mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mercedes-Benz prezentuje Viano i nowe Vito

Mercedes-Benz prezentuje Viano i nowe Vito

Oba pojazdy - Mercedes-Benz Viano i Mercedes-Benz Vito - zaprezentowane zostały po raz pierwszy na Międzynarodowym Salonie Caravaningowym w Düsseldorfie

W rezultacie, do dyspozycji są pojazdy w trzech długościach (od 4 748 mm do 5 223 mm), dwóch rozstawach osi (3 200 mm i 3 400 mm) oraz czterema wersjami silników dla Viano i pięcioma dla Vito. Dostępne są odpowiednio dwa lub trzy silniki wysokoprężne CDI (od 65 kW/88 KM do 110 kW/150 KM) oraz dwa sześciocylindrowe silniki benzynowe (140 kW/190 KM i 160 kW/218 KM), których moc przenoszona jest na oś tylną za pośrednictwem sześciobiegowej mechanicznej bądź pięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.
Zapewnienie maksymalnego stopnia bezpieczeństwa aktywnego i biernego było sprawą nadrzędną w integralnym procesie rozwoju Viano i Vito. I tak nowy napęd na tylne koła zapewnia lepszą trakcję bez względu na rodzaj obciążenia/załadunku. Decyzja, aby silnik zamontować wzdłuż karoserii, stworzyła już w fazie projektowania możliwość dalszego zoptymalizowania bezpieczeństwa biernego w przedniej części pojazdu. Viano i Vito wyposażane są seryjnie w cztery hamulce tarczowe (z przodu o wymiarach 300 mm x 28 mm, wentylowane od wewnątrz, natomiast z tyłu o wymiarach 296 mm x 10 mm, nie wentylowane). Wszystkie modele posiadają w wyposażeniu seryjnym system stabilizacji toru jazdy ESP® wraz z ABS - układem zapobiegającym poślizgowi kół przy hamowaniu, ASR – układem zapobiegającym poślizgowi kół przy ruszaniu i gwałtownym przyspieszaniu oraz BAS – system wspomagający gwałtowne hamowanie.
Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa stanowią standardowe wyposażenie wszystkich siedzeń. Na wyposażeniu seryjnym siedzenia kierowcy i pasażera jadącego obok znajdują się ponadto napinacze pasów oraz ograniczniki siły naciągu. Pełnowymiarowa poduszka powietrzna montowana jest seryjnie po stronie kierowcy, natomiast po stronie pasażera w zależności od wyposażenia pojazdu (w Viano i Vito Kombi seryjnie). Ponadto, na życzenie instalowane są również podwójna poduszka powietrzna dla pasażera siedzącego z przodu oraz kurtyny boczne. W połączeniu z montowanymi opcjonalnie komfortowymi siedzeniami dostępne są również nowe boczne poduszki powietrzne do ochrony klatki piersiowej.
Nowa stylistyka Viano i Vito natychmiast zdradza, że mamy do czynienia z typowymi przedstawicielami rodziny pojazdów Mercedes-Benz. W porównaniu z poprzednimi modelami linia nadwozia jest o wiele bardziej dynamiczna. Reflektory, atrapa, harmonijnie poprowadzona linia od tylnich zderzaków po przednią szybę oraz płynne przejścia do elementów bocznych stanowią o niepowtarzalnym charakterze obu pojazdów. Tył nadwozia wyróżniają z kolei duże, pionowe oprawy świateł.
Wnętrze obu pojazdów zostało również całkowicie zmienione. O ile stylistyka wnętrza Vito zorientowana jest bardziej na praktyczne zastosowanie w działalności gospodarczej, o tyle Viano spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających miłośników samochodów poszukujących luksusu.
Mercedes-Benz Viano
Dzięki wzorowej ergonomii deski rozdzielczej oraz logicznemu rozmieszczeniu przełączników kierowca od razu może zorientować się, co gdzie jest. Dźwignia zmiany biegów zintegrowana jest ze środkową konsolą. W zasięgu wzroku znajduje się tablica wskaźników z wyjątkowo czytelnymi wskaźnikami. W opcji dostępna jest również kierownica wielofunkcyjna, montowana seryjnie jedynie w wersji AMBIENTE. Bogate wyposażenie seryjne można na życzenie rozszerzyć o dalsze elementy, takie jak skórzane siedzenia, system ogrzewania postojowego oraz różne systemy radiowe i nawigacyjne.
W części pasażerskiej praktyczny system szyn z zatrzaskami co 25 mm pozwala na dowolne mocowanie i przesuwanie foteli oraz kanap. Ponadto zarówno siedzenia pojedyncze, jak i zespolone, są składane i można je odchylać do przodu. Siedzenia mogą być zwrócone w dowolnym kierunku, toteż możliwe jest również ich ustawienie vis-a-vis.
Klienci mają do wyboru pojazdy w liniach stylizacyjnych TREND, FUN oraz AMBIENTE, dostosowanych odpowiednio do potrzeb rodziny, aktywności rekreacyjnej oraz działalności gospodarczej. Ofertę uzupełnia wersja turystyczna MARCO POLO, którą można również swobodnie wykorzystywać do codziennego użytku. Wybór modeli od samochodów do użytku codziennego, poprzez wersje rekreacyjne do tych najbardziej luksusowych, w połączeniu z różnymi długościami pojazdu czyni tę gamę pojazdów niezmiernie wszechstronną. Klient może ponadto wybrać spośród trzech różnych pakietów wyposażenia, takich jak Business, Life i Bike, które oferują zestaw opcjonalnych dodatków dostosowanych do specyficznych potrzeb nabywcy.
Mercedes-Benz Vito
Nowy Mercedes-Benz Vito firmy DaimlerChrysler czeka na swój debiut. Jest on następcą modelu przedstawionego po raz pierwszy w 1995 roku, produkowanego w hiszpańskich zakładach w Vitorii, którego całkowita sprzedaż przekroczyła poziom 500 000 sztuk. Nowy model został poddany procesowi modernizacji i oferuje znacznie szerszą gamę zastosowań, niż jego poprzednik. Samochód dostawczy Mercedes-Benz Vito oferowany jest w trzech wersjach: w wersji furgon do transportu towarów, jako univan, czyli wersja do przewozu maksymalnie sześciu osób i towarów oraz jako kombi do przewozu do 9 osób. W rezultacie, wersje furgon, univan i kombi są teraz dostępne w trzech długościach nadwozia, dwóch rozstawach osi i dwóch wysokościach dachu oraz mogą być wyposażone w jeden z pięciu rodzajów silników w przedziale mocy od 65 kW (88 KM) do 160 kW (218 KM). Nowe modele furgon oferują przestrzeń ładunkową o pojemności do 6.49 metrów sześciennych oraz wielkość ładunku użytecznego do 1.14 T dla przewozu towarów i materiałów oraz umożliwiają załadunek przedmiotów o długości aż 2 897mm.
Rozmiary drzwi przesuwanych w przypadku furgonu są wystarczająco szerokie, aby z boku przy użyciu wózka widłowego załadować np. europalety. Odległość pomiędzy wnękami kół wynosi 1.277mm, tak, iż w środku mogą zmieścić się trzy europalety, jedna za drugą.
Nowy Vito kombi dostępny jest również w trzech długościach. Oznacza to, że może on pomieścić ośmiu pasażerów i kierowcę, przy maksymalnej przestrzeni bagażowej 970 litrów. Atrakcyjne wnętrze, wygodne siedzenia ze zintegrowanymi trójpunktowymi pasami bezpieczeństwa, a przy tym z możliwością dowolnego ustawiana siedzeń, oraz wiele innych udogodnień sprawia, że Mercedes-Benz Vito może być idealnym środkiem transportu zarówno dla bardzo wymagających gości hotelowych jak i atrakcyjnym uzupełnieniem parku autobusowego.
Oba pojazdy – Mercedes-Benz Viano i Mercedes-Benz Vito – zaprezentowane zostały po raz pierwszy na Międzynarodowym Salonie Caravaningowym w Düsseldorfie (w dniach od 29 sierpnia do 7 września 2003r.), na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie (w dniach od 13 do 21 września 2003r.) oraz będą jeszcze prezentowane na Międzynarodowym Salonie Samochodów Użytkowych w Amsterdamie (w dniach od 17 do 25 października 2003r.). Od jesieni, 2003r. będą one sukcesywnie zastępować modele klasy V oraz dotychczasowy samochód dostawczy Vito. Samochody będą produkowane w miejscowości Vitoria w Hiszpanii, gdzie dla celów produkcji powierzchnia produkcyjna została niemalże podwojona. Wybudowano tam między innymi całkiem nową halę produkcyjną z 550 najnowocześniejszymi robotami, nową lakiernię oraz linię montażową, a także wdrożono nowatorską koncepcję zarządzania jakością.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport