mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mercedes Klasy S - lifting i autonomiczna jazda

Mercedes Klasy S - lifting i autonomiczna jazda

Topowa limuzyna Mercedesa ma dopiero cztery lata, ale producent przeprowadził szybką kurację odmładzającą. Auto lada moment trafi do salonów w całej Europie.

Mercedes Klasy S - lifting i autonomiczna jazda

Kilka dni temu poznaliśmy nowe Audi A8, parę miesięcy temu zadebiutowało nowe BMW Serii 7. Dlatego Mercedes postanowił wprowadzić na rynek odświeżoną wersję Mercedesa Klasy S. Auto zadebiutowało kilka dni temu na salonie motoryzacyjnym Szanghaju. Miejsce nie jest przypadkowe, ponieważ na rynku azjatyckim Klasa S cieszy się ogromną popularnością.

Pierwsze zmiany możemy zauważyć już przy pierwszym kontakcie z modelem. Nowe reflektory mają potrójny LED-owy pasek biegnący w górnej i bocznej części kloszy. Inne detale to przeprojektowany zderzak i grill z innym ożebrowaniem. Również z tyłu zainstalowano nowe lampy i zderzak.


W kabinie obeszło się bez rewolucji, ale czujne oko szybko zauważy nowe, 12,3-calowe ekrany na desce rozdzielczej, które wcześniej mogliśmy spotkać w nowej Klasie E. Zainstalowano nowe koło kierownicy, a ciekawostką jest nowa generacja układu Distronic (aktywny tempomat). System potrafi utrzymywać zadaną prędkość wraz z odległością od poprzedzającego pojazdu, a w razie potrzeby jest w stanie zatrzymać samochód. Po przesunięciu dźwigni kierunkowskazu automatyczny tempomat przejmuje władze nad kierownicą i zmieni pas, o ile ten jest wolny.

Kolejna nowość to system Energizing Comfort Control, łączący pracę układów odpowiadających za komfort podróży. Wybór jednej z sześciu opcji - Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort oraz Training - pozwala odpowiednio dostosować pracę klimatyzacji, masażu, podświetlenia czy nawet muzyki, a każdy z tych programów działa przez 10 minut.

Pod maską nowej Klasy S znajdziemy kilka nowych jednostek. Wersję S 350D zasila 3-litrowa jednostka o mocy 286 KM, a S 400D oferuje moc 340 KM. Oba motory mają po sześć cylindrów.

W modelu S 560 pracuje 4-litrowe V8 o mocy 469 KM, a ta sama jednostka, wzmocniona do 612 KM, napędzać będzie model AMG S63. Na rynku pojawi się jeszcze AMG S65 o mocy 630 KM oraz hybryda, która może pokonać do 50 km w trybie elektrycznym.

Cennik w Polsce startuje od 405,5 tys. zł za model S 350D. Benzynowe S 560 to wydatek minimum 503,5 tys. zł.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa S
Mercedes Klasa S
Cena podstawowa już od: 405 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes E63 AMG Posaidon - bóg mocy

auto motor i sport 2017-07-27

O Mercedesie E63 S AMG można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że jest słaby. Tunerzy firmy Posaidon postanowili jednak moc niemal... podwoić.

Nowy Mercedes CLS - oto pierwsze zdjęcia

Nowy Mercedes CLS - oto pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-11-20

Komentuj:

~Udamian 2017-08-29

Prezentuje się bardzo fajnie. Jakiś czas temu pożyczałem roczny model Mercedesa w Panek i byłem bardzo zaskoczony technologiami tam zastosowanymi. W tym modelu pewnie są one jeszcze bardziej rozbudowane.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?