mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Megane GT & GT Line

Megane GT & GT Line

Szeroka już gama dostępnych wersji Renault Megane już wkrótce powiększy się o dwie kolejne sportowe odmiany - GT oraz GT Line. To dla tych wszystkich, dla których najbardziej sportowa wersja Megane RS stanowi zbyt duże wyzwanie.

Megane GT & GT Line
Choć nie tak ekstremalne jak wersja RS, to jednak obie nowe wersje będą mieć jedną niezaprzeczalną zaletę w stosunku do najmocniejszego Megane. Otóż będą oferowane we wszystkich wariantach nadwoziowych - hatchback, kombi, Coupe oraz Coupe-Cabriolet. Dzięki temu, bez rezygnacji z możliwości wyboru najbardziej odpowiedniej dla nas wersji nadwoziowej, będzie można stać się posiadaczem nieco bardziej sportowej odmiany Megane. Początek sprzedaży już w czerwcu br.

Zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie nowe wersje Megane zostały wzbogacone o szereg elementów mających podkreślać ich sportowe ambicje. Nieco zmodyfikowany został przedni zderzak wraz ze światłami przeciwmgielnymi oraz reflektotrami, z tyłu pojawił się dyfuzor, mający zwiększyć aerodynamiczne właściwości auta. Wszystkie wersje dostępne będą tylko w dwóch kolorach - Malta Blue (dostępny wyłącznie w tych wersjach Megane) oraz Dark Metal (antracytowy).

Wersje hatchback oraz kombi GT i GT Line posiadają to samo sportowe zawieszenie, w jakie wyposażone jest Coupe (obniżone o 12 mm). Nieco różni się tu Megane CC GT i GT Line, choć również i w tym przypadku zawieszenie poddane zostało modyfikacjom w porównaniu do bazowej wersji. Wersje GT Line postawione zostały na 17-calowych kołach (opony o rozmiarze 205/50), zaś GT na 18-calowych (225/40). W obu przypadkach ze specyficznym dla tych wersji kształtem felg.

Wewnątrz auta obie nowe wersje Megane posiadają liczne wspólne elementy, jakie możemy znaleźć w Megane RS. Przednie fotele mają lepsze boczne podparcie (bez wersje Megane CC). Pedały zaś mają aluminiowe nakładki.

Renault Megane GT Line dostępne będzie z dość szeroką paletą jednostek silnikowych. Bazowym silnikiem będzie 1,6-litrowy motor o mocy 110 KM, który połączony został z sześciobiegową skrzynią manualną. Silnik ten będzie dostępny także w wersji eco2, przystosowanej do zasilania paliwem E85. Ponadto do wyboru będzie jeszcze silnik TCe o mocy 130 KM oraz dwulitrowa jednostka rozwijająca moc 140 KM i współpracująca z bezstopniową przekładnią CVT.

Jeszcze większy wybór będą mieć miłośnicy diesli. 1,5-litrowa jednostka dostępna będzie w różnych odmianach - o mocy 85, 90, 105 oraz 110 KM, w połączeniu z pięcio- lub sześciobiegową skrzynią manualną oraz nową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Najmocniejszy diesel o pojemności 1,9 litra rozwija moc 130 KM i jest połączony z 6-biegową skrzynią manualną.

Bardziej sportowa odmiana GT będzie oczywiście wyposażona w mocniejsze silniki. Dwulitrowy silnik benzynowy TCe dysponuje mocą 180 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm (przy 2.250 obr/min). Również pojemność dwóch litrów ma silnik wysokoprężny, którego moc wynosi 160 KM, a maksymalny moment obrotowy 380 Nm (2.000 obr/min). Obie jednostki połączone zostały z sześciobiegową skrzynią manualną.

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Megane
Renault Megane
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr. hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport