mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mini Paceman już jest!

Mini Paceman już jest!

O tym aucie mówiło się już od pewnego czasu. Niewiadomą była również jego nazwa. Ostatecznie jednak władze niemieckiego koncernu pozostały przy nazwie Mini Paceman, który zadebiutuje już pod koniec września na wystawie samochodowej w Paryżu.

Mini Paceman już jest!
Tak naprawdę to trudno Pacemana zaklasyfikować do jakiegoś konkretnego segmentu rynkowego. Przedstawiciele marki mówią o nim Sports Activity Coupe. Patrząc na jego wymiary zewnętrzne najbliżej mu do Countrymana, od którego jest niższy o 4 cm, ale najbardziej zbliżony stylistyką nadwozia. Generalnie jednak Mini Paceman to typowy przedstawiciel brytyjskiej marki, z wieloma elementami, które znane są doskonale miłośnikom samochodów tej marki. Również wnętrze Pacemana jest niemal identyczne jak w Countrymanie, a większość elementów znamy także z innych modeli.

W momencie debiutu rynkowego Paceman będzie oferowany w czterech wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Podstawowy wariant rozwija moc 122 koni mechanicznych i dysponuje maksymalnym momentem 160 Nm dostępnym od 4.250 obr/min. Przyspieszenie ze startu do prędkości 100 km/h trwa 10,4 sekundy (11,5 w wersji z automatem), zaś prędkość maksymalna wynosi 192 km/h (184 km/h), a średnie spalanie 6 l/100 km (7,2 l/100 km). Mocniejsza odmiana benzynowa (Cooper S) ma pod maską stado 184 KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm, dostępny w szerokim zakresie od 1.600 do 4.500 obr/min. Sprint do setki w tej wersji zajmuje 7,5 sekundy (7,8), a prędkość maksymalna to 217 km/h (212 km/h).


Zwolennicy diesli mają wybór pomiędzy jednostką 122-konną o pojemności 1,6 litra (Cooper D) oraz dwulitrową, 143-konną (Cooper SD). Przyspieszenie do setki w obu tych wersjach trwa odpowiednio 9,2 (9,4) oraz 10,8 (11,2) sekundy.

Wszystkie warianty silnikowe w standardzie oferowane są z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi, ale na życzenie można sobie zamówić również opcję z 6-stopniowym automatem. System napędu na 4 koła (All4) jest dostępny z wszystkimi wersjami poza podstawową benzynową, przy czym nie ma znaczenia, jaka przekładnia znajduje się w danej wersji. Napęd All4 posiada elektroniczną blokadę centralnego dyferencjału.


Nabywając Pacemana będziemy mieli także wybór co do zawieszenia. Bez dopłaty są dwa rodzaje - standardowe oraz podwyższone, zaś za dopłatą możemy dostać aktywne, w którym to kierowca będzie regulować jego wysokość.

Mini Paceman po debiucie w paryskich halach wystawowych na drogi Europy wyjedzie na początku przyszłego roku. Będzie już siódmym modelem w gamie tej brytyjskiej marki, dzięki czemu będzie ona chyba najszybciej rozwijającą się marką pod tym kątem. Dla przypomnienia, oprócz standardowego Mini, można już dziś nabyć następujące modele: Cabrio, Roadster, Coupe, Countryman oraz Clubman.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

MINI Paceman
MINI Paceman
Cena podstawowa już od: 97 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Aktualności 2016-10-21

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Premiery 2016-10-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport