mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mini Clubman po raz drugi

Mini Clubman po raz drugi

Brytyjska marka spod skrzydeł koncernu BMW pochwaliła się dzisiaj swoim nowym kombi. W porównaniu do pierwszego Mini Clubmana jest tu sporo zmian, które pozytywnie wpłyną na funkcjonalnośc auta.

Mini Clubman po raz drugi
Wersja Clubman poprzedniej generacji Mini mocno wyróżniała się wyglądem zewnętrznym. Nietypowa karoseria z niesymetrycznym rozkładem drzwi oraz podwójną klapą tylną nie była może wzorem praktyczności, ale wykonywała swoją robotę przyciągając wzrok przechodniów i zazdrosnych sąsiadek.

Dzisiejsze Mini Clubman troszkę spowszedniało, bo choć tylna klapa nadal otwiera się na boki, to miejsca siedzące zajmujemy w klasyczny sposób - przez cztery tradycyjne drzwi. Nowe angielsko-niemieckie kombi również sporo urosło, bo jego karoseria jest o ponad 25cm dłuższa niż w poprzedniku oraz o 16cm szersza i 2,4cm wyższa. Można więc oczekiwać sporo obszerniejszej kabiny, a i pod względem estetycznym zmiany oceniamy subiektywnie in plus. Bagażnik ma pojemność 360 litrów, a jeśli złożymy tylną kanapę (3-częściowa, w proporcjach 40:20:40) aż 1250 litrów.

Wnętrze jest bardzo podobne jak w przypadku hatchbacka i zawiera wszystko to, do czego Mini przyzwyczaja nas od kilkunastu lat: potężny okrągły wyświetlacz na desce rozdzielczej, dużo obłych kształtów i materiały wykończeniowe pobrane z wyższej półki niż w przeciętnych autach miejskich - Mini nie ma przecież zamiaru przeciwstawiać Clubmana Skodzie Fabii Combi, a raczej celuje wprost w ceniących indywidualizm, młodych klientów. Brytyjczycy zmienili jednak kształt boczków drzwiowych, niektórych elementów deski rozdzielczej i środkowej konsoli, żeby nadać Clubmanowi nieco odrębnego charakteru. Wyposażenie małego kombi może zawierać np. wyświetlacz Head Up Display, pokazujący najważniejsze informacje dotyczące jazdy na przedniej szybie, automatyczny hamulec awaryjny, dynamiczną kontrolę stabilności jazdy, el. blokadę mechanizmu różnicowego z wektorowaniem siły napędowej, system audio Harman Kardon czy kamerę cofania z asystentem parkowania.
 
Pod względem mechanicznym Clubman także zapewne nie będzie się wiele różnił od Mini 3d i pod jego maską będą pracować te same silniki, w tym prawie 200-konny benzyniak 2,0 z turbosprężarką w wersji Clubman Cooper S. W tym wydaniu angielsko-niemieckie kombi oferuje prędkość maksymalną 228km/h i sprint do "setki" w 7,1 sekundy. Mniej wymagający klienci zadowolą się zapewne 1,5-litrowym silnikiem o mocy 136KM, pod warunkiem że nie będzie im przeszkadzała specyficzna charakterystyka 3-cylindrowej kostrukcji. W tej wersji Mini Clubman przyspiesza do 100km/h w 9,1 sekundy. Wolicie diesla? 2-litrowy silnik wysokoprężny ma 150KM i 330Nm, co daje przyspieszenie do 100km/h w 8,6 sekundy i średnie spalanie 4,1 litra ON na 100km.
Dla osób, które chcą dostosować auto do swoich preferencji Mini przygotowało opcjonalny pakiet stylistyczny John Cooper Works, a kolejną ozdobą mogą być nawet 19-calowe alufelgi. Dotychczasowy Mini Clubman kosztował minimum 84 200zł, ale w dużo słabszej i gorzej wyposażonej wersji 1,6 One. Jaka będzie cena nowego kombi? Obawiamy się, że sześciocyfrowa, a szkoda, bo wydaje się on być całkiem ciekawą alternatywą dla typowych hatchbacków z segmentu C premium - Audi A4 Sportbacka, czy Mercedesa Klasy A.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

MINI Clubman
MINI Clubman
Cena podstawowa już od: 90 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Aktualności 2016-10-21

MINI Clubman JCW - 228 KM i napęd AWD

MINI Clubman JCW - 228 KM i napęd AWD

Premiery 2016-09-21

Komentuj:

~to czołg a nie mini! 2015-06-25

to czołg a nie mini!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport