mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najlepiej sprzedający się roadster

Najlepiej sprzedający się roadster

Wprowadzenie w tym roku lekko zmodyfikowanej Mazdy MX-5 nie spowoduje, iż zatraci ona swój charakterystyczny, klasyczny wygląd.

Najlepiej sprzedający się roadster

Wygląd zewnętrzny modelu MX-5 jest typowy dla roadsterów. Niewielkie zmiany w ciągu 15 lat od wprowadzenia na rynek, cały czas nadają autu nowoczesny wygląd. Stosunkowo długa przednia maska, krótki tył auta, niskie zawieszenie, długi rozstaw osi oraz zwiększone wymiary kół to główne charakterystyczne cechy w wyglądzie Mazdy MX-5. Najnowsza wersja może się poszczycić jeszcze bardziej smukłą linią nadwozia, większymi wlotami powietrza, efektownymi lampami oraz charakterystycznym dla Mazdy kształtem maski silnika.

Siedząc w środku ma się od razu wrażenie, iż jest to roadster, a w dodatku, iż jest to Mazda. Wygodne fotele, teraz także z nową czarną tapicerką, ładnie komponują się z deską rozdzielczą i centralną konsolą. Główne instrumenty są łatwo dostępne i czytelne. Sportowy image został połączony z funkcjonalnością auta. Sporych rozmiarów schowki z największym 6,3-litrowym schowkiem naprzeciw siedzenia pasażera oraz bagażnik o pojemności 144 litrów sprawiają, iż auto to nie musi być wykorzystywane wyłącznie do weekendowych przejażdżek.

W nowej wersji nie uległy zmianie jednostki napędowe wykorzystywane w modelu MX-5. Nabywca ma do wyboru dwa silniki benzynowe 1,6-litrowy o mocy 110 KM oraz 1,8-litrowy 146 KM. Pierwszy silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 134 Nm, przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy i osiąga maksymalnie 191 km/h. Mocniejsza jednostka pozwala na przyspieszenie do setki w 8,5 sekundy i osiągnięcie 205 km/h.

Moc jest przenoszona na tylną oś za pomocą pięciobiegowej ręcznej skrzyni biegów, w wersji Sport oraz w dostępnych na niektórych rynkach specjalnych edycjach dostępna jest także ręczna skrzynia sześciobiegowa.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
Po raz kolejny przesuwa się data wdrożenia systemu CEPiK 2.0. Nowy rejestr pojazdów i kierowców miał być uruchomiony 1 stycznia 2017, ale pojawi się nie prędzej jak w połowie 2018 roku.