mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Miejski Seat na prąd

Miejski Seat na prąd

Małe, napędzane silnikiem elektrycznym auta mają już wkrótce zdominować zakorkowane centra wielkich miast. Do takiego wniosku można dojść patrząc na stoiska koncernów na trwającej właśnie wystawie w Paryżu. Do tego trendu dopasował się także Seat, pokazując drugie wcielenie koncepcyjnego jeszcze modelu IBE.

Miejski Seat na prąd
Pokazany po raz pierwszy podczas tegorocznej edycji wystawy samochodowej w Genewie Seat IBE został dopracowany stylistycznie oraz technicznie. Krótkie nadwozie (3,83 m), krótsze od Ibizy o 20 cm, czyni go idealnym do poruszania się po ciasnych miejskich uliczkach. Ponadto pozostałe wymiary - szerokość (1,77 m) i wysokość (1,23 m) - nadają mu klasycznych proporcji auta sportowego.

Z układem siedzeń 2+2, koncepcyjny Seat idealnie wpisuje się w styl życia zwłaszcza młodych osób. Miejsca dla dwóch osób jest pod dostatkiem, a przestronny tył umożliwia podróżowanie także we czwórkę. Bagażnik jest wystarczający, aby wybrać się na zakupy, zaś składane oparcia tylnych foteli pozwolą na przewiezienie sprzętu hobbystycznego, sportowego czy bagażu zabieranego na weekendowy wyjazd. Oparcia tylnych siedzeń mogą być składane niezależnie i tworzą płaską powierzchnię, równą z podłogą bagażnika. IBE może być też używany jako samochód 3-osobowy, z dużą ilością miejsca na bagaż.

IBE napędzane jest silnikiem elektrycznym, który wraz z całym osprzętem jest umieszczony z przodu auta, a dzięki jego niewielkim wymiarom, pokrywa silnika może być maksymalnie płaska i dynamicznie zarysowana. Litowo-jonowy akumulator znajduje się w tylnej części auta, a element magazynujący energię zmieścił się pod podłogą bagażnika. Jednostka napędowa o mocy maksymalnej 102 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm zapewnia więcej niż dobre osiągi. Prędkość 50 km/h osiągniemy już po 3,6 sekundy, 80 km/h na prędkościomierzu ujrzymy po kolejnych trzech sekundach, zaś barierę 100 km/h pokonamy po 9,7 sekundy.

Moc znamionowa silnika jest ograniczona do 68 KM, a szybkość maksymalna została ustalona na poziomie 160 km/h – co w zupełności wystarczy do poruszania się nawet po autostradach. Pojemność akumulatora wynosi 18 kWh, co z kolei pozwala na przejechanie około 130 km.

Do Seata IBE kierowca może bezprzewodowo podłączyć swój smartfon i sprawdzić aktualny stan podzespołów pojazdu, w tym akumulatora i komputera pokładowego. Można też wybrać zapisaną w smartfonie płytę lub piosenkę i odtworzyć ją przez samochodowy system audio za pomocą funkcji "drag to car". Ekran na desce rozdzielczej oraz przyciski dotykowe w kierownicy upraszczają obsługę i poruszanie się po zintegrowanym menu systemu informacyjno-rozrywkowego.

Podobne wiadomości:

Cupra - nowa submarka Seata?

Cupra - nowa submarka Seata?

Aktualności 2017-08-11

Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata

Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata

Aktualności 2017-07-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Zakaz rejestracji Porsche Cayenne w Szwajcarii
Zakaz rejestracji Porsche Cayenne w Szwajcarii
Afera "dieselgate" odbija się czkawką u kolejnych producentów należących do grupy VW. Tym razem ucierpi z tego powodu Porsche, które nie może sprzedawać niektórych swoich produktów na terenie Szwajcarii.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech