mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mercedes ekologicznie

Mercedes ekologicznie

Nie klasa C w wersji kombi, a proekologiczne modele były gwiazdą stoiska Mercedesa podczas pierwszego dnia prasowego targów IAA we Frankfurcie.

Mercedes ekologicznie

Stoisko Mercedesa na frankfurckich targach zajmuje niemal pół dużej hali wystawowej, auta są prezentowane na dwóch piętrach. Jest to największe stoisko na tegorocznej wystawie IAA. Jakież było nasze zdziwienie, kiedy podczas uroczystej konferencji okazało sie, ze najważniejszym modelem dla Mercedesa nie jest wcale debiutująca tu we Frankfurcie klasa C w wersji kombi, którą “eksmitowano” na pierwsze piętro.

Dominującym motywem w hali Mercedesa jest bowiem w tym roku ekologia i jeszcze raz ekologia. Aż 19 różnych modeli, wykorzystujących rozmaite rozwiązania technologiczne, znalazły sie na pierwszym planie wystawy. Oczywiście na czele tej dość pokaźnej grupy znalazł sie Mercedes klasa E 300 Bluetec, zdobywca tegorocznego tytułu “World Green Car of the Year”, cieszący sie dużym powodzeniem na amerykańskim rynku, który jeszcze w tym roku zadebiutuje w Europie.

Technologia Bluetec jest tym rozwiązaniem, na które stawia Mercedes, w walce o czystsze i bardziej ekologiczne samochody. Już w przyszłym roku gama modeli Bluetec powiększy się o trzy wersje R, ML oraz GL 320 Bluetec. Technologia Bluetec posłuży także do stworzenia jeszcze bardziej oszczędnych modeli hybrydowych. Ten rodzaj napędu będziemy mogli już za parę lat zobaczyć w klasie C, E oraz luksusowej S.

To co jednak elektryzuje cały niemal świat motoryzacji, to prace Mercedesa nad innowacyjnym silnikiem typu diesotto (czytaj więcej o tym rozwiązaniu), który ma być równie czysty jak silniki benzynowe i równie oszczędny jak jednostki wysokoprężne. Na wystawie IAA Mercedes zaprezentował prototypowy model F 700, dużą limuzynę, która dysponuje mocą 258 KM i maksymalnym momentem 400 Nm, a którego średnie zużycie benzyny kształtuje sie na poziomie 5,3 l/100 km.

Równie ekologicznie było tez na sąsiednim stoisku smarta. Walka o obniżenie emisji dwutlenku węgla (do poziomu 88 g/km) pozwoliła wersji smart fortwo cdi stać sie najczystszym pod tym względem autem seryjnym. To jednak nie jest ostatnie słowo. Studyjna jeszcze wersja mhd (micro hybrid drive) pozwoli na dalszą redukcję wydalanego CO2 do 78 g/km, a w przypadku wersji benzynowej do 103 g/km. Te wersje smarta będą dostępne w Europie już w październiku tego roku. Z kolei 100 pierwszych egzemplarzy smarta fortwo ed (electric drive) trafi także w tym roku na ulice Londynu na pierwszy poważny test. Auto to dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 41 KM, maksymalnym momentem 140 Nm oraz maksymalnym zasięgiem 115 km.

I jeszcze na koniec o dwóch rozwiązaniach, które trafiły pod maskę B-klasy. Pierwsza to wersja z napędem na gaz ziemny (B 170 NGT), która w sprzedaży pojawi sie latem przyszłego roku. Druga nowość, trochę bardziej odległa w czasie, bo przyjdzie nam na nią czekać do 2010 roku (wówczas pojawi sie pierwsza niewielka jeszcze seria), to Mercedes klasa B F-Cell. Wyposażona w ogniwa paliwowe B-klasa dysponować będzie mocą 136 koni mechanicznych i maksymalnym momentem 320 Nm.

Zobacz galerię zdjęć ze stoiska marki Mercedes we Frankfurcie

Czytaj także:

Mercedes klasa C kombi

Zobacz serwis specjalny targow IAA we Frankfurcie


Podobne wiadomości:

C-klasa z długim tyłem

C-klasa z długim tyłem

Premiery 2007-08-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport