mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najbardziej sportowa Ibiza

Najbardziej sportowa Ibiza

Z silnikiem 150KM 1,8 20 VT SEAT zaprezentował Ibizę FR - najbardziej sportową i najsilniejszą wersję Ibizy.

Najbardziej sportowa Ibiza

Obecnie najbardziej sportowe wersje SEAT-a określane są jako FR i Cupra. Biorąc pod uwagę design, poziom wyposażenia, podwozie i najmocniejsze silniki w całej gamie wersje FR są wyraźnie usportowione, podczas gdy wersje Cupra pod względem usportowienia i ekskluzywności idą o krok dalej – przy projektowaniu tych samochodów korzysta się z doświadczeń zdobytych podczas wszelkich samochodowych wyścigów, ponadto modele te są w pełni projektowane, rozwijane i następnie produkowane w Centrum SEAT Sport.

Pojawienie się wersji Ibizy FR wnosi do gamy produktów SEAT-a nowe pojęcie - FR, które także w najbliższej przyszłości wyeliminuje nazwę Top Sport dla modeli Leon.

Nowa Ibiza FR to już na pierwszy rzut oka synonim usportowienia. Auto ma bardzo agresywny charakter, a dzieje się tak za sprawą m.in. 16 calowych, pięcioramiennych i dwu szprychowych felg aluminiowym w kolorze tytanowym. Boczne lusterka w aucie są także w tym kolorze podobnie jak wnętrze reflektorów i to zarówno przednich jak i tylnych. To detale, lecz detale mające zdecydowany wpływ na wygląd i charakter auta, detale które odróżniają ten samochód od reszty modeli w gamie.

Specjalnie dla Ibizy FR zaprojektowano też zderzaki – w przednim zderzaku wloty powietrza wykończone są siatką w kształcie plastra miodu, tył auta to natomiast układ wydechowy zakończony podwójną końcówką. Innym charakterystycznym elementem tej wersji jest napis FR na bocznych słupkach.

Także wnętrze auta zawiera sporo sportowych elementów takich jak metalowe wykończenia deski rozdzielczej i konsoli centralnej, wloty powietrza, gałka skrzyni biegów czy schowek na rękawiczki.

Kierownica, gałka skrzyni biegów, lewarek skrzyni biegów obszyte zostały przeszywaną szarymi szwami skórą. Zaprojektowane na nowo siedzenia obszyte są natomiast całkowicie nową tkaniną o metalicznym wyglądzie.

Atrakcyjny wygląd nowego SEATa Ibiza FR idzie w parze z doskonałymi osiągami wydobywanymi z silnika 1,8 20VT. Moc 150 KM pozwala Ibizie FR na osiągnięcie maksymalnej prędkości 216 km/h. Auto przyspiesza od 0-100 km/h w 8,4 sekundy plasując ten model na pierwszym miejscu wśród wszystkich modeli Ibizy. Doskonałe osiągi nie oznaczają jednak zbytniego zużycia paliwa – w cyklu poza miejskim auto zużywa maksymalnie 6,1l na 100 km.

Aby dotrzymać kroku jej charakterystyce Ibiza FR posiada nowy system zawieszenia z utwardzonymi sprężynami. Prace rozwojowe dotyczące podwozia prowadzone w Centrum Technicznym SEAT-a w Martorell doprowadziły do zmiany średnicy przedniej belki stabilizującej oraz sposobu mocowania tylnej osi do podwozia, w rezultacie otrzymano sportowe prowadzenie z mniejszym efektem kołysania,

Pojawienie się SEAT-a Ibiza FR rozszerza gamę pojazdów SEAT-a o najbardziej sportowych osiągach, Ibiza dołączyła do grona takich aut jak Leon w wersji Top Sport oraz Cupra R. W roku 2004 SEAT zamierza wprowadzić jeszcze jeden sportowy model – Ibizę Cuprę.

Dowodem na wciąż rosnące zainteresowanie najbardziej sportowymi modelami SEAT-a jest comiesięczny wzrost sprzedaży tych najsilniejszych aut. Leon Top Sport, wyposażony w silniki 1,8 20VT 180 KM i 1,9 TDI 150 KM, który wkrótce też zostanie nazwany FR zajmuje aż 25% całej sprzedaży SEAT-a.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport