mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Minivan Lafesta

Minivan Lafesta

Nowy Nissan Lafesta, który właśnie pojawił się w sprzedaży na japońskim rynku, oferuje wielki, panoramiczny dach oraz przestronne wnętrze.

Minivan Lafesta

Panoramiczny szklany dach w połączeniu z dużymi oknami sprawiają wrażenie, iż ten minivan Nissana jest wewnątrz znacznie większy, a także zapewniają doskonałą widoczność na zewnątrz. Szklana część dachu, o rozmiarach 1.500x800 mm - największych wśród minivanów oferowanych na japońskim rynku, może być zasłaniana i odsłaniana w dowolnych pozycjach po naciśnięciu przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej. Aby do środka nie dostało się promieniowanie UV panoramiczny dach zawiera specjalny filtr.

Lafesta to także bardzo duża funkcjonalność. Po obu stronach znajdują się przesuwne drzwi ułatwiające wsiadanie, wysiadanie oraz załadunek i wyładunek różnych towarów. Możliwe jest zamówienie tych drzwi elektrycznie  regulowanych za pomocą przycisku na desce rozdzielczej lub poprzez pilot przy kluczykach.

Kolejną zaletą Lafesty jest łatwość manewrowania, dzięki niezbyt dużym rozmiarom (4.495 mm długości) oraz trochę kanciastemu kształtowi, przez co kierowca może łatwiej oszacować, gdzie dokładnie znajduje się koniec samochodu. Duże okna, możliwość regulacji fotelu kierowcy do góry oraz minimalny promień skrętu wynoszący 5,1 m także ułatwiają poruszanie się po zatłoczonych parkingach. Kierowca ma także do dyspozycji dwie kamery ułatwiające poruszanie. Pierwsza, zamocowana z tyłu pojazdu, pomaga przy parkowaniu tyłem, druga ogranicza tzw. "martwe pole".

Nowy model wyposażony został w silnik MR 2,0, który emituje zaledwie połowę dopuszczalnej ilości spalin, a także charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa. Mocna konstrukcja Lafesty, oparta na platformie C Nissana, zapewnia z jednej strony dużą wytrzymałość w razie zderzenia, a także poprzez użyte materiały utrzymuje niski poziom hałasu w kabinie.

Komfort jazdy Lafestą zapewnić mają także regulowane siedzenia, które np. ułatwiają dostęp kierowcy do dziecka siedzącego w tylnym rzędzie. A także klimatyzacja, która posiada specjalne wyloty na przedniej konsoli oraz środkowym słupku skierowane bezpośrednio na tylne siedzenia. Za bezpieczeństwo podróżujących, poza sztywną i stabilną konstrukcją nadwozia, odpowiadają poduszki powietrzne i aktywne zagłówki.

Nissan przewiduje miesięczną sprzedaż tego modelu w wersjach z napędem na dwa i na cztery koła w wysokości 5 tys. aut.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport