mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mini-Volkswagen już gotowy

Mini-Volkswagen już gotowy

Rywalizacja w klasie najmniejszych, miejskich aut już wkrótce powinna nabrać rumieńców. Volkswagen ma już gotową wersję produkcyjną swojego modelu w tym segmencie rynkowym. Model o nazwie Up! będzie miał swoją światową premierę we Frankfurcie, a niedługo potem powinien pojawić się na drogach Europy.

Mini-Volkswagen już gotowy

Volkswagen Up! pojawi się w trzech wersjach. Podstawowa to take up!, druga wersja, zorientowana na komfort to move up! i najwyższa - high up!. W momencie wprowadzania na rynek dostępne będą dodatkowo dwa wyjątkowe modele bazujące na wersji high up! - mianowicie up! black i up! white. Mały Volkswagen w pierwszej kolejności pojawi się już w grudniu na Starym Kontynencie, a potem sukcesywnie w innych krajach na kolejnych kontynentach.

Z długością 3,54 m i szerokością 1,64 m up! należy do najmniejszych czteroosobowych modeli na rynku. Jego wysokość to 1,48 metra. Niewielka długość to zasługa w głównej mierze małych zwisów, ale jednocześnie up! ma jeden z największych rozstawów osi w swojej klasie (2,42 m). Taki układ pozwolił na maksymalne wykorzystanie wnętrza, co dodatkowo ułatwiło maksymalne przesunięcie do przodu silnika. W tym kompaktowym samochodzie, może podróżować kierowca, pasażer siedzący z przodu i dwóch pasażerów z tyłu. O sporej ilości miejsca w up! świadczy także jego bagażnik. 251 litrów to znacznie powyżej średniej w tej klasie aut. Po całkowitym złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta nawet do 951 litrów.

We wnętrzu szczególnie atrakcyjnie wygląda Dash Pad – deska rozdzielcza z elementami obsługowymi przed kierowcą i pasażerem. W zależności od wersji wyposażenia jest ona pokryta lakierem dekoracyjnym lub w kolorze nadwozia.

W nowym modelu Volkswagena zadebiutuje nowa generacja trzycylindrowych silników benzynowych. Dostępne będą dwie wersje mocy - 60- i 75-konna. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology (m.in. system Start-Stop) wynosi 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Oba jednolitrowe silniki emitują poniżej 100 g/km CO2. W późniejszym terminie ofertę wzbogaci silnik zasilany gazem o mocy 68 KM. Średnie zużycie gazu wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. W wersji z BlueMotion Technology wersja napędzana gazem będzie emitowała zaledwie 79 g/km CO2. Na 2013 rok zaplanowany jest także up! z napędem elektrycznym.

Ważnym elementem wyposażenia w kwestii bezpieczeństwa będzie opcjonalna funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Aktywuje się ona automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h i za pomocą czujnika laserowego rozpoznaje niebezpieczeństwo kolizji. Zależnie od prędkości i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego może zminimalizować skutki wypadku, a w niektórych przypadkach pozwoli nawet uniknąć zderzenia. W tym segmencie aut, up! to jak dotąd jedyny oferowany model z funkcją awaryjnego hamowania w ruchu miejskim.

Nowością będzie także specjalne rozwiązanie, które pozwoliło na utrzymanie systemu nawigacyjnego, telefonicznego, informacyjnego i muzycznego na możliwie jak najniższym poziomie cenowym. Razem z Navigon powstało, opracowane specjalnie dla up!, niedrogie rozwiązanie – maps + more. Inaczej niż wiele podobnych systemów, maps + more łączy się z siecią wewnętrzną samochodu. Z jednej strony można sterować nawigacją, telefonem i radiem przy użyciu ekranu dotykowego PID (Personal Infotainment Device), mocowanego nad konsolą środkową; z drugiej strony na ekranie tym wyświetlane są ważne informacje dotyczące samochodu, na przykład z systemu ParkPilot (odległość od przeszkód). Aplikacje opracowane specjalnie dla up! pozwalają rozszerzyć spektrum funkcji maps + more odpowiednio do potrzeb.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen up!
Volkswagen up!
Cena podstawowa już od: 36 390 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~AK 2011-08-21

walnołem się 1200E miesięcznie, nie rocznie

~AK 2011-08-21

w grudniu po południu, w niemczech można już zamawiać w ciemno a premiera jest za 11 dni - 1 września. cena najtańszego polo to 9tys z groszem a raczej z centem ;) następca lupo pewnie tak coś koło 8 tys. minimalna roczna pensja netto (153 godz/ mies) 1100 E, minimalny zasiłek 250 E + wszystkie opłaty za mieszkanie, 2 osoby i po roku nowy Up! w Polsce co najwyżej komplet nędznych opon do malucha

~mr. proper 2011-08-21

ciekawe ile będzie kosztować, pewno 39,9 tys. zł, a powinien maks 20 tys., wtedy takie auta może by się sprzedawały

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Wielkimi krokami nadchodzi nowe wcielenie Mercedesa Klasy A, a w międzyczasie inżynierowie z Affalterbach pracują nad jego najmocniejszym wydaniem. Kilka dni temu w okolicach Nurburgringu przyłapano zamaskowany egzemplarz, który mocno hałasował.