mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Modus zadebiutował

Modus zadebiutował

Renault odmładza swoją ofertę prezentując wczoraj w Madrycie model Modus, który na jesieni 2004 będzie oferowany klientom zainteresowanym małymi samochodami.

Modus zadebiutował

W odpowiedzi na oczekiwania klientów poszukujących przestronnych, uniwersalnych i pomysłowych samochodów Renault proponuje im model Modus, który jest alternatywą dla tradycyjnych wersji nadwoziowych z segmentu A i B. Modus charakteryzuje się wyjątkową przestronnością przy zaskakująco niewielkich wymiarach (dł. 3.792 mm, szer. 1.960 mm, wys. 1.589 mm). Dzięki swojej sympatycznej sylwetce i zdecydowanej osobowości Modus wpisuje się w tradycję samochodów Renault.

Jego koncepcja i styl wnętrza zapewniają ergonomię i są przyjazne dla użytkownika. Auto oferuje przestronne i świetliste wnętrze, m.in. dzięki dużemu otwieranemu dachowi. Poza wersją sterowaną elektrycznie zainspirowaną rozwiązaniem zastosowanym w Renault Megane II, Modus dysponuje panoramicznym otwieranym dachem, wyposażonym w oryginalny i zabawny ręczny system otwierania. Podobnie jak w Megane II, nabywcy Modusa mogą wybrać samochód jak najbardziej zbliżony do swoich oczekiwań dzięki ofercie 5 różnych wystrojów wnętrza.

Tylna przesuwana ławka, która w mgnieniu oka może zmienić się z 2-osobowej w 3-osobową, tylna klapa w podwójnym systeme, otwierania czy bagażnik na rowery zaprojektowany specjalnie dla tego samochodu sprawiają, że Modus jest pomysłowym towarzyszem wszelkich eskapad dla swoich użytkowników.

Modus oferuje nie tylko liczne pomysłowe rozwiązania i obszerne wnętrze, ale również bogate wyposażenie podnoszące komfort, zapożyczone w pewnych przypadkach z samochodów wyższej klasy. Szczególnie wiele uwagi poświęcono ergonomii. Miejsce kierowcy łączy zalety typowe dla tradycyjnej wersji nadwozia z atutami samochodów jednobryłowych. Modus, zaprojektowany z myślą o użytkownikach, dysponuje centralnie umieszczoną tablicą rozdzielczą, która zapewnia dostęp do informacji wszystkim pasażerom.

Komfort jazdy i zachowanie na drodze plasują się na najwyższym poziomie w tej kategorii, podobnie jak oferta zespołów napędowych. Gama silników benzynowych składa się z trzech 16-zaworowych jednostek: 1.2 16V 75 KM, 1.4 16V 98 KM i 1.6 16V 113 KM, oferujących wysoką sprawność i cichą pracę. W najbliższych miesiącach ofertę silników uzupełnią dwie nowe wersje jednostek wysokoprężnych z niezwykle restrykcyjnymi normami Euro 4. Oferta 5-biegowych skrzyń mechanicznych została przejęta z Mégane II, przy czym ich przełożenia zostały dostosowane do parametrów Modusa, a silnik 1.6 16V jest oferowany ze skrzynią automatyczną

Układ jezdny i konstrukcja Modusa zapewniają zachowanie na drodze i poziom bezpieczeństwa godny pojazdów z wyższego segmentu. W Modusie koncern Renault zastosował po raz pierwszy płytę podłogową klasy B opracowaną wspólnie z Nissanem. Dzięki potężnemu układowi hamulcowemu Modus plasuje się wśród najlepszych aut w segmencie pod względem bezpieczeństwa czynnego. Jest wyposażony w system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania i układem dynamicznej kontroli toru jazdy ESP nowej generacji z funkcja kontroli podsterowności jak również w system kontroli ciśnienia w oponach.

Renault Modus jest wyposażony w liczne systemy podnoszące bezpieczeństwo czynne i bierne, w tym  światła poprawiające widoczność na boki, po raz pierwszy na świecie oferowane w segmencie A i B. Oferowane są również reflektory ksenonowe o podwójnym zasięgu oraz system automatycznej korekty ustawienia świateł.

W dziedzinie bezpieczeństwa biernego  konstrukcja Modusa jest wyposażona w liczne wzmocnienia i strefy kontrolowanego zgniotu. Zaprojektowano ją tak, aby mogła optymalnie współpracować z Systemem Renault Protection trzeciej generacji. System bezpieczeństwa Modusa obejmuje do sześciu poduszek powietrznych, w tym dwie poduszki czołowe samoczynnie dostosowujące się do siły zderzenia oraz ograniczniki napięcia i podwójne napinacze pasów na miejscach przednich.

Modus jest samochodem przyjaznym dla środowiska: 95 % jego masy może zostać poddane recyklingowi. Ekologiczne rozwiązania przyjęte podczas projektowania Modusa pozwalają również uwzględnić przyszłe ograniczenia dotyczące stosowania metali ciężkich.

Koncern Renault jest jednym z największych producentów w mającym strategiczne znaczenie segmencie małych samochodów, stanowiącym ponad jedną trzecią rynku europejskiego. Dzięki Twingo i Clio, które w najbliższych latach zostaną zastąpione przez nowe modele, zdobył w 2003 roku 11,5-procentowy udział w tym segmencie. Modus zapewni znaczące wzmocnienie oferty Renault i tak już zajmującej mocną pozycję.

Modus będzie produkowany wyłącznie w zakładach w Valladolid, w Hiszpanii, należących do najbardziej wydajnych w Europie. Roczna produkcja ma wynieść nawet 300 tysięcy aut.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport