mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mieszanka wybuchowa Peugeota

Mieszanka wybuchowa Peugeota

Mieszankę różnych stylów - coupe a nawet SUV-a - która ma tworzyć razem typowo miejskie auto przeznaczone dla młodych i aktywnych mieszkańców przygotował i zaprezentował na rozpoczętej właśnie wystawie w Paryżu Peugeot w postaci koncepcyjnego modelu HR1.

Mieszanka wybuchowa Peugeota
Koncepcyjnego HR1 stworzono, by ułatwić przemieszczanie się po mieście, jeśli trzeba się przedzierać przez najbardziej zatłoczone i najciaśniejsze ulice. Pierwszą, podstawową zaletą HR1, są jego niewielkie gabaryty - długość 3,69 m oraz bardzo krótki zwis przedni i tylny. Nie wolno zapomnieć także o oryginalnym sposobie wsiadania i wysiadania. HR1 ma dwoje sterowanych elektrycznie drzwi, które otwierają się do góry, ułatwiając dostęp do środka w każdych warunkach (np. niewielka przestrzeń parkingowa, czy mały garaż). Nie bez znaczenia jest także większy prześwit, który zapewnia wysoką pozycję za kierownicą, a to z kolei przekłada się na lepszą widoczność i większą łatwość manewrowania.

Pozycja za kierownicą przypomina tę z aut klasy coupe. Zarówno kierowca, jak i pasażer mają tu własną, ściśle wytyczoną przestrzeń, której granice wyznacza konsola środkowa, potęgująca futurystyczny klimat kabiny. Efekt ten podkreśla również system doświetlenia wnętrza, utrzymany w jasnej tonacji. Wnętrze oświetlone jest dodatkowo dzięki dwóm przeszklonym płaszczyznom dachu, wykonanym z materiału, przyciemniającego się lub rozjaśniającego w zależności od ilości światła. Uwagę zwraca także nieduże koło kierownicy oraz wyświetlacz Head-Up, dzięki któremu kierujący może śledzić informacje dotyczące jazdy, bez konieczności odrywania wzroku od drogi.

HR1 wyposażono w nowoczesny system sterujący interfejsem użytkownika typu MMI. Oprócz tego posiada system "wykrywający ruch", intuicyjny i łatwy w obsłudze, pozwalający kierowcy na przewijanie ekranów funkcji i wybieranie dostępnych ustawień jedynie przy pomocy prostego ruchu. Na przykład, kręcąc dłonią, użytkownik może poruszać się w obrotowym menu. Kierujący może również jednym ruchem ręki przekazać sterowanie menu pasażerowi. Technologię tę wykorzystano również do obsługi zestawu audio, nawigacji satelitarnej oraz klimatyzacji.

Pojazd wykorzystuje technologię napędową HYbrid4 z silnikiem spalinowym z przodu oraz elektrycznym z tyłu. HR1 potrafi poruszać się po mieście, z niewielkimi prędkościami, w trybie bezemisyjnym lub przy wykorzystaniu obu jednostek napędowych i napędem na cztery koła.

Pod maską HR1 znajdziemy nowy, trzycylindrowy, benzynowy silnik spalinowy THP, który napędza koła przedniej osi. Jednostka ta ma pojemność 1,2 litra i generuje moc 110 KM. Jest to pierwszy przedstawiciel rodziny zupełnie nowych, trzycylindrowych silników, nad którymi trwają obecnie prace badawcze. Po dodaniu silnika elektrycznego generującego moc 37 KM, całkowita, potencjalna moc układu napędowego wynosi 147 KM przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym na poziomie zaledwie 3,5 l/100 km oraz emisji CO2 o wartości jedynie 80 g/km.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot koncepty targi w Paryżu

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Premiery 2016-10-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport