mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mocniejsza i szybsza Panamera Diesel

Mocniejsza i szybsza Panamera Diesel

Porsche Panamera z wysokoprężną jednostką pod maską będzie teraz jeszcze szybsze. A to za sprawą dodatkowych 50 koni mechanicznych mocy, dzięki czemu pierwszą setkę na prędkościomierzu w tym modelu zobaczymy już po sześciu sekundach.

Mocniejsza i szybsza Panamera Diesel
Porsche Panamera Diesel po raz kolejny została "uzbrojona" w silnik V6 o pojemności 3 litrów, jednak moc tej jednostki tym razem wynosi równe 300 KM. W rezultacie czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h zmniejszył się o 0,8 s. i wynosi obecnie 6,0 s. Prędkość maksymalna wzrosła z 244 km/h do 259 km/h. Nowy model to nie tylko większa moc. Po raz pierwszy w historii Porsche zdecydowało się w standardzie zastosować w samochodzie z silnikiem diesla kontrolowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi z systemem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+). Do tej pory ta opcja stosowana była tylko w modelach Gran Turismo z silnikiem benzynowym. Zmienione zostały także skrzynia biegów i podwozie.

Jedyne, co łączy nową jednostkę V6 z poprzednikiem to wymiary, które pozostały niezmienione. Części silnika, w szczególności te ruchome, jak wał korbowy i tłoki, zostały zaprojektowane na nowo w taki sposób, aby jeszcze bardziej zwiększyć jego moc. Co więcej, po raz pierwszy Porsche zdecydowało się zastosować chłodzoną cieczą turbosprężarkę. Nowa turbosprężarka zapewnia lepszy przepływ powietrza i wyższe ciśnienie doładowania, które wynosi 3 bary (poprzednio 2,5 bara).

W nowym silniku zwiększono również moment obrotowy - o 100 niutonometrów do 650 Nm, zapewniając jeszcze większą moc przy niższych prędkościach. Taka moc musi odpowiednio zostać przeniesiona na drogę i tutaj wkracza PTV+. System składa się z elektronicznie kontrolowanej blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi i dohamowania tylnych kół. Przy niskich i średnich prędkościach PTV Plus znacząco poprawia zwinność i precyzję prowadzenia pojazdu, a przy wysokich prędkościach i wychodzeniu z zakrętów zapewnia większą stabilność jazdy. W rezultacie Panamera Diesel bez wysiłku uciągnie przyczepę o wadze do 2.600 kg.

Mocniejszy silnik turbo był także okazją do zmiany skrzyni biegów. Aby zmniejszyć zużycie paliwa i zwiększyć komfort podróżowania, zwłaszcza przy wyższych prędkościach, przełożenie dla tylnej osi jest dłuższe co oznacza, że Panamera Diesel przy niższej prędkości obrotowej silnika potrafi osiągnąć odpowiednią prędkość. Zużycie paliwa w Gran Turismo z nowym silnikiem wynosi zaledwie 6,4 l/100km, co równa się emisji dwutlenku węgla na poziomie 169 CO2/km. Co więcej, pierwsze 4 biegi 8-stopniowej skrzyni Tiptronic S zostały zaprojektowane z krótszym przełożeniem, dzięki czemu Gran Turismo zyskało mocniejsze przyspieszenie i szybszy sprint.

Premiera Panamery z nowym silnikiem wysokoprężnym nastąpi już w przyszłym tygodniu na wystawie we Frankfurcie. Do sprzedaży ta wersja Porsche Panamery trafi natomiast w styczniu 2014 r. Do tej pory sprzedano ok. 8,5 tys. sztuk Panamera Diesel, co stanowi 15% ogólnego poziomu sprzedaży tego modelu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Panamera
Porsche Panamera
Cena podstawowa już od: 523 620 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Koncern FCA mieszał przy spalinach?
Koncern FCA mieszał przy spalinach?
Afera "Dieselgate" zatacza coraz szersze kręgi. Pod koniec zeszłego tygodnia amerykańska agencja ds. ochrony środowiska oskarżyła koncern FCA o wykorzystywanie podobnych rozwiązań jak Volkswagen. Sprawa może dotyczyć nawet 100 tys. samochodów sprzedawanych na terenie USA.