mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mini Paceman: miejski indywidualista

Mini Paceman: miejski indywidualista

Historii Mini nie trzeba chyba nikomu przypominać. Zaczęło się od legendarnego Mini Morrisa, zwycięstw w rajdzie Monte Carlo. Po dłuższej przerwie na pomysł wskrzeszenia legendy wpadło BMW. Dziś, oprócz "zwykłego" Coopera, można kupić 6 innych modeli, w tym najnowszego, czyli Pacemana.

Mini Paceman: miejski indywidualista
Już na wstępie pojawia się problem. Do jakiej klasy należy zaliczyć nowy produkt kultowej marki? Do Coupe - przez opadający dach? Do SUV-ów - poprzez lekko podniesione zawieszenie i napęd na 4 koła? Mini postanowiło stworzyć osobną klasę dla Pacemana. Sports Activity Coupe (SAC), bo tak określany jest nowy produkt Mini, jest swoistą krzyżówką Countrymana i Coopera.

Podobieństwa do większej terenówki widać szczególnie w przedniej części nadwozia. Po większym bracie Paceman odziedziczył m.in.  przód i napompowane błotniki. W odróżnieniu od Countrymana, nowy Miniak nie jest jednak pseudo-terenówką, dużo bliżej mu do typowych Coupe. W tym aucie spotkamy obniżony dach, zupełnie nowe tylne światła, dużą klapę bagażnika (z dużą nazwą modelu, która w innych modelach jest niespotykana) czy ładnie wyglądające końcówki układu wydechowego. Brakuje jednak jednego zasadniczego elementu związanego z samochodami Coupe. Drzwi nie są pozbawione ramek na okna, przez co auto straciło troszkę sportowego uroku.

Wnętrze nowego Pacemana to klasyka znana z innych modeli Mini. W środku znajdziemy cztery osobne fotele dla każdego pasażera, duży centralny prędkościomierz z wkomponowanym ekranem urządzenia multifunkcyjnego, a całość jest zbudowana z wysokiej jakości materiałów. Każdy z pasażerów znajdzie miejsca pod dostatkiem jednak nie należy brać Pacemana pod uwagę, w momencie zakupu auta rodzinnego. Fotele są dobrze wyprofilowane, jednak też twarde. Bagażnik nie powala na kolana swoją pojemnością – 330 litry to raczej średnia wartość.

Obecnie klient kupujący Mini Paceman ma do wyboru cztery jednostki napędowe: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Benzynowe 1,6 generują moc 122 KM lub 184 KM. W dieslach stada koni mechanicznych liczą 112 KM lub 143 KM.

Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję zapoznać się z wersją z najmocniejszym dieslem. Dwulitrowy motor charakteryzuje się wysoką kulturą pracy oraz niezłą elastycznością. Za przeniesienie napędu na koła odpowiadała 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, której zmiana przełożeń odbywa się z przyjemnym oporem. Podobnie jak jest to w przypadku wszystkich modeli marki Mini, również i Paceman trzyma się drogi jak przyklejone, a opcjonalny napęd ALL4 czuwa nad optymalnym przekazywaniem momentu obrotowego na wszystkie cztery koła. Jeśli komuś będzie mało mocy, spieszę z informacją, że już przygotowana jest wersja sygnowana przez John Cooper Works – z mocą 218 koni mechanicznych.

W 2012 roku z polskich salonów Mini wyjechało 777 egzemplarzy. Prym w sprzedaży wiódł Countryman. Czy najnowszy model przypadnie do gustu klientom? Sportowa linia nadwozia, wysoka jakość wykonania i napęd na cztery koła, z pewnością przekonają do siebie niejednego klienta. Cennik zaczyna się od kwoty 97.800 zł.




Sprawdź dostępne konfiguracje:

MINI Paceman
MINI Paceman
Cena podstawowa już od: 97 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o MINI Paceman Wszystko o MINI
Tematy w artykule: MINI MINI Paceman

Podobne wiadomości:

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Aktualności 2016-10-21

MINI Clubman JCW - 228 KM i napęd AWD

MINI Clubman JCW - 228 KM i napęd AWD

Premiery 2016-09-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.