mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mazda MX-5 po faceliftingu

Mazda MX-5 po faceliftingu

Mazda MX-5 to najlepiej sprzedający się dwuosobowy, sportowy roadster, jaki pojawił się w historii motoryzacji. Najbliższa wystawa w Genewie będzie miejscem światowej premiery trzeciej już generacji MX-5 po faceliftingu.

Mazda MX-5 po faceliftingu

W tym też roku Mazda MX-5 będzie świętować swoje dwudziestolecie, pierwsza generacja Mazdy z otwieranym dachem pojawiła się bowiem w 1989 roku na wystawie w Chicago. Od tego czasu produkcja tego modelu przekroczyła już 855 tys. egzemplarzy, z czego 254 tys. trafiło do klientów w Europie. Poza wpisem do Księgi Rekordów Guinnessa, jako najlepiej sprzedający się dwuosobowy samochód sportowy na świecie, Mazda MX-5 została uhonorowana 178 różnymi prestiżowymi wyróżnieniami, z czego 58 przypada na konto trzeciej generacji.

Mazda MX-5 drugiej generacji debiutowała w 1998 roku, zaś obecna generacja po raz pierwszy została zaprezentowana dokładnie przed czteroma laty, na wystawie w Genewie. Rok później, do dotychczasowej wersji z miękkim dachem, po raz pierwszy dodany został również wariant ze składanym twardym dachem, którego waga wynosi zaledwie 37 kg, a cała procedura otwierania bądź zamykania trwa tylko 12 sekund. Dla odróżnienia ta wersja nazwana została Roadster Coupe.

Zmiany stylistyczne, jakim poddana została obecnie Mazda MX-5, mają uczynić auto nieco bardziej dynamiczne i agresywne, choć zachowane zostaną typowe elementy dla japońskiej marki oraz kształty tego roadstera. Przeprowadzone modyfikacje mają ponadto sprawić, że auto będzie bardziej aerodynamiczne. Wnętrze nie uległo większym zmianom, a jedynie wprowadzone nowe materiały i kolorystyka mają sprawić, że będzie nieco bardziej elegancko, wręcz luksusowo.

Przeprowadzone modyfikacje w układzie napędowym wszystkich dostępnych wersji w zasadzie ograniczyły się do niewielkich korekt, czego efektem są nieznacznie niższe wyniki spalania. Dwulitrowa jednostka benzynowa MZR, dostępna z pięcio- lub sześciobiegową skrzynią manualną, oferuje ten sam poziom mocy (160 KM) oraz maksymalnego momentu obrotowego (188 Nm). Podczas gdy maksymalny moment osiągany jest przy takim samym zakresie obrotów (5.000), to maksymalną moc silnik osiąga przy wyższym o 300 obr/min poziomie (7.000 obr/min). Te zmiany wraz z modyfikacjami sześciobiegowej skrzyni pozwoliły na nieznaczą poprawę osiągów - 218 km/h maksymalnej prędkości (Roadster Coupe) oraz 7,6 sekundy sprintu do setki (soft top).

Od 4 do 7 procent udało się ograniczyć spalanie we wszystkich wersjach silnikowych. Dwulitrowy silnik z pięciobiegową skrzynią spalać będzie teraz 7,4 l/100 km, zaś z sześciobiegową - 7,6 l/100 km. Najsłabsza, 126-konna jednostka 1,8 MZR zużywa teraz średnio 7 l/100 km.

Nowością na europejskim rynku będzie sześciostopniowy automat dostępny z mocniejszym silnikiem. Przekładnia ta umożliwia zmianę przełożeń za pomocą manetek na kierownicy, bez konieczności wcześniejszej zmiany trybu przekładni na manualny.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda MX-5
Mazda MX-5
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mazda MX-5 Wszystko o Mazda
Tematy w artykule: Mazda roadstery Mazda MX-5

Podobne wiadomości:

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Premiery 2016-11-16

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Aktualności 2016-11-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa
S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa
Mamy dobrą wiadomość dla wszystkich kierowców poruszających się w najbliższych dniach drogą ekspresową S8 z Warszawy w kierunku Wrocławia. Na odcinku pomiędzy Łodzią a Wieluniem uruchomiono pierwszą stację benzynową.