mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Modus zadebiutował

Modus zadebiutował

Renault odmładza swoją ofertę prezentując wczoraj w Madrycie model Modus, który na jesieni 2004 będzie oferowany klientom zainteresowanym małymi samochodami.

Modus zadebiutował

W odpowiedzi na oczekiwania klientów poszukujących przestronnych, uniwersalnych i pomysłowych samochodów Renault proponuje im model Modus, który jest alternatywą dla tradycyjnych wersji nadwoziowych z segmentu A i B. Modus charakteryzuje się wyjątkową przestronnością przy zaskakująco niewielkich wymiarach (dł. 3.792 mm, szer. 1.960 mm, wys. 1.589 mm). Dzięki swojej sympatycznej sylwetce i zdecydowanej osobowości Modus wpisuje się w tradycję samochodów Renault.

Jego koncepcja i styl wnętrza zapewniają ergonomię i są przyjazne dla użytkownika. Auto oferuje przestronne i świetliste wnętrze, m.in. dzięki dużemu otwieranemu dachowi. Poza wersją sterowaną elektrycznie zainspirowaną rozwiązaniem zastosowanym w Renault Megane II, Modus dysponuje panoramicznym otwieranym dachem, wyposażonym w oryginalny i zabawny ręczny system otwierania. Podobnie jak w Megane II, nabywcy Modusa mogą wybrać samochód jak najbardziej zbliżony do swoich oczekiwań dzięki ofercie 5 różnych wystrojów wnętrza.

Tylna przesuwana ławka, która w mgnieniu oka może zmienić się z 2-osobowej w 3-osobową, tylna klapa w podwójnym systeme, otwierania czy bagażnik na rowery zaprojektowany specjalnie dla tego samochodu sprawiają, że Modus jest pomysłowym towarzyszem wszelkich eskapad dla swoich użytkowników.

Modus oferuje nie tylko liczne pomysłowe rozwiązania i obszerne wnętrze, ale również bogate wyposażenie podnoszące komfort, zapożyczone w pewnych przypadkach z samochodów wyższej klasy. Szczególnie wiele uwagi poświęcono ergonomii. Miejsce kierowcy łączy zalety typowe dla tradycyjnej wersji nadwozia z atutami samochodów jednobryłowych. Modus, zaprojektowany z myślą o użytkownikach, dysponuje centralnie umieszczoną tablicą rozdzielczą, która zapewnia dostęp do informacji wszystkim pasażerom.

Komfort jazdy i zachowanie na drodze plasują się na najwyższym poziomie w tej kategorii, podobnie jak oferta zespołów napędowych. Gama silników benzynowych składa się z trzech 16-zaworowych jednostek: 1.2 16V 75 KM, 1.4 16V 98 KM i 1.6 16V 113 KM, oferujących wysoką sprawność i cichą pracę. W najbliższych miesiącach ofertę silników uzupełnią dwie nowe wersje jednostek wysokoprężnych z niezwykle restrykcyjnymi normami Euro 4. Oferta 5-biegowych skrzyń mechanicznych została przejęta z Mégane II, przy czym ich przełożenia zostały dostosowane do parametrów Modusa, a silnik 1.6 16V jest oferowany ze skrzynią automatyczną

Układ jezdny i konstrukcja Modusa zapewniają zachowanie na drodze i poziom bezpieczeństwa godny pojazdów z wyższego segmentu. W Modusie koncern Renault zastosował po raz pierwszy płytę podłogową klasy B opracowaną wspólnie z Nissanem. Dzięki potężnemu układowi hamulcowemu Modus plasuje się wśród najlepszych aut w segmencie pod względem bezpieczeństwa czynnego. Jest wyposażony w system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania i układem dynamicznej kontroli toru jazdy ESP nowej generacji z funkcja kontroli podsterowności jak również w system kontroli ciśnienia w oponach.

Renault Modus jest wyposażony w liczne systemy podnoszące bezpieczeństwo czynne i bierne, w tym  światła poprawiające widoczność na boki, po raz pierwszy na świecie oferowane w segmencie A i B. Oferowane są również reflektory ksenonowe o podwójnym zasięgu oraz system automatycznej korekty ustawienia świateł.

W dziedzinie bezpieczeństwa biernego  konstrukcja Modusa jest wyposażona w liczne wzmocnienia i strefy kontrolowanego zgniotu. Zaprojektowano ją tak, aby mogła optymalnie współpracować z Systemem Renault Protection trzeciej generacji. System bezpieczeństwa Modusa obejmuje do sześciu poduszek powietrznych, w tym dwie poduszki czołowe samoczynnie dostosowujące się do siły zderzenia oraz ograniczniki napięcia i podwójne napinacze pasów na miejscach przednich.

Modus jest samochodem przyjaznym dla środowiska: 95 % jego masy może zostać poddane recyklingowi. Ekologiczne rozwiązania przyjęte podczas projektowania Modusa pozwalają również uwzględnić przyszłe ograniczenia dotyczące stosowania metali ciężkich.

Koncern Renault jest jednym z największych producentów w mającym strategiczne znaczenie segmencie małych samochodów, stanowiącym ponad jedną trzecią rynku europejskiego. Dzięki Twingo i Clio, które w najbliższych latach zostaną zastąpione przez nowe modele, zdobył w 2003 roku 11,5-procentowy udział w tym segmencie. Modus zapewni znaczące wzmocnienie oferty Renault i tak już zajmującej mocną pozycję.

Modus będzie produkowany wyłącznie w zakładach w Valladolid, w Hiszpanii, należących do najbardziej wydajnych w Europie. Roczna produkcja ma wynieść nawet 300 tysięcy aut.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.