mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mazda w Paryżu: Kiyora, MX-5 i dwa silniki

Mazda w Paryżu: Kiyora, MX-5 i dwa silniki

Stoisko Mazdy na tegorocznym Mondial de l’Automobile w Paryżu będzie emanować optymizmem – sprzedaż samochodów marki w Europie osiągnęła rekordowy poziom, a popularność modeli nowej generacji nieprzerwanie rośnie. W stolicy Francji Mazda zaprezentuje model koncepcyjny Kiyora, odświeżoną wersję Mazdy MX-5, nową generację turbodiesla oraz unowocześnioną wersję Mazdy2.

Mazda w Paryżu: Kiyora, MX-5 i dwa silniki
Mazda Kiyora
Mazda Kiyora to mały model koncepcyjny zaprojektowany aby spełnić oczekiwania młodych mieszkańców miast. Wskazuje też kierunek, w którym w przyszłości podąży Mazda, szczególnie pod względem technologii. Prezentuje rozwiązania opracowane przez Mazdę do wykorzystania w najbliższej przyszłości, takie jak nowej generacji silnik 1.3 DISI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o krótkim skoku tłoka), sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów oraz sztywne i lekkie nadwozie zapewniające dużą oszczędność paliwa i niską emisję spalin. Design modelu Kiyora uzupełnia te technologie estetyką inspirowaną żywiołem wody.

Mazda MX-5 (fl)
Centralne miejsce paryskiej ekspozycji będzie zajmował bestsellerowy roadster Mazdy w odświeżonej wersji. Modyfikacja wybranych elementów jednostki napędowej umożliwiła inżynierom podniesienie limitu obrotów silnika i optymalizację jego brzmienia podczas przyspieszania. Poza tym do oferty dołącza sześcioprzełożeniowa skrzynia biegów. Zmniejszono również odległość przedniego wahacza od zwrotnicy, co dodatkowo wzmacnia w MX-5 właściwy temu modelowi sposób prowadzenia, zgodny z filozofią Jinba Ittai. Kabina roadstera jest teraz bardziej wyciszona, a wyposażenie obejmuje nowe elementy we wszystkich wersjach.

Mazda6 MZR-CD 2.2
Mazda6 została wyposażona w silnik diesla nowej generacji. Będzie oferowany w trzech wersjach, zapewniających moce od 125 do 185 KM oraz moment obrotowy od 310 do 400 Nm, a jednocześnie zużycie paliwa na poziomie 5,5-5,7 l/100 km (emisja C02: 147 – 152g/km w cyklu mieszanym). Wraz z dostępnym już w gamie silnikiem MZR-CD 2.0 common-rail, nowa jednostka napędowa pozwoli spełnić oczekiwania szerokiej rzeszy europejskich nabywców.

Mazda2
Popularna Mazda2 stanie się w najbliższym czasie jeszcze atrakcyjniejsza dla młodych Europejczyków zamierzających kupić pierwszy samochód. Jej gama silników została poszerzona o najmocniejszą jednostkę MZ-CD 1.6 common-rail. Silnik o mocy 90 KM i momencie obrotowym 200 Nm (przy 2000 obr./min.), zużywa zaledwie 4,5 litra oleju napędowego na 100 km. Gama tego modelu zyskała również nowe elementy wyposażenia wewnętrznego i zewnętrznego zapewniające jej większą atrakcyjność: nowy pakiet sportowy (Sports Appearance Package), dwa nowe kolory nadwozia, a także srebrne akcenty wykończenia, nowe materiały tapicerki oraz zegary.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mazda
Tematy w artykule: Mazda Paryż

Podobne wiadomości:

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Premiery 2016-11-16

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Aktualności 2016-11-02

Komentuj:

~aaa 2008-10-05

2.2 w Polsce nie będzie, szczególnie w wersji 125 (będzie zamiast niego obecny 2.0). Ten sam powód dla którego wycofano z oficjalnej oferty 2.5 V6 :( akcyza....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport