mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Mocniejszy i ładniejszy Hilux

Mocniejszy i ładniejszy Hilux

Modernizacje modeli, tzw. faceliftingi, nie obejmują wyłącznie samochodów osobowych, ale m.in. również bardziej użytkowe pickupy. Zmian w wyglądzie a także w jednostce napędowej doczekała się i Toyota Hilux, która w odświeżonych szatach pojawi się na drogach już pod koniec bieżącego roku.

Mocniejszy i ładniejszy Hilux
Toyota Hilux po zmianach będzie cechować się odświeżoną stylistyką, ale niezmiennie tymi samymi atrybutami, z których pikcup Toyoty słynie na całym świecie już od czterdziestu lat. A więc przede wszystkim wysoka wytrzymałość w każdych warunkach, w tym najwyższa dzielność w terenie, niezawodność oraz solidna jakość wykonania.

Z zewnątrz zmiany obejmą maskę przednią z wlotem, grill, lampy, przedni i tylny zderzak, lusterka, oraz felgi stalowe i aluminiowe (15 i 17-cali)

Zmiany wewnątrz samochodu będą obejmowały z kolei szereg udogodnień z zakresu komfortu i jakości wykonania, przez co wrażenia z jazdy Hiluxem mają być bardziej zbliżone do samochodu osobowego. Wśród elementów, które zostały zmienione, znajdują się zegary wraz z obudową, kierownica, konsola centralna z nowym system nawigacji Toyota Touch, oraz tapicerki foteli. Materiał użyty do projektu deski rozdzielczej został wykonany z nowego rodzaju tworzywa, zyskując ciemniejszy odcień. Elementy wnętrza otrzymały także srebrne detale.

Moc silnika 2.5 D-4D z napędem na jedną oś zostanie zwiększona o 24 KM, do 144 KM i i 343 Nm osiąganych przy 2.000 obrotów /min. Pomimo tego wzrostu mocy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostanie obniżone o 1l, do średnio 7,3 l/100km, a emisja CO2 spadnie o 28 g/km, do średnio 191 g/km. Dodatkowo Hilux 2.5 D-4D z napędem na jedną oś otrzyma bardziej wytrzymałe zawieszenie, stosowane dotąd w wersjach 4x4. Dzięki temu uciąg wersji z napędem na jedną oś wzrośnie do 2,5 tony.

Zarówno silniki 2.5 D-4D jak i 3.0 D-4D będą spełniały normę spalin EURO V.
Podobnie jak w obecnej wersji modelu, odświeżony Hilux będzie wyróżniał się najszerszą gamą na rynku. Dostępne będą cztery rodzaje nadwozia (pojedyncza, podwójna i "półtorej kabiny" oraz nadwozie do dowolnej zabudowy), dwa silniki (2.5 D-4D, 3.0 D-4D), dwie skrzynie biegów (manualna i automatyczna), dwa rodzaje napędów (4x2 i 4x4).

Toyota Hilux z nowym obliczem zadebiutuje na europejskich rynkach w końcu 2011 roku. Celem, jaki Toyota stawia przed tym modelem, jest utrzymanie dominacji na rynku pickupów w Europie. Od trzech lat z rzędu Hilux jest bowiem liderem europejskiego segmentu pickup. W 2010 roku znalazł 21.866 nabywców, co daje niemal 25% udział w tym segmencie rynkowym.

Nowy Hilux, podobnie jak obecna wersja, będzie produkowana w zakładach Toyota Motor Thailand oraz Toyota South Africa Motors. Począwszy od 2012 roku będzie oferowana w 36 europejskich krajach, oraz ponad 135 krajach na świecie.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport