mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mitsubishi ASX w wersji Ralliart

Mitsubishi ASX w wersji Ralliart

W polskich salonach Mitsubishi pojawił się model ASX w wersji Ralliart, w której po raz pierwszy pojawiła się automatyczna przekładnia oraz 2,2-litrowy diesel o mocy 150 koni mechanicznych. Nie zabrakło również dodatkowych elementów wyposażenia i dodatków z logo Ralliart.

Mitsubishi ASX w wersji Ralliart
Mitsubishi ASX to obecnie najpopularniejszy model japońskiej marki. Od jego premiery w 2010 roku sprzedano już ponad 400 tys. egzemplarzy, a najważniejszym rynkiem jest Europa. Aby ciągle podtrzymywać zainteresowanie tym modelem, Mitsubishi co jakiś czas wprowadza w nim mniejsze lub większe zmiany. W ubiegłym roku przeprowadzono facelifting, a teraz pojawia się wersja z przekładnią automatyczną, która jest dostosowana do wymagań stawianych przez europejskich kierowców.

Przekładnia automatyczna "Invecs-II" (nazwa jest skrótem i pochodzi od Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System) jest opracowaniem własnym Mitsubishi. Sześciobiegowa skrzynia ma blokadę przekładni hydrokinetycznej, posiada tryb sportowy (Sport) oraz umożliwia zmianę biegów łopatkami przy kierownicy w trybie Sport.

Przekładnia automatyczna współpracuje z 2,2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 150 KM. Taka kombinacja działa już w większym Outlanderze. I podobnie jak w tym modelu, inżynierom Mitsubishi udało się obniżyć spalanie w ASX bez stosowania skomplikowanego (i mającego swoją dodatkową masę) systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC.


Wariant samochodu z silnikiem 2,2 litra jest dostępny wyłącznie z automatyczną przekładnią i układem przeniesienia napędu 4WD. Automatyczny system Stop & Go (AS&G) w tej konfiguracji nie jest stosowany.

Mimo większej jednostki napędowej przyrost masy w stosunku do najcięższej konfiguracji wersji 1.8 DiD z manualną skrzynią biegów o tej samej mocy jest nieznaczny. Większy za to o 60 Nm jest maksymalny moment obrotowy (360 NM). ASX z automatem przyspiesza do setki o pół sekundy szybciej (6,2 s.), średnio zużywa za to 0,2 l/100 km więcej oleju napędowego (5,8 l/100 km).

Limitowaną serię Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT wyposażono w wysokiej jakości tapicerkę skórzano-materiałową ze znaczkiem RalliArt i czerwonymi przeszyciami, światła do jazdy dziennej LED, aluminiowe, czarne obręcze kół, podświetlane nakładki na progi z logo ASX a także chromowane ramki nawiewów oraz osłony przedniego i tylnego zderzaka. Słynny emblemat RalliArt umieszczono także na przednich błotnikach, tylnej klapie samochodu i welurowych dywanikach we wnętrzu.

Cena Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT RalliArt wynosi 129.990 zł, jednak uwzględniając obowiązujący rabat można stać się właścicielem tej wersji za niecałe 118 tys. zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Cena podstawowa już od: 80 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Aktualności 2016-12-01

Mały, elektryczny SUV Mitsubishi w drodze

Mały, elektryczny SUV Mitsubishi w drodze

Aktualności 2016-08-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport