mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mitsubishi stawia też na hybrydę

Mitsubishi stawia też na hybrydę

Do tej pory Mitsubishi stawiało w swoich badaniach przede wszystkim na napęd elektryczny, czego najlepszym przykładem jest pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny iMIEV. Na wystawie w Tokio japoński koncern zaprezentuje jednak koncepcyjny model o napędzie hybrydowym plug in.

Mitsubishi stawia też na hybrydę
Mitsubishi Concept PX-MiEV jest zapowiedzią miejskiego crossovera, który będzie mógł poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym, ale w razie potrzeby do dyspozycji pozostaje także silnik spalinowy. Jak przystało na auto koncepcyjne, PX-MiEV wyposażony został ponadto w szereg nowatorskich rozwiązań, które być może już wkrótce trafią i do modeli seryjnych.

W skład układu napędowego wchodzą dwa silniki elektryczne (na przedniej i tylnej osi) oraz jednostka benzynowa 1,6, która może działać jako generator bądź napędzać przednie koła. Nowo opracowany hybrydowy system Mitsubishi Plug-in automatycznie przełącza się na optymalny tryb jazdy stosownie do warunków drogowych i dostępnej energii akumulatora.

Podczas jazdy miejskiej, a więc przy niskich lub średnich prędkościach, napędzane są tylko przednie koła przez silnik elektryczny. W razie potrzeby (śnieg, deszcz, wykrycie poślizgu przednich kół) układ automatycznie załącza drugi silnik elektryczny napędzający koła tylnej osi. W sumie oba silniki elektryczne generują moc 82 KM, moment obrotowy 200 Nm i pozwalają na pokonanie dystansu ponad 50 km.

Kiedy energia w akumulatorze jest już na wyczerpaniu możemy albo doładować silniki ze zwykłego gniazdka, albo doładuje nam ją silnik spalinowy. W określonych przypadkach (np. duża prędkość, gwałtowne przyspieszenie) silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, mocy 116 KM i maksymalnym momencie obrotowym 125 Nm wspomaga pracę silników elektrycznych. Jak pokazały wstępne testy, w sumie jeden litr paliwa wystarczy do pokonania ponad 50 km. Kiedy pojazd zwalnia lub przez dłuższy czas zjeżdża w dół, system włącza tryb regeneracji, w którym energia kinetyczna odzyskana z kół jest magazynowana w akumulatorze.

Wśród nowoczesnej technologii, jaka pojawiła się w koncepcyjnym PX-MiEV warto wymienić szyby odbijające ciepło i nieprzepuszczające promieniowania UVA, kamery rozlokowane w strategicznych punktach auta, które dają obraz wokół samochodu, a także widok auta z góry, system, który wychwytuje sygnały nadawane przez przydrożne światła ostrzegawcze oraz elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne z trzema trybami (Auto, High, Low) zwiększające stabilność na złych nawierzchniach i przy wysokich prędkościach oraz ułatwiające wejście do i wyjście z pojazdu.

Podobne wiadomości:

Dwa koncepty Mazdy na targach Tokio Motor Show

Dwa koncepty Mazdy na targach Tokio Motor...

Aktualności 2017-10-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.