.755 mm, zaś wysokość 1.470 mm (+5 mm). Bez zmian pozostał również rozstaw osi, wynoszący 2.640 mm. Mimo większych rozmiarów udało się zmniejszyć masę kompaktowej Mazdy o 15 kg oraz uzyskać jeden z najlepszych w segmencie współczynników oporów powietrza - 0,28 dla wersji sedan oraz 0,30 dla hatchbacka.

>>Zobacz nową Mazdę 3 na filmie<<

Nieco więcej bagażu będzie można teraz przewieźć w kompaktowej Maździe. Sedan ma bagażnik o pojemności 430 litrów (17 więcej niż poprzednio), hatchback 340 litrów (40 litrów mniej z układem nagłośnienia Bose). Tylne siedzenia mogą być składane 60/40 tworząc przestrzeń na większe ładunki, a pod podłogą jest dodatkowy schowek.

Podstawowa wersja Mazdy 3 napędzana jest 1,6-litrowym silnikiem o mocy 105 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 145 Nm (przy 4.000 obr/min). Silnik ten współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną, rozpędza się do 100 km/h w 12,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi ponad 180 km/h. Według danych producenta średnio bazowa Mazda 3 będzie zadowalać się 6,3 litrami benzyny na każde 100 przejechanych kilometrów.

Również pojemność 1,6 litra ma jedyny w ofercie silnik wysokoprężny. Ta znana już jednostka rozwija moc 109 KM, a jej maksymalny moment wynosi 240 Nm i jest osiągany już przy 1.750 obr/min. Jednostka ta pozwala rozpędzić się "trójce" do 100 km/h w 11 sekund, przy średnim spalaniu na poziomie 4,5 l/100 km.

Najmocniejsze w ofercie na polskim rynku będą dwie wersje dwulitrowej jednostki benzynowej. Silnik 2.0 MZR DISI rozwija moc 151 KM i maksymalny moment obrotowy 191 Nm w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną, z kolei 2.0 MZR Activematic współpracuje z 5-biegową przekładnią automatyczną i dysponuje o 1 KM mniej i o 4 Nm niższy maksymalny moment. 10,4 i 10,6 sekundy odpowiednio trwa sprint do setki, maksymalna prędkość wynosi ponad 205 km/h, zaś średnie zużycie paliwa 6,8 i 7,6 l/100 km.

Najprawdopodobniej oferta silnikowa w niedalekiej przyszłości poszerzona zostanie o dwie wersje nowego 2,2-litrowego silnika wysokoprężnego o mocy 150 i 185 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 i 400 Nm.

Do wyboru będą cztery wersje wyposażeniowe - Comfort (tylko z silnikiem 1,6/105 KM), Exclusive, Exclusive Plus oraz Sport (2,0 DISI). Już podstawowa Comfort jest nieźle wyposażona. W cenie 63.900 zł (hatchback) i 64.900 (sedan) otrzymamy w standardzie m.in. sześć poduszek powietrznych, systemy ABS z EBD, ESP i kontrolę trakcji, elektrycznie sterowane lusterka boczne i przednie szyby, manualną klimatyzację oraz podgrzewane przednie fotele. W droższych wersjach otrzymamy w standardzie m.in. 16 bądź 17-calowe alufelgi, automatyczną klimatyzację, czujniki deszczu i parkowania.

Ceny nowej Mazdy 3 rozpoczynają od 63.900 zł (sedan jest o tysiąc droższy). Za najtańszego diesla trzeba zapłacić minimum 81.900 zł, za dwulitrową wersję benzynową 78.900 zł, zaś za wersję Sport, która oferowana jest tylko ze 151-konnym silnikiem benzynowym, 93.900 zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda 3
Mazda 3
Cena podstawowa już od: 68 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Premiery 2016-11-16

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Aktualności 2016-11-02

Komentuj:

~harnasx 2009-05-21

Cenię sobie Mazdę jako markę ale z cenami to mocno przesadzili!! Niby kryzys dodatkowo to jeszcze Polska a ceny z "kosmosu" Co by to nie było to tylko kompakt z manualną chłodziarką i silnikiem z ubiegłego wieku (mowie o podstawowym 1,6) - ostatnio mowili że średnia płacaw PL to 3300brutto czyli około 2100 na rekę - idąc dalej przeciętny Kowalski ( a właściwie to ponad przeciętny bo procentowo to ponad 60% społeczeństwa zarabia ponizej tej kwoty) trzeba 3 lata pracować i nie jeść zeby kupić takie w sumie "byle co" PORAZKA!! a potem nagonka ze Polacy jeżdzą złomem KUR..!!

~alfons 2009-05-18

no troche w ogole przesadzili z cenami, 64 tys. za podstawe to... lekkie przegiecie, conajmniej kilka innych modeli mozna w tej cenie dostać, i to z mocniejszymy silnikami lub podobnymi, ale wówczas z 10 tys. zostaje w kieszeni

~Anek 2009-05-17

93 tyś za wersję sport-za tą cenę mamy mazdę 6 z 150 km silnikiem.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport