mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najbardziej sportowa Panamera

Najbardziej sportowa Panamera

Większa moc i wzmocnione hamulce, a do tego nadwozie obniżone o dziesięć milimetrów i sportowo dostrojone zawieszenie pneumatyczne, to najważniejsze cechy Porsche Panamery GTS, czyli klasycznego przedstawiciela segmentu Gran Turismo Sport.

Najbardziej sportowa Panamera
Oznaczenie Gran Turismo Sport mówi już samo za siebie od czasów legendarnego 904 Carrera GTS z 1963 roku. Najnowszy symbol osiągów jezdnych na najwyższym poziomie z logo Porsche na masce swoją premierę ma na odbywającej się właśnie wystawie samochodowej w Los Angeles. Na rynki Europy, w tym i do Polski, Panamera GTS wjedzie już w lutym przyszłego roku.

Najbardziej sportowa ze wszystkich wersji czterodrzwiowego Porsche już z daleka uprzedza o swoich możliwościach, zaznaczając swoją obecność niepowtarzalnym brzmieniem silnika. Panamerę GTS można łatwo rozpoznać także po charakterystycznych elementach stylistycznych z przodu, po bokach i z tyłu nadwozia podkreślonych kontrastowym, czarnym lakierem. Również wnętrze ze sportowymi siedzeniami adaptacyjnymi, sportową kierownicą z przyciskami zmiany biegów i ekskluzywną tapicerką GTS ze skóry i Alcantary jest dopasowane do sportowego charakteru tego samochodu.

Porsche Panamera GTS ma pod maską zmodyfikowany silnik bezsprężarkowy V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 430 KM (przy 6700 obr/min), mocniejszy o 30 KM od silnika Panamery S/4S. Zwiększył się jednocześnie moment obrotowy - z 500 Nm do 520 Nm.


Moment obrotowy jest przenoszony na wszystkie koła Panamery GTS za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni Porsche (PDK). Dzięki zastosowaniu seryjnie montowanego pakietu Sport Chrono, zmiana przełożenia następuje niezwykle dynamicznie.

Panamera GTS przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 288 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynosić 10,9 l/100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia zaledwie 10,7 l/100 km.

Sportowe cechy nowego Panamera GTS to nie tylko przyspieszenie i prędkość maksymalna, lecz również zawieszenie, które doskonale sprawdza się na torach wyścigowych. W nowym aucie seryjnie montowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i Porsche Active Suspension Management (PASM) z regulacją poziomu, wysokości i sztywności sprężyn oraz elektryczną regulacją systemu amortyzatorów. Nadwozie zostało obniżone o dziesięć milimetrów, a system amortyzacyjny wymieniony na bardziej sztywny, co ma korzystny wpływ na zwrotność i sportowe zachowanie się tego Gran Turismo Sport. Dodatkowo, w celu zwiększenia stabilności auta, poszerzono rozstaw kół tylnej osi. Na 19-calowe obręcze nałożone są opony 255/45 na osi przedniej i 285/40 na tylnej. Również odpowiedni do osiągów jest układ hamulcowy, który tworzą hamulce stosowane w Panamera Turbo.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Panamera
Porsche Panamera
Cena podstawowa już od: 523 620 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Premiery 2016-11-18

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Samochody luksusowe 2016-11-18

Komentuj:

~pit 2014-08-06

Gdybym miał wybierać Panamerę dla siebie wybrał bym właśnie GTS. Dlaczego? Banalne- moc wygenerowana z silnika V8, zero turbin. Dźwięk tego silnika... dźwięk? Ryk tego silnika śni się po nocach, już samo włączenie auta powoduje dreszcze, a o jeździe już nawet nie będę pisał, to jest po prostu bajka. A Turbo, Turbo S? Oczywiście, że mają więcej mocy. Jeżeli jesteś regularnym użytkownikiem niemieckich autostrad to zachęcam, ale w warunkach tego kraju to nie wykorzystasz nawet mocy Panamera Diesel. Polecam też wymienione przez Ciebie modele jak lubisz błyszczeć w towarzystwie, tylko że przypomina to trochę mierzenia sobie przyrodzenia w podstawówce. Jedni z tego wyrastają, inni pozostają śmieszni mimo zdobytych pieniędzy.

~kostek 2011-11-17

Dokładnie chyba Pan/i Redaktor nie odrobił lekcji na temat gamy wersji Panamery, a wersja GTS to klasyczny przykład tego jak można wyciągnąć kasę od klientów gdzie dostajemy mniej za więcej kasy. Sugerując się przedstawionymi zdjęciami dostaniemy tylko przedni zderzak lekko zmodyfikowany,ponadto nie lakierowany tylny zderzak ,nie lakierowane listwy progowe, tapicerkę z alkantary która jest dużo tańsza (ale lepiej wygląda). I parę dupereli które są na seryjnym wyposażeniu wersji Turbo czy Turbo S , wiec gdzie ta super propozycja dla klientów (albo naiwniaków)?

~koenigsegg 2011-11-17

GTS najbardziej sportowa? A co z Turbo i Turbo S, te wersje mają zdecydowanie lepsze osiągi.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport