mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > McLaren pokazał produkcyjną wersję P1 GTR

McLaren pokazał produkcyjną wersję P1 GTR

Limitowany P1 GTR jest o 50 kg lżejszy od drogowego odpowiednika. Wersja przygotowana z myślą o jeździe na torze dostarcza 1000 KM mocy. McLaren P1 GTR zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie.

McLaren pokazał produkcyjną wersję P1 GTR
McLaren P1 GTR jest o 80 mm szerszy od seryjnego P1 i został obniżony o 50 mm w porównaniu do swojego protoplasty. Na czarnych, 19-calowych kołach zamontowano opony (slicki) dostarczone przez Pirelli. Oczywiście auto przystosowane na tor ma felgi mocowane centralną śrubą. Z tyłu zamontowano duży spojler, który wraz z body kitem polepszył docisk auta o 10 procent. Przy 241 km/h P1 GTR generuje docisk równy 660 kg.

Wraz z zakupem P1 GTR klient dostanie pakiet specjalnych usług m.in. wybierze się do McLaren Technology Centra na dopasowanie fotela, skorzysta ze specjalnego programu testów wraz z kierowcami testowymi McLarena. Z auta będzie mógł korzystać na specjalnych imprezach, na torach Silverstone czy Catalunya.



To jak bardzo twórcom zależało na oszczędności  masy widać już gołym okiem. Boczne okno od strony kierowcy posiada tylko niewielką, wizurę z przesuwaną częścią. Ona jak i okna zostały stworzone ze specjalnego tworzywa, zaś panele drzwi, dachu oraz tylnej klapy wykonano z włókna węglowego. Do tego mamy dwie końcówki wydechu z tytanu, aluminium oraz stopu niklu, chromu i żelaza. Wszystko to pozwoliło zaoszczędzić 6,5 kg.

P1 GTR posiada dobrze znany wszystkim motor V8 o pojemności 3,8-litra, który dzięki technologii twin-turbo gwarantuje moc 800 KM. Jego pracę wspomaga elektryczny agregat, dający moc 200 KM. Finalnie P1 GTR oddaje kierowcy magiczną moc 1000 KM. Inżynierowie zmodyfikowali układ napędowy, pozbywając się elementów, które były niezbędne w drogowym McLarenie P1.



Premierowy P1 GTR otrzymał specjalnie żółto-zielone malowanie, które nawiązuje do egzemplarza  McLarena F1 GTR o numerze podwozia #06.


Podobne wiadomości:

Mercedes AMG E63 4MATIC+ - kombi dla spóźnialskich

Mercedes AMG E63 4MATIC+ - kombi dla...

Premiery 2017-02-02

Targi Motoryzacyjne Genewa 2015: Nowy...

auto motor i sport 2015-02-25

Volkswagen Touran to najpopularniejszy Van w Niemczech. Jego najnowsza odsłona ma za zadanie podtrzymać sukces poprzednich generacji. Już za kilka dni w Genewie będziemy mogli ocenić czy ma szansę na utrzymanie tego tytułu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wiesmann uratowany?
Wiesmann uratowany?
Kilka miesięcy temu poszczęściło się TVR, a teraz przyszedł czas na kolejnego producenta sportowych samochodów. Właściciele niemieckiej marki snują ambitne plany wskrzeszenia produkcji.