mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Meredes C63 AMG po liftingu

Meredes C63 AMG po liftingu

Właśnie pojawiły się szczegółowe informacje o C63 AMG w odświeżonej wersji. Samochód jest teraz jeszcze bardziej napakowany technologią, niż wcześniej.

Meredes C63 AMG po liftingu
Nie będzie tu jakichś gigantycznych rewolucji, jeśli chodzi o stylistykę, o której zresztą pisaliśmy już wcześniej przy okazji normalnej Klasy C po faceliftingu. Nieco "podkręcone" do góry reflektory, trochę inny kształt wlotów powietrza, identyczny profil i praktycznie tak samo identyczny tył, za wyjątkiem świateł, które teraz świecą diodami LED. W wersji AMG zmienił się także nieco kształt tylnego dyfuzora i kształt zderzaka.

Największe zmiany zaszły wewnątrz. Jest nowa kierwonica, kształt wywietrzników powietrza oraz zupełnie nowa deska rozdzielcza, która swoim stylem wpisuje się w ogólną stylistykę wnętrz wszystkich Mercedesów, przez co wszystkie są niemal identyczne, podobnie jak w Audi, gdzie mamy duży problem z odróżnieniem nowej A4 od A8. Znajdziemy tutaj np. nowy system multimedialny z Bluetooth, większym ekranem, bezprzewodowym łączem z odtwarzaczem muzycznym oraz wejściem USB.

Ze strony technologicznej, w samochodzie pojawiło się dużo udoskonaleń. Mercedes wsadził w C-Klasę AMG nową siedmiobiegową skrzynię AMGSPEEDSHIFT MCT 7, która w trybie "Comfort" przyczynia się mocno do obniżenia spalania: średnio dla sedana to 12 litrów na sto kilometrów, a dla kombi 12,3 l/100 km. Emisja spalin dla sedana wynosi 280 g/km, a dla kombi 288 g/km. W aucie poprawiono także zawieszenie i układ kierowniczy.

Silnik o pojemności 6,2 litrów osiąga moc 457 koni mechanicznych przy 6.800 obrotach na minutę i rozwija moment obrotowy rzędu 600 Nm przy pięciu tysiącach obrotów. 4,5 s do setki (4,6 w kombi) to rezultat tych liczb. Prędkość maksymalna, wiadomo - ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Kiedy dobierzemy w opcji pakiet AMG Performance Package, mamy do dyspozycji moc 487 koni mechanicznych, dzęki którym dojedziemy do setki w 4,4 sekundy (4,5 w kombi), czyli o niezauważalną jedną dziesiątą szybciej. Konstruktorzy przenieśli dużo techniki z SLS AMG, np. ultralekki wał korbowy i korbowód. Zmniejszono tutaj, w pakiecie AMG Permormance, także moment bezwładności komponentów silnika, które są teraz o trzy kilogramy lżejsze niż w standardowej wersji, przez co ten wkręca się na wysokie obroty jeszcze szybciej. W pakiecie w kwestii stylistyki mamy jeszcze czerwone zaciski hamulców, karbonowy spojler i skórzaną kierownicę AMG z Alcantarą po lewej i prawej stronie.

Dodano aż jedenaście nowych systemów bezpieczeństwa, korzystających z radaru, kamery oraz sensorów: trzy z nich są w standardzie, resztę trzeba dokupić. Standardowy jest np. system Adaptive Highbeam Assist, a w opcji znajdziemy Blind Spot Assist, który ostrzega nas, gdy inny pojazd znajduje się w martwym polu.

Odświeżony model wejdzie do sprzedaży w lipcu tego roku, a jego ceny i specyfikacje dopiero poznamy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa C
Mercedes Klasa C
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~dzekoo 2011-02-03

"czyli o niezauważalną jedną setną szybciej", Powinno być "czyli o niezauważalną jedną dziesiątą szybciej".

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport