mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Na wiosnę nowe BMW serii 3

Na wiosnę nowe BMW serii 3

Już wiosną przyszłego roku zadebiutuje najnowsza generacja BMW serii 3. Światowa premiera przewidziana została podczas salonu samochodowego w Genewie.

Na wiosnę nowe BMW serii 3

W momencie debiutu rynkowego seria 3 oferowana będzie z trzema silnikami benzynowymi i jednym dieslem. Najmocniejszą jednostką serii 3 będzie trzylitrowy silnik benzynowy V6 o mocy 258 KM, o 27 KM więcej niż analogiczny silnik w poprzedniej generacji. Dysponujący maksymalnym momentem obrotowym w wysokości 300 Nm silnik jest najmocniejszym, a zarazem najlżejszym sześciocylindrowcem w segmencie. Zmniejszenie wagi nastąpiło poprzez zastąpienie niektórych aluminiowych elementów np. głowic cylindrów czy konstrukcji skrzyni korbowej ich odpowiednikami wykonanymi z kompozytu magnezowego (o 30% lżejszymi). Silnik posiada układ Valvetronic ze zmiennofazowym sterowaniem rozrządu Bi-Vanos. BMW 330i przyspiesza ze startu do 100 km/h w 6,3 sek., maksymalna prędkość wynosi 250 km/h, a zużycie paliwa jest na poziomie 8,7 l/100 km.

BMW 320i z kolei dysponować będzie jednym z najmocniejszych silników czterocylindrowych. Bazująca na dotychczasowym silniku z modelu 318i dwulitrowa jednostka, również z układem Valvetronic i Bi-Vanos, osiąga moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Pozwala to na uzyskanie 100 km/h w 9,0 sekundy i maksymalnej prędkości 220 km/h przy spalaniu 7,4 l/100 km. Trzecim silnikiem benzynowym będzie 2,5-litrowa jednostka. BMW 325i posiada moc 218 KM oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm.

Jedynym przedstawicielem diesli będzie silnik o pojemności dwóch litrów, o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm. Uzyskane podczas jazd testowych parametry wynoszą odpowiednio: przyspieszenie do 100 km/h w 8,3 sek., maksymalna prędkość 225 km/h i spalanie 5,7 l/100 km. Silnik BMW 320d spełnia normy emisji zanieczyszczeń EU-4. Wszystkie jednostki dostępne będą z sześciobiegowymi manualnymi skrzyniami biegów lub opcjonalnie także sześciobiegowymi automatami.

BMW seria 3 posiadać będzie szereg nowych rozwiązań. M.in. włączenie silnika nastąpi poprzez naciśnięcie przycisku. Po raz pierwszy w segmencie średnich aut BMW serii 3 z sześciocylindrowym silnikiem oferowany będzie z aktywnym układem kierowniczym. Zapewnia on dużą zwrotność, stabilność oraz komfort jazdy, także przy śliskich nawierzchniach (lód, śnieg, mokry asfalt). Wpływ na bezpieczną jazdę mieć będzie również najnowszej generacji system dynamicznej kontroli stabilności DSC (Dynamic Stabilitat Control). Nieodbiega jednak od charakterystycznych cech dla tej marki, jak silnik montowany wzdłużnie, napęd na tylną oś oraz rozłożenie masy na obie osiew stosunku 50:50.

Wygląd zewnętrzny nowej serii 3 cechuje się dynamicznym i eleganckim designem. Wśród gamy modelowej niemieckiego koncernu plasuje się dokładnie pośrodku i czerpie jednocześnie z formy modeli Z4 i serii 1 oraz elegancji modeli serii 5 i serii 7. Charakterystycznymi cechami są krótkie zwisy oraz długa maska silnika. W porównaniu do poprzednika nowa seria 3 będzie większa. Długość wynosi 4.520 mm (o 49 mm więcej), szerokość 1.817 mm (+78 mm), wysokość 1.421 mm (+6 mm), zaś rozstaw osi 2.760 mm (+35 mm).

System bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów obejmuje swoim zakresem oprócz zoptymalizowanego systemu pasów bezpieczeństwa dodatkowo sześć poduszek powietrznych montowanych seryjnie: przednie poduszki dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne chroniące głowę oraz poduszki boczne. Na poprawę bezpieczeństwa wpływ mają także reflektory bi-ksenonowe z opcjonalną funkcją adaptacyjnego oświetlenia zakrętów. Nowe dwustopniowe światła hamowania powiększona została powierzchnia świecąca w warunkach ostrego hamowania lub gdy zadziała ABS. Dodatkowo nowe BMW serii 3 wyposażone zostało seryjnie opony typu Run-Flat, które w przypadku przebicia pozwalają na przejazd, umożliwiając jazdę z maksymalną prędkością 80 km/h odcinka do 250 kilometrów.

Komentuj:

~adilk 2008-10-14

mam bmw juz trzy modele trojki i jedna piatke i sie nic nie psuje jedynie zeczy typowe dla samochodu uzywanego

~ja 2008-09-07

ej ty knight , idż z tym co napisałeś do lekarza to przyjmie cię bez kolejki !

~fenomen 2008-08-14

bmw to prestiżowa marka... nie dla ludz którzy piszą "som"... Co do konkurencyjnych marek (audi ,mercedes) to jeszcze im dużo brakuje do technologi dostępnych w autach BMW.

~fabus 2007-10-09

a ja robilem dla nowej 3ojki siedzenia tylne:Dmusialem ta cala skore naciagac;/Pierwsze 2 tygodnie to szlo kota urodzic ale pozniej to szlo jak wazka:D.w bmw zajebista robota;d.polecam!!!

~ziom 2007-09-17

naj lepsze som wolzwageny hehe, ale bmcie som tak samo spoko a szczegulnie m5

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport