mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nadjeżdża nowy Challenger

Nadjeżdża nowy Challenger

Powoli zbliża się jesień, a wraz z nią premiera rynkowa jednego z najbardziej oczekiwanych samochodów - Dodge Challenger. Niestety, mimo sporej ekspancji tej amerykańskiej marki na rynku europejskim, Challenger będzie oferowany w sprzedaży tylko w USA. Przynajmniej na początku...

Nadjeżdża nowy Challenger

Nowy Dodge Challenger to współczesne ucieleśnienie "muscle cars". Mimo upływu 40 już lat od jego pierwotnego debiutu, wciąż wzbudza największe emocje swoją niepowtarzalną stylizacją oraz potężnymi silnikami, które teraz w XXI wieku zostały połączone ze współczesną technologią.

Dodge Challenger to pięciomiejscowe coupe, które powstało na bazie sprawdzonej platformy tylnonapędowej samochodów Chrysler 300 i  Dodge Charger. Pod względem stylistycznym czerpie "ile się da" z oryginałem, jednak nie brak i podobieństw do konceptu zaprezentowanego w 2006 r. na wystawie w Detroit. Głównymi wyróżniającymi to auto elementami będą wydłużona maska silnika wraz z chwytami powietrza ponad cofniętą kratą chłodnicy pomiędzy  okrągłymi reflektorami, biegnąca od przodu ku rufie, wznosząca się linia okien bocznych oraz para prostokątnych końcówek układu wydechowego.

Dodge Challenger oferowany będzie w trzech wersjach. W podstawowej (SE) zastosowano silnik V6 o mocy 250 KM i momencie obrotowym 339 Nm oraz automatyczną, czterostopniową przekładnię. Challenger R/T wyposażony jest w silnik nowej generacji 5.7 HEMI V8, rozwijający moc 372 KM oraz moment obrotowy 544 Nm i skojarzony z automatyczną przekładnią pięciostopniową. W odmianie z sześciostopniową skrzynią manualną (po raz pierwszy w samochodzie nowej generacji napędzanym silnikiem HEMI) zespół napędowy generuje moc 376 KM i moment 556 Nm. Dodge Challenger R/T potrafi przyspieszać do 100 km/h ze startu w czasie poniżej sześciu sekund.  

Najmocniejszy Dodge Challenger SRT8 posiada montowany tylko w tej wersji silnik 6.1 HEMI
V8 o mocy 425 KM i momencie obrotowym 569 Nm, współpracujący z manualną przekładnią sześciobiegową albo pięciostopniową automatyczną skrzynią AutoStick (umożliwia ręczną, sekwencyjną zmianę biegów). Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Challenger SRT8 potrzebuje mniej niż pięć sekund.

Warto wspomnieć o najnowszych rozwiązaniach, jakie znajdą się na pokładzie Challengera 2009. Znajdą się m.in. reagujący na komendy głosowe i ekran dotykowy system audio i/lub nawigacji, sterowany głosem system UConnect w technologii Bluetooth, cyfrowe radio satelitarne, bezkluczykowy system uruchamiania silnika czy też system bezpiecznego rozruchu silnika przy pomocy zdalnego sterowania.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Dodge Challenger Wszystko o Dodge
Tematy w artykule: Dodge Dodge Challenger

Podobne wiadomości:

Hennessey Dodge Viper Venom - więcej niż Hellcat

Hennessey Dodge Viper Venom - więcej niż...

Samochody luksusowe 2016-07-14

Dodge Viper, inaczej niż tańsze modele Dodge, czyli Challenger i Charger, nie doczekał się wersji Hellcat, czyli wspomaganej kompresorem 707-konnej odmiany. Ale sposób na zwiększenie osiągów mają inzynierowie z Hennessey Performance.

 

Dodge Viper zniknie z rynku

Dodge Viper zniknie z rynku

Samochody luksusowe 2015-10-14

Komentuj:

~dante 2008-09-01

najlepsza bryka... z ameryki

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport