mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mitsubishi na salonie samochodowym w Genewie

Mitsubishi na salonie samochodowym w Genewie

Choć do otwarcia targów motoryzacyjnych w Genewie pozostał jeszcze ponad miesiąc, Mitsubishi Motors Europe już przedstawił pierwsze szczegóły o modelach, które zostaną zaprezentowane na stoisku w hali wystawowej.

Mitsubishi na salonie samochodowym w Genewie

Bardzo dobre wyniki sprzedaży w Europie w roku 2004 (225.826 sztuk wobec 207.939 rok wcześniej, +8,6%), sukces nowego Colta, a w niedalekiej perspektywie początek sprzedaży nowych modeli coupé: 3-drzwiowego Colta CZ3 i Colta Turbo CZT, jest zapowiedzią dobrej przyszłości firmy. Jednak, aby potwierdzić uzyskaną pozycję Mitsubishi starannie dobiera kolejne modele, dostosowując je wymogów europejskiego rynku.

Na pierwszym planie wystawy Mitsubishi znajdzie się prototyp Colta w wersji coupé-cabrio. Jako daleki potomek pierwszego prototypu w historii pokazanego przez Mitsubishi - Colta 600 Convertible z roku 1962, także prezentowanego na stoisku – będzie on zapowiedzią modelu opracowanego we współpracy z Pininfariną. Ma on wejść do produkcji w Turynie (Włochy) na początku 2006 roku.

Oparty na 5-drzwiowej wersji Colta (krótsza wersja 3-drzwiowa nie zapewnia wystarczającej ilości miejsca), samochód ten nawiązuje do powitanego entuzjastycznie w roku 2003 prototypu CZ2 Cabriolet. Auto o zwartych wymiarach (3,89 m) i oparte na szeroko rozstawionych kołach oraz 18-calowych felgach prezentuje się niezwykle bojowo, co doskonale pasuje do 150-konnego turbodoładowanego silnika 1.5 MIVEC.

Utrzymane w ciepłych barwach sportowe cabrio 2+2 wykorzystuje wiele elementów z architektury nowego Colta, jak np. wielką i stromo pochyloną przednią szybę, która chronić ma pasażerów przed zawirowaniami powietrza.

Zaprezentowany w kwietniu 2004 Grandis (sprzedaż do grudnia: 5325 szt.) ostro zaatakował segment MPV dzięki awangardowemu designowi, dynamice i inteligentnemu systemowi aranżacji siedzeń "Hide&Seat". Obecnie Grandis dołączy do najważniejszej grupy tego segmentu, gdy obok znanego już silnika 2.4 MIVEC otrzyma wersję dieslowską. Grandis DI-D zostanie wprowadzony do sprzedaży w trzecim kwartale 2005 roku.

Przedstawiona na salonie w Genewie 2005, opracowana specjalnie na Europę wersja DI-D napędzana jest przez dwulitrową turbodoładowaną jednostkę produkcji Volkswagena. Zasilana jest ona przez pompowtryskiwacze i rozwija moc 136 KM przy 4000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 310 Nm/1750 obr/min. Ten nowoczesny silnik zapewni Grandisowi DI-D barzo dobre osiągi w klasie, w tym prędkość maksymalną 197 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10,8 s. i niskie zużycie paliwa średnio 6,8 l/100 km.

Swój pokaz na Salonie Genewskim Mitsubishi uzupełni najnowszymi autami wyczynowymi: Lancerem WRC05, który odniósł już pierwszy sukces w rajdzie Monte Carlo (3. miejsce), oraz modelem 2005 Pajero/Montero, który kilkanaście dni temu przyniósł Mitsubishi kolejne, 10. już zwycięstwo w rajdzie Dakar.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport