mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mega Sport

Mega Sport

Rozwijając swoją ofertę przeznaczoną dla fanów drogowych sprinterów, francuski Renault wprowadza na rynek kolejną odmianę swojego kompakta. Megane Sport Trophy jest cywilną wersją torowego ściganta.

Mega Sport

Francuski producent nie bez kozery nazywa swojego 3-drzwiowego hatch-backa coupe. Już podczas premiery drugiej generacji tego modelu, zgodnie zauważono, że w formie rodzinnego kompakta styliści obficie przemycają elementy bardziej charakterystyczne dla rasowych dwu-drzwiowców. W ślad za tym poszła faktyczna oferta producenta, który oferuje nie tylko 225-konną wersję Sport (od 130 tys. zł), ale i tańsze odmiany Sport Way dostępne z silnikami 1,4, 1,6 i dieslami 1,5-litra.

Jednak nic to w porówaniu do żółtych potworów z diamentem na masce, które na codzień startują w serii Renault Trophy. Podczas targów genewskich producent przedstawił specjalną wersję Megane Sport, która stylistycznie nawiązauje do braci z klasy super-sport.

Poza drobnymi zmianami stylistycznymi, obejmującymi między innymi kolor "Szary Makaha" i grafitowe, 18-calowe koła obute w opony Dunlop SP Sport Maxx 235/40, producent nie musiał dokonywać zbytnich zmian w tak udanym aucie. Jednak zastosowane elementy opracowane wspólnie z Renault Sport Technologies, dodają auto wigoru i zwinności, oraz odejmują - krytyczne dla profesjonalnego lekkoatlety - kilogramy.

Są one w większości niewidoczne. Wyjątkiem są wspomniane właśnie felgi, których nowy wzór daje oszczędność 1,5 kilograma na sztukę co korzystnie wpływa na masę nieresorowaną zawieszenia. Dalsze usprawnienia w podwoziu to usztywnienie sprężyn (o 25% z przodu i 77% z tyłu), co redukuje wahania wzdłużne towarzyszące przyśpieszaniu i hamowaniu. Aby dodatkowo poprawić osiągi w drugiej z tych konkurencji, Megane Sport Trophy zostało wyposażone w wentylowane przednie i tylne tarcze hamulcowe (lepsze chłodzenie, osuszanie i mniejsza masa nieresorowana) z zaciskami od Brembo.

Bez zmian natomiast pozostała jednostka napędowa. Pod maską kompakta znajdziemy 225-konnego, turbodoładowanego 2-litrowca. 90% z 300Nm momentu obrotowego jest dostępne już w zakresie 2000-6000 obrotów, a 6-biegowa skrzynia pozwala dobrze wykorzystać parametry silnika do wypracowania osiągów: 6,5 sekundy do 100km/h i prędkości maksymalnej 236km/h.

Ostatnim ważnym elementem odróżniającym wersję Trophy od "zwykłej" Sport jest wystrój wnętrza, gdzie znajduje się między innymi płytka z wygrawerowanym numerem seryjnym. Do tego, królują tu wstawki z niebieskiej skóry: na kierownicy, drążku skrzyni biegów, fotelach i pasach bezpieczeństwa, oraz elementy wykończone karbonem.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport