mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mocniejsza i szybsza Panamera Diesel

Mocniejsza i szybsza Panamera Diesel

Porsche Panamera z wysokoprężną jednostką pod maską będzie teraz jeszcze szybsze. A to za sprawą dodatkowych 50 koni mechanicznych mocy, dzięki czemu pierwszą setkę na prędkościomierzu w tym modelu zobaczymy już po sześciu sekundach.

Mocniejsza i szybsza Panamera Diesel
Porsche Panamera Diesel po raz kolejny została "uzbrojona" w silnik V6 o pojemności 3 litrów, jednak moc tej jednostki tym razem wynosi równe 300 KM. W rezultacie czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h zmniejszył się o 0,8 s. i wynosi obecnie 6,0 s. Prędkość maksymalna wzrosła z 244 km/h do 259 km/h. Nowy model to nie tylko większa moc. Po raz pierwszy w historii Porsche zdecydowało się w standardzie zastosować w samochodzie z silnikiem diesla kontrolowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi z systemem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+). Do tej pory ta opcja stosowana była tylko w modelach Gran Turismo z silnikiem benzynowym. Zmienione zostały także skrzynia biegów i podwozie.

Jedyne, co łączy nową jednostkę V6 z poprzednikiem to wymiary, które pozostały niezmienione. Części silnika, w szczególności te ruchome, jak wał korbowy i tłoki, zostały zaprojektowane na nowo w taki sposób, aby jeszcze bardziej zwiększyć jego moc. Co więcej, po raz pierwszy Porsche zdecydowało się zastosować chłodzoną cieczą turbosprężarkę. Nowa turbosprężarka zapewnia lepszy przepływ powietrza i wyższe ciśnienie doładowania, które wynosi 3 bary (poprzednio 2,5 bara).

W nowym silniku zwiększono również moment obrotowy - o 100 niutonometrów do 650 Nm, zapewniając jeszcze większą moc przy niższych prędkościach. Taka moc musi odpowiednio zostać przeniesiona na drogę i tutaj wkracza PTV+. System składa się z elektronicznie kontrolowanej blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi i dohamowania tylnych kół. Przy niskich i średnich prędkościach PTV Plus znacząco poprawia zwinność i precyzję prowadzenia pojazdu, a przy wysokich prędkościach i wychodzeniu z zakrętów zapewnia większą stabilność jazdy. W rezultacie Panamera Diesel bez wysiłku uciągnie przyczepę o wadze do 2.600 kg.

Mocniejszy silnik turbo był także okazją do zmiany skrzyni biegów. Aby zmniejszyć zużycie paliwa i zwiększyć komfort podróżowania, zwłaszcza przy wyższych prędkościach, przełożenie dla tylnej osi jest dłuższe co oznacza, że Panamera Diesel przy niższej prędkości obrotowej silnika potrafi osiągnąć odpowiednią prędkość. Zużycie paliwa w Gran Turismo z nowym silnikiem wynosi zaledwie 6,4 l/100km, co równa się emisji dwutlenku węgla na poziomie 169 CO2/km. Co więcej, pierwsze 4 biegi 8-stopniowej skrzyni Tiptronic S zostały zaprojektowane z krótszym przełożeniem, dzięki czemu Gran Turismo zyskało mocniejsze przyspieszenie i szybszy sprint.

Premiera Panamery z nowym silnikiem wysokoprężnym nastąpi już w przyszłym tygodniu na wystawie we Frankfurcie. Do sprzedaży ta wersja Porsche Panamery trafi natomiast w styczniu 2014 r. Do tej pory sprzedano ok. 8,5 tys. sztuk Panamera Diesel, co stanowi 15% ogólnego poziomu sprzedaży tego modelu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Panamera
Porsche Panamera
Cena podstawowa już od: 523 620 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport