mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mocniejszy i ładniejszy Hilux

Mocniejszy i ładniejszy Hilux

Modernizacje modeli, tzw. faceliftingi, nie obejmują wyłącznie samochodów osobowych, ale m.in. również bardziej użytkowe pickupy. Zmian w wyglądzie a także w jednostce napędowej doczekała się i Toyota Hilux, która w odświeżonych szatach pojawi się na drogach już pod koniec bieżącego roku.

Mocniejszy i ładniejszy Hilux
Toyota Hilux po zmianach będzie cechować się odświeżoną stylistyką, ale niezmiennie tymi samymi atrybutami, z których pikcup Toyoty słynie na całym świecie już od czterdziestu lat. A więc przede wszystkim wysoka wytrzymałość w każdych warunkach, w tym najwyższa dzielność w terenie, niezawodność oraz solidna jakość wykonania.

Z zewnątrz zmiany obejmą maskę przednią z wlotem, grill, lampy, przedni i tylny zderzak, lusterka, oraz felgi stalowe i aluminiowe (15 i 17-cali)

Zmiany wewnątrz samochodu będą obejmowały z kolei szereg udogodnień z zakresu komfortu i jakości wykonania, przez co wrażenia z jazdy Hiluxem mają być bardziej zbliżone do samochodu osobowego. Wśród elementów, które zostały zmienione, znajdują się zegary wraz z obudową, kierownica, konsola centralna z nowym system nawigacji Toyota Touch, oraz tapicerki foteli. Materiał użyty do projektu deski rozdzielczej został wykonany z nowego rodzaju tworzywa, zyskując ciemniejszy odcień. Elementy wnętrza otrzymały także srebrne detale.

Moc silnika 2.5 D-4D z napędem na jedną oś zostanie zwiększona o 24 KM, do 144 KM i i 343 Nm osiąganych przy 2.000 obrotów /min. Pomimo tego wzrostu mocy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostanie obniżone o 1l, do średnio 7,3 l/100km, a emisja CO2 spadnie o 28 g/km, do średnio 191 g/km. Dodatkowo Hilux 2.5 D-4D z napędem na jedną oś otrzyma bardziej wytrzymałe zawieszenie, stosowane dotąd w wersjach 4x4. Dzięki temu uciąg wersji z napędem na jedną oś wzrośnie do 2,5 tony.

Zarówno silniki 2.5 D-4D jak i 3.0 D-4D będą spełniały normę spalin EURO V.
Podobnie jak w obecnej wersji modelu, odświeżony Hilux będzie wyróżniał się najszerszą gamą na rynku. Dostępne będą cztery rodzaje nadwozia (pojedyncza, podwójna i "półtorej kabiny" oraz nadwozie do dowolnej zabudowy), dwa silniki (2.5 D-4D, 3.0 D-4D), dwie skrzynie biegów (manualna i automatyczna), dwa rodzaje napędów (4x2 i 4x4).

Toyota Hilux z nowym obliczem zadebiutuje na europejskich rynkach w końcu 2011 roku. Celem, jaki Toyota stawia przed tym modelem, jest utrzymanie dominacji na rynku pickupów w Europie. Od trzech lat z rzędu Hilux jest bowiem liderem europejskiego segmentu pickup. W 2010 roku znalazł 21.866 nabywców, co daje niemal 25% udział w tym segmencie rynkowym.

Nowy Hilux, podobnie jak obecna wersja, będzie produkowana w zakładach Toyota Motor Thailand oraz Toyota South Africa Motors. Począwszy od 2012 roku będzie oferowana w 36 europejskich krajach, oraz ponad 135 krajach na świecie.

Podobne wiadomości:

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Aktualności 2017-03-13

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Aktualności 2017-02-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen
Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen
Wygląda na to, że afera Dieselgate nie zaszkodziła Volkswagenowi. Niemiecki koncern zajął pierwsze miejsce pod względem globalnej sprzedaży samochodów w 2016 roku, wyprzedzając największego konkurenta - Toyotę.
Odgadnij model Odgadnij model