mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mitsubishi stawia też na hybrydę

Mitsubishi stawia też na hybrydę

Do tej pory Mitsubishi stawiało w swoich badaniach przede wszystkim na napęd elektryczny, czego najlepszym przykładem jest pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny iMIEV. Na wystawie w Tokio japoński koncern zaprezentuje jednak koncepcyjny model o napędzie hybrydowym plug in.

Mitsubishi stawia też na hybrydę
Mitsubishi Concept PX-MiEV jest zapowiedzią miejskiego crossovera, który będzie mógł poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym, ale w razie potrzeby do dyspozycji pozostaje także silnik spalinowy. Jak przystało na auto koncepcyjne, PX-MiEV wyposażony został ponadto w szereg nowatorskich rozwiązań, które być może już wkrótce trafią i do modeli seryjnych.

W skład układu napędowego wchodzą dwa silniki elektryczne (na przedniej i tylnej osi) oraz jednostka benzynowa 1,6, która może działać jako generator bądź napędzać przednie koła. Nowo opracowany hybrydowy system Mitsubishi Plug-in automatycznie przełącza się na optymalny tryb jazdy stosownie do warunków drogowych i dostępnej energii akumulatora.

Podczas jazdy miejskiej, a więc przy niskich lub średnich prędkościach, napędzane są tylko przednie koła przez silnik elektryczny. W razie potrzeby (śnieg, deszcz, wykrycie poślizgu przednich kół) układ automatycznie załącza drugi silnik elektryczny napędzający koła tylnej osi. W sumie oba silniki elektryczne generują moc 82 KM, moment obrotowy 200 Nm i pozwalają na pokonanie dystansu ponad 50 km.

Kiedy energia w akumulatorze jest już na wyczerpaniu możemy albo doładować silniki ze zwykłego gniazdka, albo doładuje nam ją silnik spalinowy. W określonych przypadkach (np. duża prędkość, gwałtowne przyspieszenie) silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, mocy 116 KM i maksymalnym momencie obrotowym 125 Nm wspomaga pracę silników elektrycznych. Jak pokazały wstępne testy, w sumie jeden litr paliwa wystarczy do pokonania ponad 50 km. Kiedy pojazd zwalnia lub przez dłuższy czas zjeżdża w dół, system włącza tryb regeneracji, w którym energia kinetyczna odzyskana z kół jest magazynowana w akumulatorze.

Wśród nowoczesnej technologii, jaka pojawiła się w koncepcyjnym PX-MiEV warto wymienić szyby odbijające ciepło i nieprzepuszczające promieniowania UVA, kamery rozlokowane w strategicznych punktach auta, które dają obraz wokół samochodu, a także widok auta z góry, system, który wychwytuje sygnały nadawane przez przydrożne światła ostrzegawcze oraz elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne z trzema trybami (Auto, High, Low) zwiększające stabilność na złych nawierzchniach i przy wysokich prędkościach oraz ułatwiające wejście do i wyjście z pojazdu.

Podobne wiadomości:

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Aktualności 2016-12-01

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport