mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najmocniejsza Corsa w historii

Najmocniejsza Corsa w historii

Po całkiem udanym zeszłorocznym debiucie długo oczekiwanego modelu Corsa, Opel zamierza wypuścić na rynek usportowioną wersję małego bestsellera. Auto zadebiutuje już podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie, a zaraz po tym trafi na rynek.

Najmocniejsza Corsa w historii

Wersja OPC czwartej generacji Corsy w słowach producenta oznacza przede wszystkim wysoką zwinność oraz kontrolę, która zapewni niebywałą przyjemność z jazdy. Auto zostało wyposażone w turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra. Jest on w stanie wygenerować moc rzędu 192 koni mechanicznych, co sprawia, że trzydrzwiowe auto o kompaktowych rozmiarach rozpędza się do prędkości 100 km/h w przeciągu 7,2 sekundy. Prędkość maksymalna "niebieskiej rakiety" wynosi 225 km/h. Dzięki funkcji "overboost" maksymalny moment obrotowy wynoszący 230 Nm może być chwilowo zwiększany do wartości 260 Nm. Cała moc przenoszona jest na przednią oś za pomocą sześciobiegowej przekładni. Nowa jednostka zapewnia bardzo dobrą elastyczność na piątym biegu. Przyspieszenie 80-120 km/h zajmuje nowej Corsie jedynie 6,7 sekundy. Wysokie osiągi nie wpływają drastycznie na zużycie paliwa. Mieści się ono w przyzwoitej granicy 7,9 l/100km.

Sportowe ambicje modelu ujawnia na pierwszy rzut oka z pewnością wygląd nadwozia. Uwagę zwraca spoiler dachowy, a także muskularne zderzaki z przodu i z tyłu, w których wydrążono dodatkowe wloty powietrza. Wyjątkowy wygląd zapewnia także centralnie umieszczony wydech z trójkątną końcówką oraz sportowe lusterka. Konstruktorzy Opla spędzili wiele godzin na torze testowym Nurburgring, aby uzyskać równowagę w kwestii właściwości jezdnych. Mocne zmiany dotknęły profilu tylnej osi. Zmianie uległ kąt tylnej belki skrętnej oraz ustawienia amortyzatorów. Zawieszenie zostało obniżone o 10 mm. Poza tym zastosowano większy stabilizator. Standardowy układ ESP w samochodzie można wyłączyć w każdej chwili, aby bez opieki komputera wycisnąć z auta ‘ile fabryka dała’. Nowa Corsa OPC została osadzona standardowo na siedemnastocalowych felgach z lekkich stopów ubranych w opony o rozmiarach 215/45 R17. Opcjonalnie można zdecydować się na 18 calowe obręcze i opony o szerokości 225 mm. W kwestii hamowania zastosowano wentylowane tarcze o rozmiarach 308 (przód) oraz 264 (tył).

Zadziorny charakter ujawnia się mocno we wnętrzu auta. Oprócz standardowych progów, wskaźników w chromowanych obwódkach, czerwonych wskazówek oraz wlotów powietrza w niebieskich obwódkach uwagę zwraca spłaszczona na dole, obleczona skórą kierownica. Konsola centralna została pofarbowana lakierem fortepianowym, a pedały pokryte zostały aluminium. Nowością będą na pewno sportowe fotele Recaro połączone z zagłówkami.

Alain Visser, dyrektor ds. europejskiego marketingu Opla uważa, że modele OPC są ucieleśnieniem czystego sportu, łączącego w sobie markę, emocje i pasję. Nowa Corsa przeznaczona jest dla osób młodych, który oczekują od auta mnóstwo radości z jazdy.

Czytaj także:

Opel Corsavan w Brukseli (2006-12-15)

Opel Corsa - Autobest 2007 (2006-12-14)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Corsa
Opel Corsa
Cena podstawowa już od: 41 600 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Komentuj:

~Pati 2007-04-20

Super autko i tyle nie ma co tu wiecej gadac !!!!!

~mao 2007-04-10

peugeot 206 i znowu zlamowany z francuza.. biedni ci niemcy vel amerykance, nic swojego wymyslic nie moga..

~emir 2007-01-22

ech, jak to przyjemnie tak pomarzyć pojeżdzić takim autkiem, 200 kucy od maską i wiekszosc dużych aut, beemek i audi zostaje pod swiatlami z tyłu a ich kierowcy mogą tylko pomarzyć o takich osiągach, ech....

~wirusek155 2007-01-04

jak dla mnie jest to super autko i na pewno bedzie niezła frajda z takiej mocy pod tak małą kastą asfalt w ruloniki to lubie :)

~Marek Lacki 2007-01-04

do carlito - Corsa jest samochodem z segmentu B a kompakty to segment C czyli Astra. Fiesta jest niemiecka i tylko niemiecka. Opel też ma amerykańskiego właściciela (GM). Europejski Ford ma nad sobą Forda amerykańskiego, ale poza pieniadzmi nie mają ze sobą nic wspołnego. do wld - kontrola trakcji jest w nim seryjna. do RadekJg - napisane jest szerokość 225 a nie wysokość.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport